söndag 28 juni 2015

Mer pyssel

Jaha så har jag pysslat lite till då :0)
Har sen länge letat efter ytterligare ett bjällerband ( som hästarna har ), men utan resultat.
Ok, på ebay finns det ibland, men de blir oftast svindyra.
Köpte bjällror för 1 år sen och har sen dess försökt få dem att rosta snyggt.
Jo nog rostade de allt, men de blev skitfula.
Så igår tog jag fram pensel och färg.
Och ta mej sjutton, de blev precis så som jag ville ha dem.
Och när jag börjar med nåt så är det liksom ingen hejd på mig, så det blev några stycken.
OCH jag ska köpa mer bjällror och göra flera! Hahaha :0)

Har för första gången bakat en morotskaka och jäklar vad god den blev!
Ska överraska jobbarkompisarna med den i morrn.
Gjorde 2 när jag ändå höll på :)
Här är RECEPTET
                                                     (lånad bild från Allt om Mat)


Jaha, så ska vi då få värmebölja igen då...
De har hotat med upp till +38 grader i slutet av veckan.. Phuuuu
Tur att jag har nattskift då :)


Hab wieder gebastelt :0)
Habe seit lange versucht noch ein Geläut zu ergattern, aber ohne Erfolg.
Naja, auf eBay gibt es die hin und wieder, aber meistens werden die Sauteuer.
Kaufte Glöckchen vor 1 Jahr und habe seit dem versucht die schön verrostet zu kriegen.
Ja gut gerostet haben die, aber potthässlich.
So gestern habe ich dann zu Pinsel und Farbe gegriffen.
Und die wurden tatsächlich genau so wie ich sie haben wollte.
Wenn ich was anfange gibt es kein Stoppknopf, so es wurde ein par stück.
UND ich werde mehr Glöckchen kaufen und noch welche machen! Hahaha :0)

Habe heute zum ersten Mal ein Mörenkuchen gebacken und verdammt schmeckt er gut!!
Will meine Arbeitskollegen morgen damit überraschen.
Habe 2 gemacht wo ich schon dran war :0)
Das Rezept ist leider auf Schwedisch, so es hat kein Zweck zu linken. Sorry...

Oh je, wieder eine Hitzewelle unterwegs..
Bis zu +38 Grad haben die ja gesagt... 
Booaaah Kann ich nicht gebrauchen...
Aber zum Glück habe ich Nachtschicht. :)


     Den här skönheten budade jag hem inatt
     Diese Schönheit habe ich gestern ergattert


                                 Ett till sånt här gammalt bjällerband har jag letat efter
                                      Noch so ein Geläut habe ich gesucht


    Här mina hemmagjorda
     Hier sind meine selbst gebastelte


                                     I jämförelse -  Är supernöjd mned resultatet
                                  Im vergleich Bin soo zufrieden mit dem Ergebnis


                                     Har nog blivit lite kär i bjällerbanden
                                     Hab mich ein bissken in die Glöckchen verliebt


                                      Lekte lite och pyntade en hatt med ett band
                          Hab ein bisschen rum gespielt und den Hut damit geschmückt


                                      Ännu en
                                            Noch ein


                         Hästen blev glad över sitt band
                        Das Pferd hat sich gefreut



Regina, tack för tipset med Bokbörsen, men det går tyvärr inte, eftersom jag inte bor i Sverige.
Tack Åse och Nellie för att ni kollar åt mig. 




1 kommentar:

Annas skattkammare sa...

Så fint du pysslar, härligt och inspirerande!
Kram Anna