lördag 7 mars 2015

Sista semesterdagen

Snyft....
Sista semesterdagen, imorgon natt börjar vardagen igen.
Har haft en vecka semester sk "tvångssemester"och det har varit sååå skönt.
En gång om året måste vi köra ner övertiden på noll och det passade bra nu,
för vi ska få nytt skiftsystem om några veckor.
Hade en hel lista på vad jag skulle göra, men jag kan tyvärr inte haka av så mycket.
Har varit riktigt bekväm :0)
Men liiite har jag fixat..

Sitter och väntar på att de utlovade +18 grader ska dyka upp...
Just nu +2.... suck

Heul... 
Letzter Urlaubstag heute, morgen Nacht fängt der Alltag wieder an.
Habe so zu sagen "Zwangsurlaub" gehabt und es war soo schön.
Einmal im Jahr müssen wir die Überstunden auf Null runterfahren, und es passte gut jetzt, 
da wir in ein paar Wochen mit eine neue Schichtmodell anfangen.
Hatte eine ganze Liste mit Sachen die ich machen wollte, aber viel kann ich nicht abhaken :0)
Bin ziemlich bequem gewesen :0)
Aber ein biiiischen habe ich erledigt...

Sitze hier und warte auf die versprochene +18 Grad...
Jetzt +2... 


     Fyndat lite ditt och datt igen..
     2 Chapeau Clauqe-hattar, en gammal trumma, en toapappershållare i emalj och en gammal terrin
     Habe wieder einiges ergattert.
     2 Chapeau Claque-hüte, eine alte Trommel, ein Klorollenhalter aus emaille und eine alte Terrine














     Samlingen växer... :)
     Die Sammlung wächst...


     På köksskåpen har jag oxå ställt några
     Auf die Küchenschränke habe ich auch welche hingestellt


     Den lilla pallen - Före
    Der kleine Hocker -Vorher


     Efter - klädd med en gammal mjölsäck
     Nachher - mit ein alten Mehlsack bezogen



     Här hamnade den
     Hier ist er gelandet


                    Den gamla trumman - Före
                   Die alte Trommel


                             Nästan färdig.. ska ev måla harlekinrutor på ramen
                             Fast fertig... Werde ev Harlekin-rauten auf den Rahmen malen






      Fyndade en härlig lammpälsjacka.
      Lite sent kanske, men är rustad för nästa vinter nu :0)
     Habe eine schöne Lammfelljacke ersteigert.
     Bisschen spät, aber jetzt bin ich für nächsten Winter gerüstet :0)


3 kommentarer:

Méa Strauß sa...

Boaaah, Tina, Du wirst NIE MEHR frieren mit dieser Jacke, hahaha. Aber Du, wenn ich so auf meine zweieinhalb Terrinen gucke (eine davon ja ohne Deckel, daher eine Halbe), dann tröste ich mich krampfhaft damit, dass meine Sondergröße haben und sooo selten sind. Jaja. Ich darf nicht lange da hingucken auf Deine Prachtkerlchen, die da in Prunkformation herumstehen. Nein, stehen kann man nicht sagen, Parade laufen - ohne dass sie laufen müssen... WIEVIEL SIND DAS denn??? Oiiii.
Nein, ich gönne sie Dir von Herzen und sie sehen wuuuunderschön aus, da kannste aber stolz sein.
Alles Liebe Dir und einen Wochenenddrücker von Deiner Méa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefin jacka, och så fin trumman blev när du målat. Skönt med lite ledigt så här på våren, och du fixade ju mycket.
Kramar/AM

Hagbacken sa...

Du är ju så himla duktig på att fixa till saker du hittar :) Och du har så oerhört mycket fina saker! Hoppas det går bra att börja jobba igen ;)

Kram Linda