lördag 21 februari 2015

Fynd

Hämtade mina nya brillor för 1 vecka sen och har burit dem ca 5 timmar...
Blir sjösjuk, får huvudvärk och mår illa... + att jag inte kan läsa med dem....
Progressiva glas för läsning...
Bara dumt att jag inte kan läsa med dem...
Ska gå tillbaks till optikern!!

Annars händer det inte mycket här.
Väntar på att det ska bli tillräckligt varmt att börja fixa på balkongen...

Men några godsaker har jag loppat och budat hem :0)


Holte meine neue Brille vor eine Woche und habe sie so 5 Stunden getragen...
Werde Seekrank, kriege Kopfschmerzen und Übelkeit + das ich kaum was lesen kann..
Lesebrille mit Gleitsichtglas...
Nur Sch...e das ich kaum was lesen kann...
Werde zurück zum Optiker gehen!!

Hier passiert nicht viel.
Warte nur darauf das es Warm genug wird um auf den Balkon zu "werkeln" :0)


     Har budat hem dessa underbara terriner.
     Inte alla på en gång, utan 1 i taget.. :0)
     Habe diese wunderschöne Terrinen ergattert. Ein nach den anderen :0)




     Det här hittade jag i "min" loppisaffär.
     Bara älskar lampan!
     Pallen till höger ska få nytt tyg - en gammal mjölsäck
     och den vänstra ska målas
     Hier das habe ich in "mein" Trödelladen gefunden
     Liebe die Lampe!
     Der Schemel rechts kriegt neuen Stoff - ein alten Mehlsack
     und der linke wird gestrichen



                                        En liten konfirmationsbibel fick oxå följa med
                                               Ein kleinen Bibel durfte auch mit 




6 kommentarer:

angie sa...

vackra bilder !!! en vacker helg önskar angie

Verträumtes Stadthaus sa...

Liebe Tina,
da hast Du ein paar tolle Schätze ergattert.Ich wünsche Dir noch ein schönes restliches Wochenende.
Sei ♥lichst gegrüßt
Bianca

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har också progressiva glasögon och tycker det är jättesvårt och vänja sig till dom, så jag tar av och på.
Jättefina terriner och mycket vacker bibel.
Kramar/AM

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad mycket fint !! Och du, glasögonen ska du ha på dig hela tiden, det tar tid att vänja sig, blir det inte ok efter två veckor, då kan det vara fel styrka i glasen,,du vet jag var ju Butikschef på Synoptik i ett år..optikerbranchen var inget för mig, men jag lärde mig en hel del..Kraaam Anette

Frida sa...

Vilka vackra terriner. Det låter inget vidare med glasögonen, men har förstått att progressiva glasögon skiljer sig från vanliga.
Ha en fin vecka!
Kram Frida

Méa Strauß sa...

Ach, wie schön diese Terrinen sind. Glückwunsch, die sind wirklich edel. Ich kann es Dir nachempfinden, habe drei, eine kleine, eine mittlere ohne Deckel und eine mittlere Terrine mit Deckel und darauf bin ich stolz wie Bolle :))
Aber die Katze auf dem Fahrradsattel, Tina, das ist der Kracher. Zu schön! Hattest Du die schon immer im Header? Nö. Das hätte ich doch gesehen...?
Ach, ich wünsche Dir einen wundervollen Tag und dass Du Dich so richtig über Deine Schätze freuen kannst, weil Du nun endlich das richtige Nasenfahrrad gekriegt hast, Du Ärmste.
Ganz freudigen Wochenstart-Drücker, Deine Méa