tisdag 23 december 2014

GOD JUL

Vill först och främst önska er en riktigt GOD JUL Santa Claus Emoticon

Här har vi just nu +11 grader, så julstämningen är lika med noll..
Men men... Jag har ledigt och skrotar runt.. :)
Igår rullade jag 2 kg köttfärs till köttbullar. Trååååkigt värre..
Måste erkänna att köttbullarna blev större och större på slutet.. hihi
Baka står oxå på programmet, men det skjuter jag upp lite..
Fast fr.o.m 5 Januari är det tänkt att kilona ska smälta..
Vi får väl se hur det går med det.. hehe

I förrgår natt hängde jag med huvudet över toan halva natten..
mao mådde pyton..
Mina 2 godingar Neo och Lewis höll mig sällskap heela tiden..
Neo liggandes på badkarskanten med ena tassen på min axel
Lewis sittandes bredvid mig..
DET är kärlek det.. Triple Heart Emoticon
Katter är sensibla och märker när man mår dåligt, men att de visar sånt medlidande..
Helt underbart.. Triple Heart Emoticon


Zuerst will ich euch ein wunderschönen WEIHNACHTEN wünschen  Santa Claus Emoticon

Hier haben wir gerade +11 Grad, så die Weihnachtsstimmung ist gleich null...
Naja.. Ich habe frei und genieße es.. :)
Gestern habe ich 2 Kg Hackfleisch für Schwedische "köttbullar" gerollt... Sooo langweilig...
Muss zugeben das die "köttbullar" zum Schluss immer grösser worden... hihi
Backen steht auch aufs Programm aber das schiebe ich etwas auf..
Weil ab 5 Januar ist es gedacht das die Kilos purzeln soll..
Ma gucken wie es damit geht.. hehe

Vorgestern hing ich mit den Kopf übers Klo die halbe Nacht..
das heißt, mir ging es schlecht..
Meine 2 Lieblinge Neo und Lewis hat mich die gaaanze Zeit Gesellschaft geleistet..
Neo liegend auf die Badewanne-kante mit ein Pfoten auf mein Schulter und
Lewis sitzend neben mir...
DAS ist liebe.. Triple Heart Emoticon
Katzen sind sensibel und merken wenn es ein schlecht geht aber das die so Mitgefühl zeigen..
Erstaunlich Triple Heart Emoticon



     Här är mina godingar. Fast de är större nu.. :0)
     Hier sind meine Lieblinge. Die sind jetzt grösser. :0)


     De gillar verkligen varandra 
      Die haben sich wirklich lieb 



             Mina nya flugsvampar
             Meine neue Fliegenpilze



     Min "nya" Terrin. Så stooor och fin
     Meine "neue" Terrine. So groooß und schön








                       En glascloche till + en glaskupa som jag hittade i min loppisaffär
                      Noch eine Glascloche + eine die ich in "mein" Trödelladen gefunden habe



                       Fick de här söta änglavingarna som gåva med terrinen
                       Diese süße Engelsflügel war ein Geschenk mit die Terrine



           Fyllde glasklockan lite fantasilöst med julkulor.. :0)
          Etwas Phantasielos gefüllt mit Weihnachtskugeln :0)



     Har målat mitt lilla "nya" tråg vitt på utsidan...
     De vita äpplena ligger nästan vare dag utspridda i lägenheten - katterna gillar dem oxå :0) :0)
     Skulle ha köpt fler, men de var lite dyra...
Habe die Außenseite von mein "neues" Backtrog weiß gestrichen.
Die weiße Äpfel liegen fast jeden Tag in die ganze Wohnung verstreut - die Katzen mögen die auch.. :0)
Wollte eigentlich mehr davon kaufen, aber die waren etwas teuer...



GOD JUL Santa Claus Emoticon FRÖHLICHE WEIHNACHTEN Santa Claus Emoticon MERRY CHRISTMAS Santa Claus Emoticon  JOYEUX NOEL

6 kommentarer:

Méa Strauß sa...

Liebe Tina, ich wünsche Dir von Herzen ein wundervolles Weihnachten :)
Deine Méa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jobbigt och få kräken, tur att du hinner bli helt frisk till jul. Och det var jättefina svampar, superfint allt du visar.
Önskar dig en riktigt GOD JUL och puss till katterna.
Julkramar
AnnaMaria

angie sa...

sooo süße bilder!!! ich liebe die katzen!!! tiere sind die besten freunde des menschen!!! frohe weihnachten wünscht angie aus deutschland

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag vill önska dig en God Jul och ett Gott Nytt År!
Kram,
Regina

Fågel Blå sa...

Vackra bilder från ditt hem, och stackare kräksjukan är inte roligt!
Så fint med dina katter som tar hand om dej!
En riktigt God JUl till dej och dina två älsklingar
Kram kathrine

G:a Affären sa...

Julafton är över men jag kikar in och önskar dig sköna juldagar, kanske du är ledig?
Att bli sjuk och spy kan komma direkt efter allt ätande under julen, då skulle det göra lite nytta med helvetet man går igenom. Stackars dig, det tyckte säkert dina goa katter också. Så fina de är tillsammans!

Kramar /Cia