fredag 7 november 2014

Fynd

Huuu vad kallt det blivit...
Av de utlovade +18 graderna blev det +6 grader.... ;(
Nattetid har vi haft ner till +2 grader, så jag antar att vintern är på väg här med nu...
Har satt på elementen nu
och det är lite svårt att få katterna att begripa att balkongdörren inte längre kan stå öppen för jämnan.. :)
Släpper ut dem och stänger dörren - då vill de in igen.
Är de väl inne - vill de ut igen.... suck  :)

Budat hem några skönheter.
Men blev lite besviken, för hattasken är enorm och inte 35 cm som försäljaren skrev..
Ville ha stövlarna stående på den..
Stövlarna är mindre än väntat, antar att männikorna var mindre på den tiden...
Men men... Det är superfina saker, så jag ska inte klaga... :0) :0)


Brrr.. ist es kallt geworden...
Aus die versprochene +18 grad wurde +6... :(
Nachts haben wir momentan +2, so ich denke das der Winter in Anmarsch ist...
Habe jetzt die Heizung angemacht 
und die Katzen haben etwas schwer zu verstehen das die Balkontür nicht rund um die Uhr offen stehen kann.. :)
Lasse sie raus, da wollen die wieder rein.
Sind sie drin, wollen die wieder raus... seufzt.. :)

Habe ein paar Schönheiten ergattert.
Aber bin etwas enttäuscht da der Hutschachtel enorm ist...
Wollte die Stiefel darauf stehen haben..
Die Stiefel sind kleiner als erwartet, ab er ich denke die Menschen waren zu der Zeit kleiner..
Aber.. Es sind wunderschöne Sachen so ich soll mich nicht beklagen.. :0) :0)



                        ( De följande 3 bilderna är från ebay)


       (Die 3 Bilder oben, von ebay)



          En vacker gammal julgransspira (35 cm)
          Ein wunderschöne Baumspitze 



     Och nu är de här!! :0) :0)
     Und jetzt sind sie da!! :0) :0)
   


Nu ska det plockas om och fixas... :0)
Ha en fin helg!

Jetzt wird hier umgestellt und umdekoriert... :0)
Ein wunderschönes Wochenende wünsche ich euch!



8 kommentarer:

angie sa...

hallo, tina, tolle alte sachen hast du gefunden!!! ich bin schon auf deine umdekorierung gespannt!!! liebe grüße und einen schönen freitag wünscht angie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Hattasken matchade stövlarna perfekt, det var fint att den var så stor. Och spiran, så vacker!
Ha en toppenhelg
Kramar/AM

Méa Strauß sa...

Tina, uiiii, die Schuhe sind sooo schön -aber da tun mir vom Hingucken schon die Füße weh - aua, das kann gar nicht bequem gewesen sein, soooo schmal vorne... Aber als Bild und zur Deko ein Traum. Und wer hatte sich wohl damit einst feingemacht? Da geht das Kopfkino aber richtig los :)))
Genieße schön Deine Schätze - und ich muss dann mal die Tür aufmachen, denn mein Kater hat´s auch nicht kapiert, warum die nicht immer offen steht, hihi. Liebe Grüße von der Méa

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhh så mycket fint du är en riktig fyndgumma!
Härlig helg till dej
Kram Kathrine

G:a Affären sa...

Och ännu en vacker spira!
Stövlarna är bara så fina liksom hattasken. Vilka fynd du gör!

Önskar dig också en fin helg!
Kramar
Cia

HWIT BLOGG sa...

Så många fina saker...åhhh spiran, ljuvlig!
Alltid lika kul att kika in till dig...
Varm kram till dig,
Titti

stines zuhause sa...

Liebe Tina,
gerade eben haben ich deinen tollen Blog gefunden und bin ganz hin und weg von den Schätzen. Weißt du wer es mir aber am meisten angetan hat? Der Teddy auf Foto Nr. 2. Mit nur einem Auge und sieht doch so liebenswert aus. Bis bald - Stine -

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Städade på bloggen igår och lyckades trycka bort en del bloggar jag följer av misstag, hoppas du inte hann och se. Har lagt tillbaka mig nu i din ruta. Ville bara tala om ifall att du såg.
Stor kram vännen och ha en fin helg/AM