söndag 30 november 2014

1:a advent

Först vill jag önska er alla en fin 1:a advent!
Här är det grått och disigt...

Har pyntat färdigt, vissa saker har jag ändrat sen jag tog korten..
Skulle ta nya kort nyss, men då tog batteriet i kameran slut... suck
Man måste ju passa på medans det är lite lite ljust ute..
Ljust och ljust, men iallafall..

Är ett tag sen jag la in nåt här, så nu kommer det en hel drös med bilder! :0)


Erst will ich euch alle ein wunderschönen ersten Advent wünschen!
Hier ist es draußen grau und trist...

Habe jetzt fertig dekoriert, aber manche Sachen habe ich geändert seit die Bilder gemacht wurden..
Wollte gerade neue Bilder machen, aber da gab das Akku im Kamera den geist auf....
Man muss ja auf Zack sein so lange es etwas hell ist..
Hell und hell, aber immerhin...

Ist ja eine weile her seit den letzten Post, so hier kommt eine volle Ladung Bilder! :0) 



      Lyckades buda hem den här från Tradera. :0) :0)
     Nu är det bara att hoppas att den är lite större än den jag budade hem förra året..
    Habe es geschafft eine Lucia-krone aus meine Heimat zu ergattern.
    Ich hoffe jetzt das er etwas grösser ist als den ich letztes Jahr ergatterte.



                         I "min" loppisaffär fyndade jag den här godingen
                      In "meinen" Trödelladen habe ich diese Schönheit gefunden


     Hittade även jättesöta gamla kuddfodral
      Alte Kissenhüllen nahm ich auch mit 



                  Hängde upp mina gamla julkulor :0)
                 Ide'n har jag "snott" från Jaqui med den underbara bloggen Princessgreeneye
 Meine alte Weihnachtskugeln hängen jetzt so schön in eine Reihe.. :0)
Die Idee habe ich von Jacqui  mit den wunderschönen Blog Princessgreeneye  "gemopst"








     Gorde likadant i vardagsrummet
    Das selbe im Wohnzimmer


                      Ett gammalt akvarium fyllt med julkulor
                       Ein altes Aquarium gefüllt mit Kugeln



                       Hängt upp mina gamla julkulor lite varstans i lägenheten
                      Die alte Kugeln hängen fast überall in die Wohnung :0)



                       En gammal ryssja blev till ett blickfång
                        Eine alte Reuse wurde zum Hingucker







                       Tittut :0)




     I hallen
    Im Flur







     På balkongen
     Har ändrat där och lite gröna kvistar ligger oxå där nu
    Am Balkon
    Habe da etwas geändert und etwas Grün ist auch dazugekommen







                       Köksskåpet i julskrud
                       Der Küchenschrank



                       Tallrikshyllan har oxå fått lite julpynt
                      Das Teller-regal hat auch etwas Weihnachtsdeko bekommen








                       Mer jul i fönstret än så här blir det inte i år
                       Mehr Weihnachtlich wird es im Fenster dieses Jahr nicht











     Älskar de här flugsvamparna.
     Har beställt några till.. :0)
     Liebe diese Fliegenpilze.
     Habe noch welche bestellt :0)






Nu blir det god mat och en film :0)
Jetzt wird es gutes Essen und ein Film :0)


7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättevackert med julkulor på rad och lyckost som har två lussekronor nu, så fin!
Kramar på advent/AM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Glömde ju skriva att det var en superfin header
Kramar/AM

Méa Strauß sa...

Ach, ist das kuschelig!! Und sicherlich schnurrt es in einer Ecke wohlig.
Ich fand Jacquis Idee auch ganz toll, aber ich bin mir nun nicht sicher, wer hier den Rekord an Kugeln hält, Du meine Güte, sind das viele :))
Wie heimelig Du es hast, genieße noch schön, ich wünsche Dir einen zauberfeinen 1. Advent, Deine Méa

Arja sa...

Halloj!
Vilken underbar header och vilket vackert
pyntat hem du har, gillar dina gamla julkulor & iden att hänga dom på rad :)
Njut Kvällen kram Arja

angie sa...

danke für die wunderschönen bilder und inspirationen, einen schönen 1. advent wünscht angie

G:a Affären sa...

Vilken effekt det blev att hänga kulorna så där, en annorlunda idé!
Jag kommer ihåg hur besviken du var i fjol när kronan var för liten, hoppas kronljusen passar nu! Och du fiolen, hur fin som helst!
Tack Tina för dina fina kommentarer, det värmde att läsa. Det är väl ett slags sorgearbete att få skriva av mig.
Så fin header du gjort och ser att du har namnet på bilderna, två saker jag skulle behöva lära mig...

Önskar dig en fin vecka!
Varm kram till dig! /Cia

LantlivsAnette sa...

Åhhhh wow vad fint du har pyntat...och alla dina fina gamla julkulor som du har hängt upp här och där, jättefint !!
Kraaam Anette