söndag 26 oktober 2014

Lite nytt

Ja så har hösten kommit hit oxå..
Fast vi ska tydligen få upp till +18 grader härnäst.. :)

Nu är det snart 2 veckor sen min älskade Timmi somnade in och det är fortf mycket tungt...
Väntar mig att han ska komma runt hörnet rätt som det är....
En liten ljusblick i mörkret är att räkningen blev mindre än väntat..
Frågade inte när jag var där, för det var utan betydelse...
Veterinären kom ju extra till mottagningen sent på kvällen,
men det kostade "bara" ca 650 Skr.
Hade faktiskt räknat med det dubbla.

Men livet går vidare och jag är glad att jag har Neo och Lewis.
De livar upp.. :)
Budade hem lite saker för några veckor sen och de har nu hittat sina platser här hemma.



Es ist jetzt fast 2 Wochen her seit mein geliebter Timmi für immer eingeschlafen ist...
Es ist immer noch sehr schwer und manchmal erwarte ich das er um die Ecke kommt...
Ein kleiner Lichtblick im Dunkel ist das die Rechnung vom Tierarzt niedriger als erwartet war..
Ich habe damals nicht danach gefragt weil es mir egal war...
Sie kam ja extra in die Praxis spät Abends, aber es kostete "nur" ca 65 Euro
Hatte mit das doppelte gerechnet...

Aber das Leben geht weiter und ich bin Froh das ich Neo und Lewis habe.
Ein paar "neue" Sachen sind bei mir eingezogen und haben jetzt ihren Platz gefunden.




           En gammal fransk rakspegel
           Ein alter französischer Rasierspiegel


















        Några korgar      (bild ebay)
        Ein paar alte Körbe



              Passade ju bra där :)
              Passte ja gut dahin :)



                                      En gammal julgransspira från "min" loppisaffär
                               Eine alte Weihnachtsbaum-spitze von "mein" Trödelladen



                                  En gammal stämpel
                                  Ein alter Stempel



     Min "samling"
     Meine "Sammlung"





8 kommentarer:

Méa Strauß sa...

Tinalein, sei ganz fest gedrückt - es wird noch dauern, bis es nicht mehr so sehr weh tut, doch das Leben klopft an und geht weiter, einen aufzufordern, weiter zu machen.
Und das tust Du... Der Spiegel, oiiii, na, das ist ja schon wie Weihnachten, sooo schön. Und die Baumspitze will schon einmal einläuten ;))) oder bimmeln?
Alles alles Liebe von der Méa, die damals auch solch ein Rechnung in den Händen hielt...

Nellie sa...

Ledsen att höra att din Timmi somnat in nu. Det är det sorgligaste med att ha djur i sitt liv. Och när de blir sjuka förståss. Skickar en kram! Och kramar min gamla hund en extra gång! Du visar fina fynd som alltid! Supergillar spiran och spegeln. Har en lugn helg i blåst o lite småregn. Gubben på lasarett efter en operation. Lite ensamt. Målat lite på ett nytt skåpfynd för att fördriva tiden. Kram Nellie

angie sa...

tolle alte teile hast du gesammelt!!! einen schönen sonntag wünscht angie

Fågel Blå sa...

Ohhhh så mycket fina saker du hittat,
underbart!
Önskar dej en fin Söndagkväll
Kram Kathrine

Burlap Luxe sa...

I love all you inspire here. Amazing soulful beauty.

Xx
Dore

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så ledsamt med Timmi, jag vet hur fruktansvärt det är och mista ett djur. Men 17 år, det var en bra kattliv. Och tur att du har dina andra två, så söta bägge. Jättefina saker du fyndat, blir alltid lika imponerad av allt du hittar. Och det var roligt att du också använt Pinterest i headern, det är ju så jättekul och sätta ihop bilder.
Kramar/AM

LantlivsAnette sa...

Åhh jag förstår att du saknar Timmi, jag vet, jag har ju både katt och hund..och man älskar dom ju såå innerligt, nu då vi har varit borta i tre veckor så har jag saknat dom så enormt..
Himmel vad mycket fint du har hitta igen !! Du har såå god smak.
Kraaam Anette

G:a Affären sa...

Den där vanan att de ska komma tar tid att komma över, det är så sorgset.
Men vilka oerhört fina fynd du gjort! Jag kikar på dem om och om igen.

Kramar
Cia