söndag 28 september 2014

Hemma igen och Loppistur...

Hemma igen efter semestern i Sverige! :)
Vart lite kort, men det räckte iallafall till att fylla resväskan!
Blev inte sååå mycket skor den här gången, bara 5 par!! :)
Och mycket annat i klädväg...
Jag köper ju så gott som inga kläder här i Tyskland, fråga mig inte varför..
Jag shoppar hellre i Sverige på semestern! :) :)

Det var härligt att träffa familj och kära vänner igen!

Hemresan blev till en mardröm, eftersom min resväska försvann!!
Satt på planet och såg hur bilen med bagage åkte iväg - med min väska kvar på den!
Sa detta till ena Stewarden, men hon sa att det var ingen fara, den skulla lastas på andra sidan av planet.
En resväska?!! Planet var inte ju inte ens fullbokat!
Kände på mig att nåt inte stämde och väl landat i Köln/Bonn visade det sig - min resväska var inte med!!!
Vid anmälan rann det tårar, jag var helt färdig!
Allt man handlat -  mat, kläder, skor och den tid och pengar man lagt ner på det...
+ att medicin och smink oxå var i väskan...
Tjejen sa att nu kunde jag ju åka vidare med lätt bagage!!!
Var tvungen att bita ihop tänderna, annars hade jag exploderat!
2 dagars väntan med en otrolig nedstämdhet och oro..
Tänk att en förlorad resväska kan göra en sååå deppig..
Jag kollade nätet, skrev emails och slutligen ringde jag upp flygplatsen
OCH de hade hittat väskan!! Halleluja!!! :) :)
Fick hem den med kurir och jag skulle ha kunnat hoppat högt av glädje!! :)
Tullen hade rotat runt ordentligt i väskan, några kryddpåsar var trasiga, men annars var allt ok... :0)

Var på den stooora loppisen, som var ÄNNU större denna gång! :)
Visste inte var man skulle börja eller vilken riktning man skulle gå, nåväl..
att  ta sig genom hela loppisen tog 2 timmar,
sen var man ju tvungen att några extra varv och
kolla om det där man såg och inte visste om man ville ha, var kvar.. :)  :)
Det fanns så otroligt mycket fint denna gång, skulle ha behövt en kärra och tjockare plånbok... hihi
Armarna blev längre och längre och fötterna ömmade, men va fasiken! :)
Bara att kolla vidare!
Rena rama paradiset!
Vissa saker var dyra (mycket proffs där), men en hel del var oxå riktiga fynd!


Wieder zurück vom Urlaub Zuhause in Schweden!
Schön wieder Familie und liebe Freunde wiederzusehen! :)
Es war etwas kurz aber genug Zeit um den Koffer zu füllen! :)
Die Rückreise wurde zum Albtraum, da mein Koffer verschwand!!
Aber nach 2 Tage bangen, habe ich den per Kurier wieder zurückbekommen! Gott sei Dank!!
Der Zoll hat aber gut rum gewühlt aber außer ein paar kaputte Gewürz-tüten war alles in Ordnung

War an den grooooossen Flohmarkt, der dieses mal NOCH grösser war! :)
Wusste nicht wo man anfangen sollte oder in welche Richtung man gehen sollte..
Es hat 2 Stunden um den Flohmarkt durchzugehen, dann ein paar extra Runden um zu gucken ob das was man nicht wusste ob man es haben wollte, noch da war! :) :)
Das gab so unglaublich viel schönes dieses mal, hätte eine Karre und dickere Geldbörse gebraucht... hihi
Die Arme wurden immer länger und die Füsse taten weh, aber EGAL! :)
Weiter laufen und gucken!
Reinste Paradies!
Manche Sachen waren teuer ( viele Händler da) aber manches war auch Schnäppchen!



            Letade länge efter spolhandtag i porslin som inte kostade skjortan! Hade tur! :)
           Suchte lange nach Klozieher die nicht ein vermögen kostete! Hatte Glück! :)








      Visste inte att det fanns vita boxhandskar! Love it!
      Wusste nicht das es weiße Boxhandschuhe gibt! Love it!








     Ett helt underbart gammalt solparasoll med mycket spets och en hästbjällra
    Ein ganz wunderbaren Sonnenschirm mit viel Spitze und ein Glocken-ding für Pferde



                        En gammal brandsläckar-"hink"
                              Ein alter Löschsack



          Fiskarkorg och en fin låda till mina ljus
          Ein Angelkorb und eine schöne Holzkiste für meine Kerzen



                                      En liten ålryssja, att ha julkulor i till jul
                                      Für Weihnachtskugel zum Weihnachten



     Ett hönsmatningstråg, som ska få stå på bordet med granris och ljusslinga till jul
     Ein Hühner-Futtertrog, das ich zum Weihnachten dekorieren will



                                                      En vacker julgransspira
                                                      Eine schöne Baumspitze



      En superfin liten doktorsväska
E
   Ein schöner kleiner Arztkoffer



                         Korvstoppare/ljusstöpare från Sverige
                        Wurstfüller von Schweden, wurde zum Kerzenhalter



Ha en fin söndagkväll och en bra start på nya veckan!
Wünsche euch ein schönen Sonntagabend und ein guten Start in die neue Woche


6 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohh vilken tur att väskan kom tillbaka !! Och vilka fina grejer du har hittat. Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det förstår jag mer än väl att du blev ledsen över din försvunna väska, det var en himla tur att du fick tillbaka den! Och så mycket fint!! Vita boxhandskar var häftigt, ljuvligt fina.
Kramar/AM

Méa Strauß sa...

Weiße Boxhandschuhe??? Ist ja ein Ding!! Und so eine schöne Baumspitze. Der Kracher sind aber wohl für mich diese Wurstfüller - wenn ich nur mal an sowas käme! Ha, für mich als Vegetarier ein Symbol. Schwerter zu Pflugscharen hieß es einst, Wurstfüller zu Kerzenhaltern jetzt, hahaha
Einen fröhlichen Drücker von der Méa

G:a Affären sa...

Men vilken himla tur att du fick tillbaka väskan, jag har också råkat ut för det och fick tillbaka bagage med kurir. Det är en lättnad.
Och vilka otroligt fina fynd du gjort, jag gillar allt! Parasollet och spiran är rena drömmen! Spolhandtag gillar jag också.
Hoppas semestern här hemma gjorde dig gott och gav massor av energi!

Kramar
Cia

Rosita sa...

Hallå i stugan och välkommen hem.
Hoppas din semester var allt du önskade och lite till :)
Något av en mardröm på resan hem och maken till okänslig personal får man leta eter. Vete tusan vad jag gjort i samma situation :(
Som vanligt har du fyndat jättefina saker med otrolig karaktär. Favoriten är spetsparaplyet. Tänk att trippa runt i höghalsad spetsklänning och skydda sin vita, bleka hy från solen haha
Den lilla vita väskan/boxen är den gjord i emalj? Otroligt fin!
Jo förresten, du har inte ett Instagramkonto? Jag tycker själv det är så behändigt.

Allt gott
kram
Rosita

Patchlys-Marina sa...

Hei hei
Habe gerade Deinen Blog gefunden, hach soooo tolle Sachen zeigst Du da! Werde sicher wiederkommen.*lol*
Klem og hilsen fra Norge.
Marina fra Sveits.