lördag 13 september 2014

Bara vara.... :0)

Vad härligt det är med semester!
Kunna göra vad man vill, när man vill.. :)

Tittade in "min" loppisaffär och hittade lite igen.. :)
Omvandlingen av den nytillverkade provdockan har hakat upp sig..
Inte såå lätt som jag trodde..
Men skam den som ger sig!


Wie schön es ist Urlaub zu haben!
Zu tun was mann will, wenn mann will... :)

War in "mein" Trödelladen und wurde wieder fündig.. :)
Die Umwandlung von die neuproduzierte Schneiderpuppe zieht sich etwas in die länge...
Nicht soo einfach als ich dachte..
Aber ich gebe nicht auf!



      En ljuvlig gammal skål och en liten köttkvarn
      Ein schönen alten Schüssel und ein kleinen Fleischwolf



                        Satte dem bredvid varandra, men den "nya" ramlade ner.
                        Går inte att fästa så bra på den sneda kanten...
                       Habe sie neben einander befestigt, aber der "neue" ist runtergefallen.
                       Schwer zu befestigen an die schräge Kante



      Så jag satte fast den på min tallrikshylla istälet
      So es wurde statt dessen an mein Teller-regal befestigt 



                                      Försökte ju forma povdockan med Papp Mache'
                                      men det gick åt skogen..
                                      Massan gled ner på sidorna..
                                      Fäste kartong på sidorna för att hindra det, men gav upp...

              Habe ja versucht die Puppe mit Papp Mache' zu formen, aber es ist gescheitert..
              Die Masse glitt die Seiten runter, habe versucht mit Pappe, das ganze aufzuhalten..
              Aber ich musste aufgeben...




                               Sen provade jag med modellgips, gick superbra att forma dockan...
                               MEN sen när det började torka sprack det och lossnade i stora sjok...
                Ska nu bygga upp med hönsnät och sen använda gipslindor, men det får vänta ett tag...
                                                      Har tappat lusten nu...

                     Dann habe ich mit Gips versucht und es ging super die Puppe zu Formen..
                             ABER wo es anfing zu trocknen platze der Gips ab...
           Werde jetzt mit Hasen-draht und Gipsbinden versuchen, aber es muss etwas warten..
                                        Habe zu Zeit gar keine Lust mehr



       Har åtminstone fått hyllan färdig :)
       Den ska upp i badrummet tänkte jag.
       Får se hur det blir med det.. :) :)

    Wenigstens habe ich das Regal fertig bekommen :)
    Es soll ins Badezimmer.
    Ma gucken wie es damit wird... :) :)



                                      En underbar inredningstidning jag alltid köper.
                                      Full med härliga shabby-hemma-hos-reportage
                                       Dieses Heft liebe ich!
                                       Kaufe es immer wieder. :)



Så nu blir det läcker mat och film heeela kvällen!

Soo, jetzt wird es etwas leckeres zu essen und dann Filme den gaaaanzen Abend!


7 kommentarer:

angie sa...

da hast du dir ja schwierige arbeiten vorgenommen!!! aber ich denke, du bekommst es hin!!!
deine neuen flohmarktfunde sind super!!! alles liebe von angie

Deb sa...

I love the shelf in white, Tina. Enjoy your holiday and give all the kitties a hug for me. Deb

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad härligt med semester! Att bestämma utefter vad man har lust att göra. Tråkigt med din provdocka, men jag tror att du är på rätt väg med hönsnät och gipsbindor. Fin hylla du har fixat.
Kram,
Regina

Fågel Blå sa...

Låter härligt med semester, passa på att njut!
Fin Fortsättning på semestern
Kram Kathrine

Méa Strauß sa...

Meine liebe Tina,
ich finde es toll, dass Du dabei bleibst. Gips bringt aber tatsächlich nix, mit Gipsbinden könntest Du jedoch Erfolg haben. Dann muss das Kerlchen ja noch aufgepolstert werden, schließlich steckte Frau da die Stecknadeln rein.
Oh, ich bin so gespannt, denn Deine Grundform ist traumschön!!
Ebenso wie Deine Fleischwölfchen, sie sehen zauberhaft aus mit ihrer schönen Patina.
Alles Liebe Dir von der Méa, die sehr gespannt auf Deine nächsten Schritte ist :))

vita zara sa...

Men Hej på dej Tina. NU hittade jag dig här från min blogg. Å så vacker blogg du har och så ljuvligt fint. Jag är ju alrig på min numer, kanske borde bättra mig. Hoppas du får en fin semester. Kram Zara

Rosita sa...

Hej
Här kommer en hälsning från ett indinansomrigt Stockholm.
Som alltid har du hittat urfina saker i din secondhandbutik. Önskar jag hade en sån.
Jag hoppas det varma vädret håller i sig så du får en riktigt skön semester! :)

Allt gott :)
<3
Rosita