fredag 5 september 2014

Äntligen semester

De sista 5 veckorna har bestått av 3 veckor nattskift,
så jag har inte varit mycket att ha den senaste tiden,
men nu så har jag SEMESTER!!! :0) :0)

Flyger hem till mitt kära Sverige nästa vecka!
MEN, nu strejkar mitt flygbolag och lokförarna här....
Hoppas hoppas att det löst sig tills det är dags att åka, för DET vore ju katastrofalt..
Har sett fram emot det sååå länge och nu sånt... suck

Kattvakt har jag ju, så katterna är inte ensamma iallafall :)
Timmi lever fortfarande och är pigg, emot alla odds :) :)
Hans mage är fortfarande stoooor och stenhård,
men han tycks ha en enorm livsvilja och ingen är gladare för det än jag :)

Vart på banken idag och beställt Svenska kronor,
och när jag ändå var i stan, tittade jag in i "min" loppisaffär :0)
Hittade förstås  lite smått och gott :)

Die letzten 5 Wochen bestand aus 3 Wochen Nachtschicht, 
so ich war eigentlich für nichts zu haben die letzte Zeit,
aber jetzt habe ich URLAUB!! :0) :0) :0)

Fliege nächste Woche zu mein geliebtes Schweden, mit andere Worte, nach Hause :)
ABER jetzt streikt ja Lufthansa und die Lokführer...
Ich hoffe wirklich das es vorbei ist bevor ich fliege, weil sonst wäre es eine Katastrophe..
Habe mich ja sooo lange darauf gefreut und jetzt sowas... heul

Ein Katzen-sitzer habe ich ja, so meine Miezen müssen nicht alleine sein :)
Mein Timmi lebt noch und ist munter trotzt die Worte von Tierarzt :) :)
Sein Bauch ist immer noch seeehr groß und steinhart,
aber sein Lebenswille scheint enorm zu sein, und keiner ist so froh darüber als ich :0)

War heute auf die Bank und habe Schwedisches Geld bestellt 
und da ich schon in die Stadt war,
ging der Weg zu "mein" Trödelladen :) :) :) 
Habe wie immer etwas gefunden :)



      En fin hylla! Med lite arbete och färg så... :0)
     Ein schönes Regal! Mit etwas arbeit und etwas Farbe... :0)



                                  En liten köttkvarn
                                  Det fanns säkert 30 st, så det var lite svårt att välja,
                                  men man kan ju gå dit igen... :0)
                                  Ein kleinen Fleischwolf ,
                                  Es gab bestimmt 30 st, so es war Qual der Wahl, 
                                  aber ich kann ja wieder dahin gehen.. :)



                       En underbar liten nalle
                       Ein wunderbarer kleiner Bär



                        Han fick direkt en hedersplats vid sidan av min andra lilla nalle
                       Er hat sofort ein Ehrenplatz neben mein anderen kleinen Bär



                                    Vet inte om jag visat min lägenhetsdörr förut.
                                    Vackra gamla pardörrar. :)
                               Måste ha gardiner för fönstren i dörren, pga lyset i trapphuset
                                 Weiß nicht ob ich meine Wohnungstür schon gezeigt habe.
                                 Wunderschöne  Paar-Türe.
                  Muss Gardinen vor die Scheiben haben, da das Licht von Treppenhaus stört





Och jösses vilket väder vi har, +27 grader, lite disigt och kvavt, men vem klagar!! :0) :0)
Was für ein Wetter, +27 Grad, Sonne und schwül, aber wer will klagen!! :0) :0)



6 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhh så härligt med semester, hoppas det löser sej med flyget så du kan åka hem till Sverige.
Fina saker du visar som alltid
Fin helg till dej
Kramar Kathrine

LantlivsAnette sa...

Åhhh hoppas att det går vägen så att du kan åka hem !! Och vilka fina saker du har köpt, och pardörrarna in till dig wow vad fina !! Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina dörrar, det var jättefint med tyget. Och super fynd som vanligt. Nu får vi hålla tummarna att resan går som planerat, så roligt att du kommer upp.
Kramar/AM

Rosa i huset i vitt sa...

Ha en bra resa
kram Rosa

Rosa i huset i vitt sa...

Ha en bra resa
kram Rosa

Rosita sa...

Vill bara önska dig en underbar semester med dina nära och kära. Jag ser fram emot dina nya loppisfynd till ditt vackra hem.