söndag 10 augusti 2014

Allt är lugnt...

Allt är lugnt igen..
Värmeböljan är över och hormonerna börjar verka.. :)

Har fixat och donat lite..
Har 1 vecka nattskift bakom mig och ännu 1 vecka framför mig, men det går bra,
fast det blir inte mycket gjort här hemma under tiden...
Det är lite knepigt att sova på dagen och sen bli vaken...

Alles ist wieder ok...
Die Hitzewelle ist vorbei und die Hormone beginnen zu wirken... :)

Habe 1 Woche Nachtschicht hinter mir und noch eine vor mir, aber es geht gut,
aber es wird nicht viel gemacht hier Zuhause wärend dessen..
Es ist etwas blöd tagsüber zu schlafen und dann versuchen wach zu werden..



     Min egenbyggda tallrikshylla är färdig! :) :)
     Men såg att jag måste måla köksväggen innan jag kan hänga upp den.... suck
      Mein selbstgebautes Teller-regal ist fertig! :) :)
      Aber ich habe gesehen das ich die Küchenwand erst streichen muss, 
      bevor ich es aufhängen kann...



     Fyndat en fin resväska
      Habe ein schönen Koffer ergattert




      Och en till  :)
      Und noch ein... :) :)



       En söt liten träask
       Ein kleinen Holzschachtel



                                                   Några snapsglas..
                  Har likadana dricksglas i olika storlekar och blev glad att hitta även snapsglas..
                           Tyvärr så hade jag sönder kanten på ett när jag diskade.. suck
 
                                                       Schnapsgläser. 
           Habe die gleichen als Trinkgläser und habe mich gefreut Schnapsgläser zu finden,
                       leider ist mir ein etwas kaputt gegangen beim Spülen... heul



                       En av porslinssiffrorna hamnade här
                       Ein von die Porzellan-zahlen ist hier gelandet :)



     Käglan passar ju bra här :)
     Die Kegel/Keule passt ja gut hier :)



      Potatiskorgen fylld med gamla spetsörngott
     Der Kartoffelkorb gefüllt mit alte Kissenbezüge



                       Sifonen hamnade i gott sällskap
                       Der "neue" Siphon hat Kumpels bekommen :)



                       Måttbandet på den gamla provdockan
                       Das alte Maßband auf die Schneiderpuppe



     Min resväsks-stapel är nu färdig :)
      Mein Koffer-stapel ist jetzt fertig :)



     Ställt om lite på klädskåpet i sovrummet
     Etwas umgestellt auf den Kleiderschrank im Schlafzimmer



Önskar er en fin söndag!
Wünsche euch ein schönen Sonntag


7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stapeln med väskor är imponerande, så fint. Och så fin hylla du gjort, du är händig. Gillar din sifonsamling jättemycket också.
Skönt att det är mer lagom värme, fast fortfarande sommar.
Kramar/AM

angie sa...

tolle bilder!!! die idee mit den koffern ist super!!! angie

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad mycket fint, 11 resväskor i stapeln,inte illa.. såå fint..Och vilken fin tallrikshylla. Kraaam Anette

shabbyfreude by Bea sa...

Hallo Tina,

der Kofferstapel ist hoch geworden. Kommst du problemlos an den obersten Koffer? Ich mit meiner 1,61m brauche da einen Hocker ;) Aber es sieht traumhaft aus und jeder Koffer ein Hingucker.

Du bist so geschickt. Dein Tellerregal gefällt mir super.

Liebe Grüße
Bea

Méa Strauß sa...

Meine Liebe, viel Kraft wünsche ich Dir für Deine Nachtschichten. Ich kann mich nicht wachhalten - habe einen derart niedrigen Kreislauf, dass ich Abends oft im Gespräch einschlafe. Bei späten Vorlesungen bei unserem wichtigsten Prof bin ich IN DER ERSTEN REIHE immer eingeschlafen (nicht essen oder Kaffe hat auch nüscht genutzt - war das peinlich!) Insofern bewundere ich Dich da voll und ganz wie das überhaupt geht...
Die Kumpelparade der Siphons ist übrigens zum Knuddeln schön - ähm, nur Siphonflaschen kann man nicht knuddeln, Méa... häm.
Ich wünsche Dir nun nach alledem viel Schaffenskraft, bin gespannt auf die Küchenwand nebst Neu-Aufgehängtem (Fotoooo bidddeeee) und mache mich selbst an neu/antik-zusammengestöpselte Shutters. Alles Liebe, Deine emsige Méa

G:a Affären sa...

Men vilken imponerande stapel med resväskor och så fint de passar ihop!
Så duktig du är att snickra, imponerande och hyllan blev superfin!
En gång i tiden vakade jag också på sjukhus och kommer ihåg hur svårt det var att sova på dagen.
Ja dessa hormoner...de spökar med oss nästan livet igenom. Tur det finns piller!

Kramar
Cia

Lavendel och Kamomill sa...

Vad fint det var med resväskorna i stapel. Du har det allt fint, du :)