torsdag 19 juni 2014

GLAD MIDSOMMAR :0)

Här i Tyskland firas ju ingen midsommar,
men jag önskar ER en underbar midsommar!!!

Fyndade ju en gammal läkarkoffert och nu är den här.
Plus att kaminspegel-ramen jag köpte för ca 2 månader sen, nu har fått en spegel och blivit målad.

Hier in Deutschland wird ja Mitsommer nicht gefeiert,
aber ich wünsche EUCH ein wunderbaren Mitsommer!!

Den alten Arztkoffer den ich ergattern konnte, ist angekommen.
Und den Kaminspiegel-rahmen den ich vor ca 2 Monate kaufte, hat jetzt ein Spiegel bekommen und ist gestrichen.


      Läkarkofferten
      Der Arztkoffer



                       Kaminspegeln- innan målningen...

                                              Der Kaminspiegel - vor den anstrich



                                   Målad och klar
                                  Gestrichen und fertig....



      Den är större än jag kom ihåg :0)
      Er ist grösser als ich mich erinnere :0)



                         Byrån har en annan nyans och ser nu väldigt gulaktig ut...
                         Blir väl att måla den oxå... suck
                         Eller oxå låter jag det vara så.. :0)
                       Die Kommode hat eine andere Nuance und sieht jetzt sehr gelblich aus...
                       Muss den wohl jetzt auch streichen.. heul
                       Oder ich lasse es so wie es ist.. :0)



                                  Mitt bidrag till VM :0)
                                  Mein Beitrag zu VM  :0)




      Här ser ni hur min älskade Timmi ser ut...
      Nu ligger han på sidan, så allt trycks upp mer,
      men såna "bullar" har han på båda sidorna av magen..
      Timmi mår efter omständigheterna bra, han äter och dricker bra,
      men sover mycket och leker inte mer...
      Och söker mer än vanligt min närhet..
     Hier sieht ihr wie mein geliebter Timmi aussieht...
     Jetzt liegt er auf die Seite, so alles drückt sich etwas hoch, 
     aber solche "Beulen" hat er auf beide Seiten...
     Timmi geht es nach den Umständen gut, er isst und trinkt gut, 
     aber schläft viel und spielt nicht mehr..
     Und er sucht jetzt öfters meine Nähe...


7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så sorgligt med Timmi, men man vet när det är dags. Innerst inne känner du det, en liten tröst är dina andra katter. Spegeln är så fin, att den var så stor var extra fint.
Ha en fin midsommarhelg
Stor kram/AM

G:a Affären sa...

Så länge han äter och dricker har han säkert inte ont heller. Och att leka är inte lika roligt när man är gammal. Lilla fina Timmi!
Kaminspegeln blev så mycket bättre, jag tänkte när jag såg den att sådanan guldiga speglar har jag säkert gått förbi någon gång.
Och fina läkarkofferten, är den tom?

Önskar dig en fin midsommarhelg!
Kramar
Cia

Nellie sa...

Hoppas att du får en fin dag imorgon med eller utan midsommarfirande. Så fint att höra om Timmie. Vet att han får den bästa av omvårdnad o kärlek. Har börjat märka av en del ålderstecken o krämpor hos min fina Schäfertjej (9år). Min förra hund började oxå vid den åldern och han tog jag bort när han var 11 år. Så himla sorgligt fastän man vet att de haft ett långt och fint liv. Saknar dem så!

Méa Strauß sa...

Liebe Tina,

so schön, dass Timmilein Dich hat. Vielleicht bekommt er nicht so viel mit, Tiere sind ja sehr am Ursprung. Für die Kerlchen ist ja Nähe am Wichtigsten. Und die gibst Du ihm.
Wie wundervoll, dass du trotzdem noch die Kraft findest, so wunderbare Nachhers zu zaubern. Ich wünsche Dir weiterhin viel Kraft. Ich kämpfe auch - mein Schwager, den ich sehr lieb habe, stirbt. Das Leben muss trotzdem weitergehen - und so werde ich einen Erdbeerpouff backen. Jawohl.
Alles Liebe, ich drück Dich ganz fest, denke an Dein Babylein Timmi und streichle meins, mein Katerle Hobbit, dem es im Moment Gott sei Dank gut geht

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad jobbigt att din katt är sjuk och kommer att lämna dig. Ni har fått 17 fina år tillsammans som gett din fina minnen, hoppas att den sista tiden inte bli alltför svår.
Kram,
Regina

OlgaA sa...

Lilla Timmi....

Dina fynd var fina! Och så roligt att kunna läsa på tyska, det var ett tag sen jag använde mig av det språket.. :P

Ha det fin denna midsommardag!

kram/Olg@

Frida sa...

Det är bra att han äter och dricker i alla fall, det är det viktigaste. Min katt leker inte lika mycket mer tycker det har minskat bara den senaste tiden. Så är det väl när dem blir äldre. Vilken fin läkarkoffert du har hittat, en sådan skulle min bror ha som är läkare. Och kaminspegeln blev jättefin vitmålad.
Hoppas du har haft en fin midsommar du med även om ni inte firar den i Tyskland.
Kram Frida