lördag 14 juni 2014

Fredagen den 13:e....

Fredagen den 13:e var en djävulsk dag.. mer om det lite längre ner..

Freitag den 13 war ein höllischer Tag... mehr dazu weiter unten..



                        Idag hittade jag en jättefin spegel i "min" loppisaffär.
                        Ska bara "shabbas" lite..
                         Heute habe ich ein schönen Spiegel in "meinen" Trödelladen gefunden.
                         Muss nur etwas abgeschliffen werden.



                        Helt underbar patina
                        Wunderschönen Patina



                                      Passar till de andra 2
                                      Passt zu die anderen 2






Fredagen den 13:e var en hemsk dag....
Min "gamling" Timmi ser ut som han svalt en Rugbyboll på tvären..
Han är som vanligt, men jag ringde Veterinären och fick en tid i fredags...
Tyvärr fick jag väldigt dåliga nyheter hos Veterinären...
Min älskade Timmi har högst några få veckor kvar att leva...
Röntgen visade att de flesta inre organen är 3 ggr så stora än normalt.. 
Därför trycker de ut på sidorna och hjärtat är dubbelt så stort..
Hon sa att det kan gå fort nu, eller högst ett par veckor.
Så länge han är pigg är det bra, men om han blir dålig måste jag lindra det hela och låta honom somna...
Hon sa att jag skulle ge honom/göra det bästa av den tid han har kvar...
Jag bröt nästan ihop... 

och jag kan inte sluta gråta... 
Det gör så jävla ont...
Han är min trogna följeslagare sen 17 år och det är så jävla svårt att acceptera att han snart kommer att lämna mig....
När hans bror dog för 2 år sen fick jag höra "det är ju bara en katt"....

Ord som gör såå ont... 
Denna katt betyder så mycket för mig och jag älskar honom 
Men än är han här och kommer att bli ännu mer bortskämd nu.. :)
Han äter och dricker som vanligt, t.o.m lekte med lilla Lewis ett tag..
Men hans dagar är räknade och jag är rädd att jag kanske inte är hemma när det händer...
Men han är här och jag hoppas han känner hur mycket jag älskar honom - även om "det bara är en katt"...

Freitag den 13 war ein schlimmer Tag...
Mein "alter" Timmi sieht aus als hätte er ein Fußball verschluckt..
Er ist wie immer aber ich habe den Tierarzt angerufen und hatte ein Termin am Freitag bekommen.
Leider bekam ich sehr schlechte Nachrichten von Tierarzt..
Mein geliebter Timmi hat höchsten ein paar Wochen zu leben.
Die Röntgenbilder zeigte das die inneren Organe 3 mal so Groß sind als normal und das Herz doppelt so groß.
Sie sagte das es schnell gehen kann aber das er höchsten ein paar Wochen hat...
So lange es ihm noch gut geht ist alles gut aber wenn es ihm schlecht geht muss ich ihn helfen und einschlafen lassen..
Sie sagte das ich ihm so schön wie möglich machen soll so lange noch Zeit ist..
Ich bin fast zusammengeklappt.. ich kann kaum aufhören zu weinen.. Es tut soo furchtbar weh..
Er ist meine treuer Begleiter seit 17 Jahre und es ist soo schwer zu akseptieren das er mich verlassen wird..
Wo sein Bruder vor 2 Jahren gestorben ist kriegte ich zu hören "es ist ja nur eine Katze"
Wörter die sooo weh tun
Diese Katze bedeutet mir sooo viel und ich liebe ihn 
Aber noch ist er bei mir und wird noch verwöhnter als je zuvor.. :)
Er trinkt und ißt wie immer, und spielte sogar ein wenig mit Lewis..
Aber seine Tage sind gezählt und ich habe Angst das ich vielleicht nicht Zuhause bin wenn es passiert.
Aber noch ist er bei mir, und ich hoffe er fühlt wie sehr ich ihn liebe - 
auch wenn"er nur eine Katze ist"...




12 kommentarer:

shabbyfreude by Bea sa...

Hallo Tina,

es tut mir unendlich leid mit deiner Katze. Ich hoffe, ihr zwei habt dennoch genügend Zeit füreinander.
Und es ist mehr als eine Katze. Es ist jemand mit dem man gemeinsam durch das Leben läuft... jemand dem ein Platz im Herzen gehört.

Ich habe selbst eine 12- jährige Katze und sie hat ihre guten und schlechten Tage.Zum Glück überwiegen die guten Tage.

Ich wünsche dir viel Kraft für die Zukunft.

Liebe Grüße Bea

Anno 1907 sa...

Oh Nein....wie traurig, liebe Tina!!! Das tut mir sooo leid, ich weiss, wie man sich fühlt!!!! Fühl Dich fest gedrückt! Liebste Grüsse, Biene

>PS<: ganz tolle Bilder zeigst Du da, ich liebe Fotos durch den Spiegel geknipst...hach...!!!

Hagbacken sa...

NEJ! Vad jobbigt, stackars stackars dig! De är inte alls bara katter, de är våra älskade livskamrater. Och varje katt är unik och otroligt älskad! FY vilket jobbigt besked...lider verkligen med dig! Hoppas han nu får må bra den sista tiden han har kvar och att han slipper lida!

Känner verkligen med dig vännen. Massor av varma kramar!


Linda (på jobbet, så lite stressad)

G:a Affären sa...

Men stackars Timmi och Dig...sådana besked är verkligen tunga att försöka ta in. Det så klart att han betyder enormt mycket för dig, ni har haft 17 år tillsammans. Ni har ju delat ett helt långt kattliv och kärleken är säkert både stor och ovillkorlig.
Du har en svår tid nu Tina, jag tänker på dig och är med dig i tanken.

Varm kram till dig
Cia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är inte bara en katt, det är en älskad vän. Husdjur som man har så nära alla dagar på året betyder ju så mycket. Stackars dig, vilken skitstart på sommaren. Men han har haft det bästa av kattliv hos dig, och 17 år är en aktningsvärd ålder.
Skickar en stor varm kram/AM

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina - das ist ja traurig - das tut mir so unsagbar leid für Dich und Deinen Timmi. Da wäre ich auch zusammengeklappt! Ich wünsche Euch beiden noch viele intensive Stunden und dass Dein kleiner Schatz nicht leiden muss / keine Schmerzen hat! Und ich wünsche Dir alle Kraft, wenn Du die schwere Entscheidung treffen muss!
Ich denke an Dich
Jacqui

LantlivsAnette sa...

Ohhh jag förstår dig precis, jag har ju både katt och hund, och de är min kära kära små vänner, fredag den 13 fick vi åka in akut med vår hund lilla Nisse, hans öga såg illa ut..jag mådde så dåligt av att se honom ha ont...det visade sig att han hade en rispa inne i ögat..så nu behandlar vi honom 3 ggr per dag med en salva, och vår katt Maja som nu är 13 år, hon har vi nyligen opererat bort en knöl i nacken på..det gick bra, men ujj vad man blir ängslig...så jag förstår dig precis, ta hand om er och gör det bästa av tiden som är kvar, även fast det är svårt...Kraaaam Anette

Méa Strauß sa...

Meine liebe Tina,
wie sehr kann ich mitfühlen, wir haben damals ein Katzenmädchen verloren. Doch Du hast Deinem Schatz so viel gegeben. Er war geliebt worden, wird geliebt, und er ist nicht allein, wenn es zu Ende geht. Wir sind alle nur Gäste. Wer aber sagt, es sei nur eine Katze, der ist ein armer Mensch, hat er doch nie das fühlen dürfen, was so ein Tierlein ist. Den Preis bezahlen wir dann, wenn es zuende geht - doch immer wieder würde ich es machen, denn was wir beide dann hatten, ist unbeschreiblich schön. Und wenn man bedenkt, was für eine Bindung zwischen zwei solch unterschiedlichen Wesen entstand! Ein Mensch und eine Katze! Liebe zwischen zwei Arten - und das ist ergreifend, dass so etwas möglich ist. Mit einem Wort, es ist für mich: heilig.
Ich wünsche Dir viel Kraft, und dass Du ihn erlöst, wenn er Schmerzen hat - das ist auch "schön". Vielleicht haben wir selbst einmal das Glück, so umsorgt zu sein. Alles alles Liebe, Tina, fühl Dich ganz fest in die Arme genommen, mit einem Tränchen und klopfenden Herzen, die Méa

Lavendel och Kamomill sa...

Nämen, usch så sorgligt. Grät en skvätt jag också ... Katter är ju det finaste som finns.
Hoppas ni får en riktigt fin sista tid tillsammans. Du får skämma bort din bebis riktigt mycket.

Varmaste kramar till er båda!

Frida sa...

Så tråkigt med Timmie, hög ålder bär respekt med sig. Både hos djur och människor och jag förstår dig precis. Det skulle vara fruktansvärt jobbigt om något hände min katt. Ta vara på tiden ni har kvar tillsammans!
Kramar Frida

HWIT BLOGG sa...

Åh jag förstår dig så väl...en kär familjemedlem...gör ont att läsa detta men jag hoppas din lilla katt trots allt mår bra och att ni får några sköna dagar tillsammans...
Tänker på dig och din söta katt.
Varm kram,
Titti

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från dej, hoppas din katt mår bättre och att ni får en underbar sommar tillsammans
Kramar Kathrine