tisdag 20 maj 2014

Oflyt... Flyt :)

Har haft ett jäkla oflyt sista tiden..
Igår dog frysen oxå... suck
men har lyckats fixa en nödlösning igen, får en lånefrys i morgon em. :)
Såg redan framför mig hur jag var tvungen att slänga allt, men det ordnar sig ju nu..

Visar lite mer bilder på hur min smak utvecklats/ändrats de senaste 5 åren..
En del av genomgångsrummet..

Habe die letzte Zeit etwas Pech gehabt..
Gestern ist auch der Gefrierschrank gestorben... heul
aber ich habe es geschafft auch dafür eine Notlösung zu finden, kriege morgen ein ausgeliehen :)
Habe schon vor mir gesehen, wie ich alles wegschmeißen muss, aber ist ja wieder gut gegangen..

Zeige noch welche Bilder wo man sieht wie mein Einrichtungsstil/Geschmack sich in die letzen 5 Jahre verändert hat..
Ein Teil vom Durchgangszimmer...



      Ja, så såg det ut innan målningen..
      Ja, so sah es vor den Weiß-anstrich aus



      Ujujuj vad grejer jag hade
      Mann, was hatte ich viel Sachen




                        Så sakta började jag med avskalningen
                        So langsam fing ich mit den "abschälen" an
           


                    Möblerade om.. igen!
                    Und wieder ummöbliert



      På rätt väg...
     Auf den richtigen Weg




      Idag, och jag är nöjd! För tillfället iallafall... :0)
      Heute, und ich bin zufrieden! Für den Moment jedenfalls.. :0)



Vilket väder vi fått, helt underbart, +26 grader i skuggan :) :)
Was für ein Wetter wir bekommen haben, Herrlich, +26 Grad im Schatten :) :)

4 kommentarer:

Hagbacken sa...

Men vilken otur! Men det sägs ju att det brukar ske i tre...fy då, stackars dig. Sådant där är INTE roligt att lägga pengar på :(

Du har ju så himla mycket fina saker! Tyckte det var fint även från början, med det trärena...

Kram på dig i värmen :)

LantlivsAnette sa...

Åhhhh vad ljuvligt fint du har det, roligt att se hur du har förändrat genom åren, samma här, jag försöker att skala av lite mer, kolla in på min blogg idag så får du se, nu äntligen är övervåningen klar och jag njuter...Ojj vad varmt ni har fått det, härligt. Kraaaam Anette

Méa Strauß sa...

Yeaaahhhh! Ach ich liebe sowas. Daaanke! Reduce to the Maximum, genau das ist es, wie grandios. Könnte mir stundelang diesen Werdegang angucken. Ja, sooo voll war es, so ohne Aussage und Funktion. Bei mir war es haargenau dasselbe über die Jahre. Und dann wird es gekonnter, und ich scrolle runter, was die Tina gemacht hat, uiiii, noch besser, und ich scrolle, neuuugierig, und denke, Ach, Tina, räum das doch auch noch weg, und dann...: Ahhhh, schööööööööön. Ja, da hat man dann auch Platz, selbst drin zu sein, hihi. Ich guck mich hier nun noch ein wenig um, wenn ich schon mal hier zu Besuch bin, das fühlt sich so schön ruhig und gekonnt an. Tolle Posts!
Und erst die Katzis, soooo kuschelig-katzelig, hmmmm,
alles Liebe, Méa, die hofft, dass Du noch sowas hast.

Shabby Landhaus sa...

Ach Tina....ich könnte stundenlang bei dir rumschleichen und all die schönen Dinge bestaunen!!!!

URRRRRRR schön bei dir!!!!!!!!!!!!!!!!

Liebe Grüße
Sigrid