fredag 16 maj 2014

Vi reser vidare.. :)

Hade äntligen tänkt köpa ny soffa - det är verkligen på tiden..
MEN idag dog kylskåpet...
Undrade redan igår varför sakerna var så varma.. Nu vet jag.. suck
Fick panik, vart får jag tag på ett kylskåp snabbt...??
Frysdelen fungerar tack o lov fortfarande och jag hoppas den håller till löningen.
Åkte ner till "min" loppisaffär, de gör ju hushållsupplösningar och har kanske ett kylskåp stå.
Hade världens tur och fick hem ett kylskåp på 30 min.
Nu står min Kyl/frys i genomgångsrummet, ser för j-vligt ut, men tills den nya kommer får jag stå ut med det.
Huvudsaken att jag har ett fungerande kylskåp så länge..
Alltid är det nåt... suck

Men det finns ju ljusglimtar oxå :)
Mina nya fynd kom i veckan

Wollte mir endlich eine neue Couch kaufen - ist wirklich an der Zeit..
ABER mein Kühlschrank ist heute gestorben...
Hab mir gestern schon gewundert wieso die Sachen so warm waren. Jetzt weiß ich es.. heul
Kriegte Panik, woher kriege ich jetzt auf die schnelle, ein Kühlschrank her..??
Der Gefrier-teil funktioniert Gott sei Dank immer noch und ich hoffe, bis zu Lohn.
Fuhr zu "mein" Trödelladen, die machen ja Haushaltsauflösungen und müsste ev ein stehen haben.
Hatte so ein Glück und hatte innerhalb 30 min wieder ein Kühlschrank.
Jetzt steht mein Kühl/Gefrier-kombi ins Durchgangszimmer und es sieht Schei..e aus, 
aber bis ich ein neues hab muss es halt so sein..
Hauptsache ich habe ein Kühlschrank!
Irgendwas ist es doch immer... heul

Aber es gibt auch Lichtblicke :)
Meine neue Fundstücke sind gekommen


       Har äntligen fått tag på ett tråg, som inte är som ett badkar.. :)
       Fast den har ingen fin färg, ser relativt oanvänd ut..
      Habe endlich ein Backtrog gefunden , der nicht wie eine Badewanne ist.. :)
      Aber es hat keine schöne Farbe, sieht relativ ungebraucht aus..



      Och så har jag fått tag på en underbar korg till... Lycka! :0)
      Har nu 3 st, men skulle gärna ha några till.. hihi
      Und ich habe noch so ein wunderschönen Korb gefunden.. Glücklich! :)
      Habe jetzt 3 davon, aber hätte gerne noch welche.. hihi



                            RESAN GÅR VIDARE - Nu i köket
                       DIE REISE GEHT WEITER - Jetzt in die Küche 


       Innan målningen och proppfullt med saker
      Vor dem Streichen und vollgestopft mit Sachen



      Börjat måla, men fotfarande lika fullt
      Angefangen zu streichen, aber immer noch voll mit Sachen



                    Första tafatta försök att skala av...
                    Erste unbeholfene versuche zum "abschälen"



                        På rätt väg...
                        Auf den richtigen Weg...



                        Idag - och jag älskar det..
                        Fast det blir liiite mer sen när jag kan ta bort "gardinerna" i skåpet
                        Heute - und ich liebe es..
                      Aber es wird ein biiiischen mehr, wenn ich die "Gardinen" wegmachen kann



       Måste bara visa en sällsynt bild - Timmi (17 år) och Lewis (1år) tätt ihop..
       Timmi har hellre Neo vid sin sida, därför blev jag såå glad  och rusade efter kameran!! :)
      Muss einfach ein seltenes Bild zeigen - Timmi (17) und Lewis (1) ganz nah zusammen
      Timmi kuschelt lieber mit Neo, 
      deshalb wurde ich soo froh und bin gerannt um den Kamera zu holen :)




Hoppas ni oxå har sol och värme igen!
Ich hoffe ihr hat auch Sonne und Wärme wieder!


2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin bild på katterna. Och roligt och se förändringen, man ser sakerna bättre när dom blir färre. Typiskt med kylskåpet, såna där utgifter som inte känns så jätteroliga. Bra att det löste sig så snabbt.
Kramar och trevlig helg/AM

Burlap Luxe sa...

Oh Tina,
Thankful for your visit and following my inspirations.
Sorry to hear about your fridge it's not good at all when it's no longer making things cold !
This is what happens to me when I have great plans to do something new, something old goes wrong and breaks down.

I love your new writes throughout your home of great interest and inspiration.
I am going to correct my translator google translate so when you visit you can read along.
I am going to add you to my blogs of inspiration as well :)

Have a beautiful week of May.

Xx
Bisous

Doré