lördag 8 mars 2014

Våren är här!! Der Frühling ist da!!!

Vill först och främst tacka er så hjärtligt för era goa kommentarer!
Själv är jag sen ett tag, urdålig på att kommentera hos er, men jag följer er! :)
Ska försöka ta mig i kragen..
Blogglusten har nått bottennivå, men den kanske kommer nu, med våren!

Idag har vi haft +18 grader och strålande solsken.. Hääärligt!!

"Trasslet" på jobbet har rett upp sig...
men det har tagit jävligt hårt och jag glömmer inte...
Nog om det.

Har hittat några fina grejer,
törs knappt skriva det,
eftersom det står SPARA (till flytten) högst upp på min lista!
men lite måste man ju få unna sig ändå.. :)


Muss mich erst für eure liebevolle Kommentare bei mir herzlich bedanken!
Ich bin momentan soo schlecht in Kommentieren bei euch, aber ich folge euch! :)
Werde versuchen mich zu bessern..
Die Lust zum bloggen hat den Nullpunkt erreicht, aber er kommt vielleicht jetzt wieder, mit den Frühling!

Heute hatten wir +18 Grad und strahlende Sonne! Herrlich!! :0)

Die "Probleme" auf der Arbeit hat sich aufgeklärt..
Aber es hat mich echt mitgenommen und ich vergesse nicht...
Aber genug davon.

Habe ein paar schöne Sachen "gefunden"
traue mich kaum es zu schreiben,
Da SPAREN (für den Umzug) ganz oben auf meine Liste steht, 
aber mann muss sich ja auch was gönnen dürfen.. :0)



     "Hittade" den här bedårande lilla resväskan på ebay
    Habe diesen kleinen, ganz bezaubernden Koffer bei ebay "gefunden"



    Har aldrig sett en sån förut. En resväska med överdrag av linnetyg
    Habe noch nie so einen Koffer gesehen. Es ist mit Leinenstoff bezogen. 







    Den har fått en hedersplats i vardagsrummet, så jag ser den från soffan! :0)
    Es hat ein Ehrenplatz ins Wohnzimmer bekommen, wo ich den vom Sofa sehen kann! :0)



                      En metallspira
                      Eine Metall-spitze (oder was es heißt)



    Och ÄNTLIGEN har jag fått tag på dessa (transport) korgar!
    Und ENDLICH hab ich diese Transport-Körbe gefunden/ergattert!



    Har sett dem i några bloggar och varit sååå otroligt avis.. :0)
    Habe die in ein paar Blogs gesehen und war soooo neidisch.. :0)


    Har nu korgar lite överallt...
    Habe jetzt Körbe überall verteilt..



    Den gamla resväskan blev en utmärkt sovplats för katterna.. :0)
    Der alte Koffer wurde ein perfekten Schlafplatz für die Katzen... :)



    Har vikt några "bokbollar"
    Habe ein paar "Buch-Bälle" gemacht.. 








    En pytteliten väckarklocka
    Ein winzigen Wecker


















    Mina 3 älsklingar
    Meine 3 Lieblinge


                                            Ha en härlig helg, mina goa!


11 kommentarer:

toves sammensurium sa...

Så godt å se et livstegn fra deg - og du hadde jo så mye fint å vise!!!!! Virkelig mange skatter.transportburene elsket jeg!!!! De kan vel kattene få reise hjem til Sverige i??? :)
Må jo reise med stil!!!

Godt at ting har begynt å rette seg litt,og det hjelper også med slike fantastiske tempereturer som du forteller om - 18 grader??? Nå ble jeg misunnelig!!!!

Nyt det mens det varer!!!

Tovkelem.)

G:a Affären sa...

Så glad jag blir att du är tillbaka med ett inlägg! Och som vanligt har du gjort så fina fynd, du får inbilla dig att katterna måste ha vackra transportkorgar den dagen det är dags för färd hemåt. Minsann behövs det inte en till!
Och den gamla resväskan med sitt överdrag, jag har aldrig sett någon liknande tidigare, så häftig!

Helt otroligt att ni haft så varmt, ja våren är här också! Själv är jag sängliggandes i influensa och har datorn med mig i sängen.

Varm kram till dig!
Cia

Tinis vita hem sa...

Roligt att höra från dig :) Fina saker du fyndat! Den lilla kappsäcken är verkligen originell och fin. Korgarna är oxå helt ljuvliga :)
Jag önskar dig en god fortsättning på helgen!
kram Tini

Anno 1924 sa...

Så koselig at du er tilbake igjen:) Elsker transportkurvene!! Slike står på min ønskeliste også!:) Ønsker deg en herlig søndag:)) Klem

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dyker det upp så fina saker är det svårt och låta bli och köpa, väskan med linnetyget är superfin! Och allt det andra också.
Kramar/AM

Frida sa...

Så roligt med ett inlägg hos dig igen :) Låter härligt med vårväder och skönt att det har löst sig på jobbet. Det är inte kul med jobbtrassel. Jag vet hur det kan vara. Vilken underbar resväska du har hittat, en sådan har jag inte heller sett innan. Den passar bra hemma hos dig :) Och fina transportkoffertar :)
Ha en fin vecka!
Kramar Frida

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad du har det fint..och såå fina grejer du har budat hem, du kan det där med att hitta fina saker..Vad skönt att det har rett upp sig på ditt jobb, jag vet precis hur det är, jag har faktiskt lämnat ett jobb bara för att det var trassel, jag valde att gå istället för att ta en facklig kamp, ibland orkar man bara inte...nu mår jag bra och är väldigt glad att jag valde att gå..
Kraaaam Anette

vitadrömmarobusigabarn sa...

Varmaste kramar till dig fina du❤
Du har det alltid så fint
Och ljuvliga saker!!
Ha en riktigt fin måndagskväll

Hagbacken sa...

Vad roligt att "höra ifrån dig" :) Glömmer gör man aldrig -tyvärr- tro mig, jag VET....:(

Superfina fynd! Klart man måste unna sig lite ;)

Kram på dig!//Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Det svänger fort, idag är all snö borta och solen lyser. Men 20 plus!! Fy vad fuskigt, det vill jag också ha.
Ha en toppenhelg vännen
Kramar/AM

Atelje Skärvan sa...

Hej Tina!
Det är jag som frågade om din Stövelläst.
Vilken fin väska du har köpt,ja ebay är nog bättre än tradera.
Ha det så bra,kram Agneta