lördag 8 februari 2014

Ett livstecken.... Ein lebenszeichen..

Det nya året börjar som det förra året slutade - den ena motgången efter den andra...
De här är ju en inredningsblogg, så jag går inte in närmare på det.
Förutom att jag gått upp i vikt... suck
För jag är tyvärr en sån människa som tröstäter när jag mår dåligt..

Efter alla dessa motgångar är jag mer övertygad än nånsin att jag flyttar hem!
På nåt sätt kommer/måste det lösa sig med jobb, när jag är på plats.
De dröjer lite än innan det bär av, men det är bestämt iallafall! :0)

Har så gott som helt tappat lusten till att blogga, men den kanske kommer tillbaka.
Samlar inspiration hos er, men den vill liksom inte ta form hos mig..

Här hemma händer det ingenting, jag har fyndat lite, men inget har kommit på plats.
Det får vänta tills jag mår bättre.

Vill tipsa om att Linda, med en härliga bloggen Hagbacken,
har startat en inredningsgrupp på Facebook https://www.facebook.com/groups/1405901412996307/
Gå med du med!! :0)

Das neue Jahr fängt an, wie das letze geendet hat - mit den einen Rückschlag nach den anderen...
Das hier ist ja ein Einrichtungsblog, so ich gehe nicht näher darauf ein.
Mit Ausnahme das ich zugenommen habe... heul
Aber ich bin ein Trost-Esser, wenn es mir schlecht geht..

Nach alle diese Rückschläge, bin ich mehr überzeugt als je zuvor, das ich nachhause ziehen werde
Irgendwie wird/muss es sich eine Arbeit finden, wenn ich vor Ort bin.
Der Umzug dauert noch, aber es wird geschehen!

Habe die Lust zu Bloggen fast ganz verloren, aber wer weiß, vielleicht kommt es ja wieder.
Sammele Inspiration bei euch, aber es will irgendwie nicht Form nehmen bei mir.
Bei mir Zuhause passiert Garnichts zu Zeit, habe zwar schätze gefunden, aber die liegen nur rum..
Es muss warten bis ich mich besser fühle...


    En underbar gammal koffert för 15 Euro!! Helt otroligt, men sant!!
    Ein wunderschönen Koffer für 12 Euro! Unglaublich aber wahr!! :0)







Den har en afrikakarta i tyg i locket och det får en att fantisera om de resor kofferten varit på..
 Es hat eine Afrikakarte aus Stoff im Deckel und ich Träume von die Reisen der Koffer erlebt hat



    En bastkoffert för 9 Euro!! Verkligen ett fynd!!
    Ein Bast-koffer für 9 Euro! Wirklich ein Schnäppchen!!




    Den ligger på tork i badkaret, för den var verkligen skitig...
    Muss noch trocknen, da er sehr dreckig war...




    Lite smått och gott...
    Dies und Das...




    Gamla käglor för 6 Euro! :0)
   Alte Kegeln für 6 Euro! :0)




                      Gamla apotekarglas och kruka
                     Alte Apothekergläser und Krug



                                En fin liten plåtbricka
                               Ein schönes kleines Blechtablett



                                         Värmeljushållare (ny), till balkongen. Köpte 3 st.
                                  Teelichhalter für den Balkon (neu). Habe 3 st davon gekauft



                             Ett gammalt Melittafilter till i porslin. Den är pytteliten, har numret 100
                          Ein altes super-kleines Melittafilter aus Porzellan. Mit die Nummer 100




                                En flugnäts-clouche
                                Ein Fliegengitter-Clouche




                      Så här ser min fina stake ut nu, med ljus i..
                      So sieht der Kerzenständer mit Kerzen aus



                                     Stapeln med resväskor växer så sakta.
                                     Tar lite tid att hitta den "rätta" resväskan.. :0)
                                     Der Stapel mit Koffern wächst so langsam. 
                                     Muss ja den "richtigen" finden













    En ljusslinga från jul, får ligga kvar. Den lyser upp köksskåpet så fint.. :)
    Eine Lichterkette von Weihnachten bleibt. Leuchtet den Küchenschrank so schön auf... :)



Jag hoppas att jag snart är JAG igen!
Tills dess önskar jag er allt gott!

Ich hoffe das ich bald wieder ICH bin!
Bis dahin wünsche ich euch alles Gute!


11 kommentarer:

pilar sa...

Me alegra que hayas vuelto.

Atelje Skärvan sa...

Hej Tina!
Vilka fina fynd du har gjort,är det i Tyskland?
Du skall se att allt blir bättre.
Jag har själv mått dåligt i höstas.
Det vår inte kul med att blogga eller någonting.Nu när dagarna blir längre känner jag mig bättre.
Önskar din en fin helg,kram Agneta

Tinis vita hem sa...

Jättefina fynd du gjort! Härliga bilder :)
Sköt om dig,
kram Tini

Nellie sa...

Fynddrottningen har gjort det igen! Kommer en mörk natt och stjäl käglorna och den vita krukan!!! Tråkigt att höra att motgångarna inte ger sig av från ditt liv. Nog måste det vara din tur att få lite lycka nu? Det är ju svårt det där med jobb. Min dotter och hennes sambo köpte en liten hästgård i somras. I december varslades hon om uppsägning efter 4 års arbete och slutar sista feb. Svärsonen fick fast jobb efter 6 mån provanställning förra månaden. Förra veckan blev han och sju till på hans jobb uppsagda! De har båda bra löner och kommer få bra ersätttning fr fack, A-kassa o försäkringar. Men det är ju inte roligt att börja om med ansökningar och intervjuer. Hoppas att du hittar ngt bra jobb i Sverige. Och du..., välkommen hem! :)

Frida sa...

Vilken underbar koffert du har hittat, du hittar alltid så fina saker, jag har inte varit på loppis på evigheter. Jag hoppas det blir bättre för dig. Jag vet hur det är när man får motgång efter motgång det tär på en. Men det kommer att vända. Låter bra att du ska flytta hem i gen, kommer säkert att ordna sig med jobb. Ta hand om dig vännen!:)
Kramar Frida

Hagbacken sa...

Men finaste du vad du är go då <3 Har saknat dina inlägg...hoppas du repar dig snart <3

Själv tröstäter jag också då jag mår dåligt/stressar/sover sämre etc, så därför jag väger för mycket :(

Supermycket fina fynd har du iaf gjort! Vi ses på facebook om inte annat och TACK för reklamen :)


Kram Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra beslut, flytta hem så fort du kan. Det där med vikten känner jag igen, jag har så himla lätt och gå upp i vikt också. Mycket fint du visar.
Kramar och var rädd om dig
AnnaMaria

toves sammensurium sa...

Først av alt Tina - en gooood kram sendes til deg :)))
Det høres ut om du kan trenge en!
SÅ tråkig at livet ikke går som du vil,men nå høres det ut som det hender mye psennende for din del.Nå blir det Sverige??!!
Det kan vøre godt å planlegge og finne ut av ting i den forbindelse sånn du har noe annet å tenke på - håper du ser på prosessen med spenning og at bloggelysten kommer etterhvert den også:Uansett skal man kose seg med bloggingen og gjøre det når man har lyst,ikke fordi man må.Så du skal ikke ha dårlig samvittighet!
Håper du koser deg med de fine pusene dine!!!
Take care!

Toveklem.)

G:a Affären sa...

Men goa Tina, kilona försvinner så småningom när du mår bättre. Du har tagit ett klokt beslut att flytta hem och jobb finns det alltid. Det viktigaste i livet är att må bra!
Själv har jag mått piss hela hösten, det beror på saker och ting jag inte rår på men som påverkar mitt liv negativt.
Men vi reser oss, eller hur?
Och fynda kan du! Kofferten är en dröm! Och alla de andra fina fynden.

Varmaste kramen
Cia

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Tråkigt att höra att du inte mått bra. Hoppas att det snart vänder. Jag har också haft ett längre uppehåll från bloggvärlden efter, precis som du, motgångar som bokstavligt talat sög musten ur mig. Nu har jag sakta börjat komma tillbaka till bloggandet och inspirationen smyger sig på. Hoppas på detsamma för dig!
Underbara fynd du gjort!

Kram Emma ♥

toves sammensurium sa...

Hei Tina :)
Tenkte bara å titte innom deg,for å si jeg håper alt er bra og livet ser litt lysere ut!!!!
Toveklem :)