söndag 15 december 2013

Ett livstecken Ein Lebenszeichen

Måste be om ursäkt för att jag inte kommenterat hos er på ett tag,
men det har varit en kämpig tid på jobbet.
Vill inte gå in på detaljer,
men det har tagit på psyket och jag har helt enkelt inte orkat...
Men jag ska försöka ta igen det... :0)
.
Har inte haft nån större lust till att pynta, men lite har det blivit ändå..
Har aldrig pyntat så lite som i år, dels för att jag inte hittar allt (ni vet, källaren) och dels för att de 2 yngre katterna ger sig på allt..
Har inte vågat pynta med mina gamla vackra julkulor, då katterna visade VÄLDIGT stort interesse för dessa... suck
MEN samtidigt tycker jag det räcker med det jag pyntat...
Ibland kan mindre faktiskt vara mer.. t.o.m hos mig... hihi
Förr brukade jag pynta, så det såg ut som jultomtens drömhem... hahaha

Gör er beredda på en bildflod nu... :0)


Muss mich entschuldigen das ich so lange nicht bei euch kommentiert habe,
aber es war eine schwierige Zeit.
Es hat mich sehr mitgenommen und ich hatte einfach keine Lust/Kraft dazu...
Aber ich werde jetzt versuchen es nachzuholen... :0)

Hatte dieses Jahr keine grössere Lust zu schmücken, aber ein bisschen wurde es..
Habe nie so wenig geschmückt, teils weil ich die Sachen nicht finde ( Keller) und teils weil die 2 jüngeren Katzen nichts in Ruhe lässt...
Habe nicht gewagt meine alte Weihnachtskugeln in Szene zu setzen, da die Katzen SEHR grosses Interesse daran gezeigt haben... seufzt..
ABER gleichzeitig finde ich das es genug geschmückt ist..
Manchmal ist weniger mehr.. sogar bei mir.. hihi
Früher habe ich geschmückt das es aussah wie das Traumheim von den Weihnachtsmann... hahaha

Sei bereit auf ein Bilderflut jetzt.. :0)



    Har nu äääntligen lyckats få tag på en gammal Luciakrona!!!
    Och det till ett skapligt pris.. LYCKA!!
    Den är nu på väg från Sverige.. (bild Tradera)
    Habe jetzt eeeendlich eine alte Lucia-krone ergattert!!!
    Und das zu ein humanen Preis. GLÜCK!!
    Es ist jetzt auf den von Schweden...  (bild Tradera)




                      Och så blev jag lycklig vinnare till den här fina boken!!!
                      Vann 2:a pris hos Tinis vita hem.. Tack än en gång!! Kraaam
                      Und ich wurde glückliche Gewinnerin von diesen schönen Buch!!
                      2:e Preis bei Tinis vita hem. Nochmals Danke! :0)





              Och så har jag äntligen tagit mig i kragen och köpt den här fantastiska boken!!
              Vilka underbara bilder!! Bara älskar den här boken!!
             Und dann habe ich endlich dieses fantastisches Buch gekauft!
             Was für wunderschöne Bilder! Ich liebe dieses Buch!!




    Har knåpat ihop en enorm pappers-stjärna! Den blev riktigt tjusig tycker jag.. :0)
    Habe ein enormen Papierstern gebastelt. Wurde richtig schön, finde ich.. :0)



                      Hängde en ljusslinga i den och nu tindrar den såå fint
                      Eine Lichterkette dazu und jetzt funkelt der soo schön...




    Har även köpt 2 Zinkhus..
    Habe auch 2 Zinkhäuser gekauft..








                     Nya julkuddar
                     Neue Weihnachtskissen...



                            De här får jag tyvärr vänta på tills slutet av januari,
                            men de har hela tiden varit slutsålda, så jag är glad ändå.. :)
                         Aber auf diese muss ich bis ende Januar warten,
                         aber die waren immer ausverkauft, so ich bin trotzdem froh.. :)





    En korg till har hittat hit... :0)
    Noch ein Korb, der den Weg zu mir gefunden hat... :0)



        Vi fick en ljuvlig julklapp från jobbet.
        Har aldrig sett en såå fin Nötknäppare förut...
        och själva kartongen är en ögonfröjd i sig
        Wir haben ein wunderschönes Weihnachtsgeschenk auf der Arbeit bekommen.
        Habe noch nie so ein schönen Nussknacker gesehen..
        und der Karton ist ja auch so schön... 



    Nötknäpparen har fått en plats i min hylla tillsammans med mina nya flugsvampar.. :0)
   Der Nussknacker hat sein Platz neben meine neue Fliegenpilze gefunden.. :0)




    Mina gamla änglar är ett måste...
    Meine alte Engel ist ein muss...























                    Hjorthuvudet är nytt och jag tror det ska få hänga där året runt... hihi
                 Der Hirschkopf ist neu, und ich glaube ich lasse ihn das ganze Jahr da hängen... hihi



                      Lägenhetsdörren
                      Die Wohnungstür...


















                                Min stapel tar sig... :0)
                                Mein Stapel nimmt zu... :0)



















    Balkongen har pyntats...
    Der Balkon ist geschmückt....




















En vecka kvar att jobba, sen 14 dagar ledigt!
Ska bli såå skönt..
Hoppas bara vi får lite snö snart..

Eine Woche noch zu arbeiten, dann 14 Tage frei!
Sooo schön..
Hoffe jetzt nur auf ein bisschen Schnee..



                               Kraaaaam på er, mina goa!!!!

13 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Oj, så mycket fint du visar! Lucia-kronan är helt ljuvlig :)
Hoppas boken snart är framme hos dig :))
Ha en fin tredje advent!
kram Tini

Mina drömmars hus sa...

Så mycket fint julpynt. Älskar flugsvamparna.
Vad skönt med lite ledighet.
Ha det gott
kram
AC

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jobbigt det med jobbet, men det var den finaste nötknäckare jag sett du fick. Och en luciakrona har du lyckats hitta, jag fortsätter leta. Grattis till den fina boken. Och du har ju pyntat jättefint, jättefina bilder.
Stor kram
AnnaMaria

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina - das klingt ja garnicht gut - dann hat auch der Salbei nicht geholfen?
Ich wünsche Dir so sehr, dass Du nun wieder vollends Kraft schöpfen kannst!
Um die Lucia-Krone beglückwünsche ich Dich von ganzem Herzen - wie gerne hätte ich auch eine - darüber hatte ich heute erst mit dem Helden gesprochen.......aber,: man / Frau kann auch nicht alles haben - und bei Dir paßt sie ja perfekt!

Hut ab, vor dem schönen Stern - da wäre ich wohl gescheitert - ich bewundere sie oft auf den Blogs - aber selbst traue ich mich da nicht ran.

Hab noch einen wudnerschönen Abend und erhole Dich weiter gut
Jacqui

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Så fint du pyntat där hemma.
Pappersstjärnan du pysslat ihop är ûber snygg.
Jobbigt när det är jobbigt på jobbet. (Gud vad tokigt det blev ;) )
Önskar dej en fin kväll.
Kram Erica

G:a Affären sa...

Grattis till vinsten och Luciakronan som är på väg!
Det var så mycket nytt att se och glasskåpet med kransarna är så fint, och så förstås korgen. Du hittar så mycket fint!
Och stjärnan du gjort ser kanske mer komplicerad ut än vad det var att göra den, fin både som den är och tänd.
Ibland får man prioritera inlägg framför kommentarer, gott så.

Kramar
Cia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det kan verkligen vara kämpigt när det är strul på jobbet, jag vet...
Meeen så mycket fint du visar från ditt hem. Vad roligt att du hittat en Luciakrona. De är inte lätta att få tag på, men jag lyckades förra året.
Ha det så fint!
Kram,
Regina

Frida sa...

Så mycket fint julpynt du har, vilken underbar luciakrona, en sådan skulle jag med vilja ha. Vilken tur du hade som kom över den till ett rimligt pris :)
Ha en fin vecka!
Kramar Frida

Hagbacken sa...

Å du har det ju så fint! Vad roligt att du fick tag på en luciakrona också till slut ;)

Och stjärnan du gjorde var ju superfin! Måste nog be dottern visa mig hur man gör....förstår precis vad du menar med katter som härjar runt *ähum*

Fin julklapp också från jobbet! Väntar med spänning på att få se vad vi får...har dock inga höga förväntningar ifrån landstinget=spara.nu *haha*

Kram på dig, och ta hand om dig!//Linda

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad fint du har pyntat !! Hoppas att det löser sig på ditt jobb inte roligt om det är jobbigt...Sååå skönt att du får ledigt snart, då ska du njuta med dina fina katter i ditt fina hem..Kraaam Anette P.s Min bok har släppts nu i Tyskland, har du sett det ? Du som gillar inredning

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhh så fin ljuskrona så vacker och så fina bilder från ditt fina hem,
önskar dej en fin vecka
Kramar Kathrien

Nanna's verden sa...

Super smukke ting som du viser frem. Tak for god inspiration. Julehilsner fra danmark :)

toves sammensurium sa...

Wow Tina ....her var det mye herlig!!!!!Den Vanillaboken har jeg også hatt lyst på en stund,og er på listen over bøker jeg må ha.Ninabøkene har jeg heldigvis,de er fantastiske.I mine øyne kunne du nesten gitt ut bok du også,du har slik teft for detaljer og et nyyydelig hjem!! Og er heldig som får dele det med noen mer eller mindre fantete katter...lurer på hvordan det går her når vi nå skal begynne å pynte....6 katter Tina-say no more ;)
Så dumt at ting ikke er bra på jobben,ig da blir det bare ekstra deilig med juleferie :))))
Kos deg masse,stress ned og hent nye krefter og inspirasjon!
God helg!!!
Toveklem :)