lördag 21 december 2013

GOD JUL FRÖHLICHE WEINACHTEN

Här fortsätter "roligheterna".... :(
Luciakronan jag lyckades buda hem till ett skapligt pris visade sig vara en barnkrona..
DET hade damen glömt att skriva...
Det går ju bara in små julgransljus i den...
Vad trött jag blir...
Besviken är jag och med tanke på storleken, så blev det inget skapligt pris heller... Grrrrr
Bara att försöka igen nästa år...

Min sommarsemester fick jag inte heller beviljad...
Har tagit semester samma tid i åratal, men nästa år är sommarlovet sent och då får mödrar med skolbarn naturligtvis förtur...
Har nu semester i slutet av september...
Bara att hoppas att det är lite sommar kvar då....suck..

Men nu har jag julledigt 14 dagar
och jag ska skjuta undan alla tankar på jobb och andra otrevligheter och bara njuta!!
Äta gott och bara vara.... Häärligt!!


Hier geht der "Spaß" weiter... :(
Die Luciakrone die ich ersteigern konnte, für ein akzeptablen Preis, war eine Kinderkrone...
DAS hat die Dame vergessen zu erwähnen.
Es passen nur kleine Weihnachtsbaumkerzen darein.
Bin enttäuscht und wenn mann die Größe bedenkt, war es kein akzeptablen Preis... Grrr
Muss halt nächstes Jahr wieder versuchen ein zu ergattern...

Mein Sommerurlaub wurde auch nicht genehmigt...
Ich habe jedes Jahr um die selbe Zeit Urlaub, aber da die Sommerferien nächstes Jahr spät sind, kriegen ja Mutter mit Schulkinder den vortritt...
Habe jetzt Urlaub ende September, und kann nur hoffen das es dann noch ein bisschen Sommer ist..
Aber jetzt habe ich 14 Tage frei und werde alle Gedanken auf Arbeit wegschieben und einfach nur genießen!!



    Här är besvikelsen... Klart är den fin, men när man väntat sig nåt annat...
    Hier ist die Enttäuschung... Klar ist der schön, aber wenn mann was anderes erwartet hat...





    Har ändrat lite i sovrummet...
    Spegeln har har bytt plats med den stora skolplanschen...
    Nu måste jag bara hitta andra sänglampor..
    Habe ein bisschen im Schlafzimmer geändert
    Der Spiegel hat für den großen Schultafel weichen müssen.. :0)
    Jetzt muss ich nur passende Lampen finden.. 



    Så här såg det ut med spegeln förut..
    De gamla nattlinnen man skymtar i spegeln, har oxå fått ge vika för en skolplansch
    So sah es vorher mit den Spiegel aus..
    Die Nachthemden die mann im Spiegel erahnen kann, musste auch für ein Schultafel weichen



                    Så här ser det ut nu.
                    Har lagt en ljuslinga i tvättfatet, lyser så fint nu
                    So sieht es jetzt aus.
                    Habe eine Lichterkette in den Waschschüssel gelegt, leuchtet so schön im dunkel... :0)




    Har oxå lagt en ljusslinga uppe på köksskåpet, det lyser upp sakerna så fint.. :0)
   Habe auch eine Lichterkette auf den Küchenschrank gelegt, 
   die Sachen kommen jetzt mehr zu Geltung...




                                    Tini, boken har kommit och jag är såå lycklig!!
                                    Den är underbar! Återigen tack tack tack för den fina vinsten!! :0)
                                   Tini, das Buch ist angekommen und ich bin soo glücklich!
                                   Es ist wunderbar! Nochmals Danke danke danke für den Gewinn!! :0)



   Lewis njuter....
    Lewis der Genießer...




                     Så mina goa, nu önskar jag er en riktigt  GOD JUL med nära och kära!
                  So, meine lieben, jetzt wünsche ich euch ein FRÖHLICHEN WEIHNACHTEN







23 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Jättefint att boken hann fram innan jul och att du gillar den :)
Ha en riktigt skön julhelg!
kram Tini

G:a Affären sa...

Det där känner jag igen, jag köpte något på Blocket som var mycket mindre än jag trodde. Det var små filigranhängen som knappt fanns, så små var de!
Men kronan är fin och du kan säkert ha antikljus i den sedan du snickrat bort lite stearin. Så får jag göra med min krona.
Ljusslingor är världens bästa uppfinning! Så fint sken det blir också.

Nu vill jag önska Dig och dina Katter en riktigt
God Jul!

Varmaste kramen till dig vännen
Cia

mysiga heestrand sa...

God Jul och Gott Nytt År till Dig
Du har så fint och hoppas du får det gott på Din ledighet över jul.
Kram
Marita i Heestrand

Nellie sa...

Ja, bilder i annonser kan vara luriga. Jag fortsätter att kolla loppisar efter en krona till dig. Det ska väl va 17 om det inte dyker upp en någon gång! Jag har kronljus i min men måste tälja bort lite för att de ska få plats. Hoppas att du får en riktigt GOD JUL. kram

HWIT BLOGG sa...

Åh så fina saker och bra tips om boken, ska genast kolla in den!
Ha en fin och skön JUL nu!
Kram,
Titti

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad tråkigt att luciakronan inte var som du tänk dig, typiskt att säljaren inte upplyste om det i texten, men den är söt tycker jag. Så mycket fint du har, jag gillar de fina skolplanscherna. Grattis till vinsten! Önskar dig en riktigt fin julhelg!
Kram,
Regina

LantlivsAnette sa...

God jul på dig också..sååå fint du har det !! Attans att luciakronan var så liten, du får söka efter en större sen..Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker lussekronan var söt, tänk när du får tag i en stor också, så fint det blir med bägge bredvid varann. Och du har så julfint i varje vrå, underbara bilder.
Önskar dig en härlig god jul fina bloggvän.
Kramar/AM

VINTAGELINE sa...

Hei Tina

Så koselig og julefint det er hos deg! Synd med Luciakronen, men fin var den iallefall!

Jeg ønsker deg en vakker og fredfull jul!
Klemmer fra Line

Tre Engler sa...

Så koselig det er hos deg:)
Ønsker deg en riktig GOD JUL :)
Juleklem Merete

Det vita drömhuset sa...

Åh vad synd. Men den var fin ändå.
Önskar dig en riktigt fin jul.

Kram Åse

Fågel Blå sa...

Åhh så fin Lussekrona!
Härliga bilder som alltid härinne
Önskar dej en riktigt God JUL
Kramar Kathrine

Stilbruch sa...

Liebe Tina,
von Herzen wünsche ich dir und deinen Lieben wunderschöne Weihnachten mit vielen zauberhaften Momenten!

Viele liebe Grüße
Simone

Kreoline sa...

Hei Tina, du har det så nydelig, så mange vakre gamle ting. Ønsker deg en god og trivelig jul, kos deg, juleklem fra Mona.

vitadrömmarobusigabarn sa...

Blir alltid så varm i hjärtat och glad av
Allt fint du skriver Tack!!!!!
En underbart fin jul till dig också
Varmaste kramar!!!

idémakeriet sa...

Du har det så fint Tina att man alldeles vimsig:)
Jag önskar dig en strålande jul!!!
Varm kram Gerda

kråke sa...

God Jul till er fina Tina!:))

Kram kråke

Lilla Blanka sa...

GOD JUL fina Tina!

Underbara bilder, som alltid! <3

Kronan är jättefin, men lite synd att försäljaren inte berättade om storleken, så du vetat innan.

Kram
Mia

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina - keine Ahnung warum, aber viele Deiner Posts sehe ich immer erst viel zu spät - schön hast Du es bei Dir!!!! und ich hoffe, dass Du auch ein schönes Weihnachtsfest hattest!
Also, falls Diese Krone irgendwann mal bei Dir überflüssig sein sollte - Du, die Adresse kennst Du dann ja........- selbst wenn es eine Krone für Puppen wäre, würde ich sie nehmen!
Mach Dir einen schönen Nachmittag - Jacqui

Frida sa...

Jag tycker luciakronan är jättefin, men förstår att du är besviken när det inte blev som du hade hoppats. Den passar hur som heslt bra på provdockan :)
Önskar dig en god fortsättning på julen Tina och njut nu riktigt av ledigheten :)
Kramar Frida

Ett Vitare Hem sa...

Förstår din besvikelse men den var fin!
Ha en fortsatt fin jul!
Kram/Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

God fortsättning på julveckan
Kramar
AnnaMaria

Landcharm sa...

Takk for hilsen, og fortsatt god jul til deg også!