torsdag 26 december 2013

God fortsättning, mina goa!

Önskar er alla en god fortsättning på julveckan!!
Själv har jag haft en mycket lugn jul med mina katter.
Det har blivit mat framför Tv:n.
De visar massor med bra filmer, så det är lugnt...
Saknar familjen och mina goa vänner extra mycket så här i juletid,
men det kommer andra tider, då jag har dem i närheten igen!! :0) :0)

Jag har redan börjat hämta upp kartonger, för att packa ner julen..
Ja jag är snabb, men lite vinterpynt stannar ett tag till!! :)

Ber redan nu om ursäkt för bildkvaliteten...


Wünsche euch alle eine schöne Weihnachtswoche!
Ich habe mit meine Katzen ein sehr ruhigen Weihnachten gehabt.
Essen vor den Fernseher..
Aber die zeigen sehr viele gute Filme, so es ist in ordnung...
Vermisse meine Familie und meine lieben Freunde extra zu Weihnachtszeit,
aber es wird andere Zeite kommen, wo ich sie wieder in meine Nähe habe!! :0) :0) 

Habe schon angefangen Kartons aus den Keller zu holen, um den Weihnachten wegzupacken.
Ja ich bin schnell, aber etwas Winterdeko bleibt noch eine weile!! :0)

Entschuldige mich jetzt schon für die Bildqualität...




    I dagsljus
    Bei Tageslicht




    Kvällstid. Egenhändigt gjord stjärna och bokjulgran.
    Har gjort några stycken av dessa, i olika storlekar... :0)
   Abendzeit. Selbst gebastelten Stern und Weihnachstbaum (aus ein Buch gemacht).
   Von die beiden habe ich ein paar stück gemacht... In verschiedene Größen...



























    Genomgångsrummet med kattleksaker och färghinkar..
    och en fåtölj (till höger) som fortfarande inte är klar
   Das Durchgangszimmer mit Katzenspielzeug und Farbeimer.. 
   Und ein Sessel (rechts) der immer noch nicht fertig ist..













                      Mitt lilla köksfönster
                     Mein kleines Küchenfenster


















    Har äntligen fått färdigt hästarna jag fick köpa av Jacqui,
    med den underbara bloggen Princessgreeneye
    Habe endlich die Pferde fertig gemacht, die ich von Jacqui
    mit den wunderschönen blog Princessgreeneye kaufen durfte..



Jag bände isär ljushållarna på min Luciakrona, så nu får jag faktiskt i vanliga ljus i den..
Men ska iallafall försöka få tag på en i normal storlek nästa år! :0)

Ich habe die Kerzenhalter in meine Luciakrone ausgedehnt, 
so jetzt passen auch normale Kerzen darein.
Aber ich werde nächstes Jahr trotzdem versuchen ein in normale Größe zu ergattern! :0)




12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har så fint så det är nästan synd och plocka ner något, men jag vet, när den känslan kommer åker julsakerna snabbt ner i lådor här också.
Ha en fin fortsättning på julen.
Stor kram
AnnaMaria

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Önskar dig en riktigt god fortsättning.
Kram från Maria

Tre Engler sa...

Nydelige bilder som alltid:)
Du har et vakkert hjem:)
Skjønner godt du savner familien i disse tider....., men du har noe å se frem til:)
Ønsker deg fortsatt en koselig Jul:)
Klem Merete

G:a Affären sa...

Julsakerna plockas upp allteftersom men det blir jobbigare att plocka bort dem alla igen. Och du har redan börjat plocka bort julen!
Men nog låter du ljusslingorna var kvar? Jag tycker de ger så fint sken och så kan de slingra sig på de mest omöjliga ställen. Fint uppe på skåpen tycker jag.
Och din luciakrona...har du prövat den på huvudet också?
Önskar dig en god fortsättning!

Kramar
Cia

Tinis vita hem sa...

Mysiga bilder! Hästarna blev jättefina :)
Jag funderar på att måla mitt hörnskåp vitt ..
Ha en god fortsättning på veckan!
kram Tini

Frida sa...

Så fint med alla ljusslingor :), det är ett måste för mig så här års. Du är snabb med att ta undan julsakerna, mina får vara kvar ett tag till men det är alltid en skön känsla när man har plockat ner allt och köpt fräscha vita tulpaner :) Jag förstår att du saknar familjen i juletid, då är det bra att du har katterna. Smart ide att bända upp ljusållarna på luciakronan.
Ha en fortsatt fin julvecka :)
Kramar Frida

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint du har det, man verkligen njuter av dina fina bilder ! Ha en fin fredag fina du
Kraaam Anette

Fågel Blå sa...

Underbara bilder!
Önskar dej en fin Fortsättning!
Kramar Kathrine

Anno 1924 sa...

Så nydelig du har det:) Vakkert med de to kransene på skapet:) Ønsker deg en fortsatt fin jul:) Klem

toves sammensurium sa...

Ååå så vakkert og stemningsfullt hos deg Tina!!!!
Godt du har hatt det fint,kattene er nok nøjda med å ha deg hjemme hele dagene:)))
Kos deg videre...det er jul litt til vet du;)
Toveklem :)

Tre Engler sa...

Ønsker deg et
RIKTIG GODT NYTTÅR:)
Klem Merete

Mina drömmars hus sa...

GOTT NYTT ÅR
Kram
AC