söndag 24 november 2013

Motgångar...

När man tror att allt är ok, så finns det alltid nåt som sätter käppar i hjulet....
Det har trasslat till sig ordentligt...
Jag hoppas det ordnar upp sig, men det har visat mig hur människor är...
Eller rättare sagt, hur de kan vara...
Men nog om det nu..

Det ovan nämda har gjort att jag tappat lite av lusten för att pynta osv
Men det hindrade mig inte från att köpa lite nytt pynt.
Som om jag inte har nog av det. :0)
Men smaken ändrar sig ju..


Wenn mann denkt das alles ok ist, passiert was, was ein umhaut..
Es hat sich Riesenprobleme aufgetürmt...
Aber genug davon..

Das oben genannte, hat mir die Lust aufs schmücken genommen..
Aber mich nicht gehindert etwas neues Deko zu kaufen..
Als hätte ich nicht genug davon..:0)
Aber der Geschmack ändert sich ja.... 



                                           Den lilla bänken är målad och klar..
                                              Der kleine Bank ist fertig..




                                            Tog bort stolen som stod där
                                Habe den Stuhl der da stand weggenommen





            Marion i loppisaffären hade lagt undan mängder med gamla julkulor åt mig. LYCKA!! :0)
     Marion, im Trödelladen, hat viele alte Weihnachtskugeln für mich zu Seite gelegt! GLÜCKLICH!! 



                                 Och dessa små får.. Inte såna fina vaddfår, men ändå.. :0)
                        Und diese kleine Schafe... Keine Watte-Schafe, aber immerhin.. :0)



                                                         En gammal ägghållare..
                                                         Ein alter Eier-Halter...




                         Här är pyntet jag köpte! Hade inte ens tid att ta bort prislapparna.. :0)
 Hier das Weihnachtsschmuck, was ich kaufte. Hatte nicht mal Zeit die Preisschilder zu entfernen.. :0)










             Den understa resväskan kom nu i veckan... Behöver ju några, till stapeln jag vill ha.. :0)
         Der untere Koffer kam die Woche. Brauche ja einige, für den Stapel, den ich haben will.. :0)




Har nu nattskift, så jag ska försöka sova lite innan det är dags...

Habe jetzt Nachtschicht, und werde versuchen etwas zu Schlafen bevor es losgeht..



13 kommentarer:

Tre Engler sa...

Den lille benken ble bare utrolig flott:)
Og så utrolig mye nydelig Julepynt du har fått:)
Gleder meg til å se du pynter
Ønsker deg alt godt:)
Klem Merete

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trist när livet krånglar, hoppas allt reder upp sig. Det är du så väl värd efter allt du haft. Och du lär nog bli sugen på och pynta, du har ju så mycket fint och sätta fram. Den där Marion verkar vara en riktig ängel.
Kramar
AnnaMaria

Linda Rosvall sa...

Trist med sådana människor! Vad de ställer till det för en. Hoppas det ordnar sig snart och di mår bättre

Fågel Blå sa...

Hoppas det reder sej för dej vilket härligt Julpynt du hittat!
Mycket jag skulle vilja ha!
Önskar dej en fin Söndag
Kramar Kathrine

toves sammensurium sa...

Neimen Tina - hva er det som skjer da???Det er så mange idiotiske mennesker,kan ikke skjønne hvorfor noen vil stikke kjepper i hjulene dine...du er så skjønn og flink.Men straks noen er flink så er det vel noen som er misunnelige og må hevde seg!!!Så trist!
Håper du blir kvitt "problemet" og at planene får gå som de skulle!
Godt du har blitt frisk igjen ihvertfall og begynt på jobb!:)
Kjedelig å gå sjukskriven!!!!!!!!!!
Nydelige Bilder,som alltid har du kjøpt altfor mye,og alt er nydelig :))))
>gleder meg til å se når du pynter til jul med alt det fine TIna :)))

TOveklem.)

Tinis vita hem sa...

Så fina saker du har fyndat! De gamla julkulorna är helt ljuvliga :)
Ha en fin ny vecka!
kram Tini

Romantikk-takk. sa...

Du har så flott blogg Tina og er veldig flink og da blir folk misunnelige og vil ødelegge. Hev deg over det. <3
God klem fra Mette.

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Hoppas allt reder upp sig.
Och åter igen har du fyndat ljuvliga saker <3
Ha en skön fortsättning på kvällen.
Kram Erica

Monika sa...

Vilka fina fynd du gjort! Underbara saker. Och bänken, så fin den blev. Önskar jag kunde måla på ditt sätt jag också. Jag målar, sedan blir jag för feg och vågar inte "nöta bort".

Efter motgång kommer medgång...
Hoppas det ordnar sig.

Kram
Monika

Frida sa...

Det är inte roligt när motgångarna hopar sig, jag vet hur det kan vara. Hoppas det ordnar sig. Fint julgranspynt du har köpt :) Jag har lite gammalt som jag har fått av farmor, det är jag väldigt glad för.
Ha det bra vännen :)
Kram Frida

Anno 1924 sa...

Håper det ordner seg for deg:))
Så mange nydelige saker du viser!! Den gamle julepynten er jo bare fantastisk vakker!!
Ønsker deg en flott ny uke!:)) Klem

Tinis vita hem sa...

Hej igen, hoppas allt är bra! Jag ville bara titta in för att säga att det finns en liten överraskning till dig på min blogg :)
Ha det så bra!
kram Tini

G:a Affären sa...

Då kan vi ta varandra i hand för jag har också blivit rejält tillplattade under hösten när det gäller hur människor kan vara. Det är svårt att både förstå och komma över.
Ägghållare, visst men jag har mina hängandes på väggen till slevar och annat. Både fina och praktiska!

En sådan där Marion är guld värt! Så gulligt att hon lägger undan till dig, och så fina!

Varm kram
Cia