söndag 13 oktober 2013

Sjukstuga....

Den här förkylningen har verkligen däckat mig...
Har nu släpat med mig den i 2 veckor och tyvärr ingen bättring i sikt,
så i morgon ska jag gå till doc och be om antibiotika...
Orkar inte vara sjuk längre och så är det ju såååå långtråkigt att vara sjuk.

Det är såå långtråkigt att gå hemma, att jag börjat flytta på lite saker, för att ha NÅT att göra.. :0)
Har provat på lite olika varianter och till slut nått en acceptabel lösning....



                                      Skolplanschen har nu kommit och den är STOR!!!
                              Den får vila lite, tills jag tänkt ut en plats åt den.... :0)
     




                                            Ännu en liten resväska har hittat hit...






                                     Flyttade mina stora speglar till vardagsummet











                                                 Så här blev det till slut






                                  Den "nya" lilla resväskan fick ta plats på skåpet
             Vitrinskåpet får stanna ett tag till, tycker det är för synd att ställa det i källaren










                                  Provdockorna från sovrummet har flyttat hit





                                  Börjar få ordning i genomgångsrummet igen
                                       Såg ju ut som ett möbellager ett tag...





                             Provade att ställa lite olika saker på flugskåpet






                                                     Så här blev slutresultatet






                                            Flugskåpet fick rulla in i sovrummet
                                                    Tycker det blev rätt bra.
                                          Lite "tryckt" bredvid sängen kanske,
                     men nån gång ska jag köpa en mindre säng och då har jag ju mer plats... :0)










                 Måste nu bara rensa ut i flugskåpet, det ligger saker hullerombuller där nu





Det "nya" köksskåpet står fortfarande i genomgångsummet.
Måste vänta tills jag blir frisk och på bärhjälp....



                                        Ha en fin söndag, mina goa!



12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en envis förkylning, bra att du går till doktorn. Det tar hårt på krafterna och vara sjuk så länge.
Men så fint du har, du har flyttat runt så det är så jättefint överallt. Var rädd om dig nu och vila.
Stor kram
AnnaMaria

Hemma hos Ingeborg sa...

Tråkigt att vara sjuk. Jag förstår dej, Först är det härligt att vara hemma men sedan efter ett tag är det tråkigt, jo minsann..Du har ett så vackert hem. Fullt med allt det finaste. Skulle gärna ha alla dessa skönheter. Ha en fin helg.

Tina sa...

Jag har också dragits med en envis förkylning, så jobbigt. Det är så många som legat däckade med samma symtom har jag noterat...
Hoppas du snart är på hugget igen!
Du kan ju ha en bloppis, det var väl en bra idé?

kram

VINTAGELINE sa...

Tina
Håper du blir frisk snart. Så trasig å vere så lenge sjuk!
Fine bilder!!!

Klem

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

inte kul med sjukstuga, krya på dig
Med vänlig hälsning
gabriella

Nellie sa...

Åh vad mycket fina saker du har! Jag OOOar och ÅÅÅar mig igenom dina inlägg :). Hoppas du snart blir frisk igen. Jag var hemma hela förra veckan. Fick dock medicin i fredags så nu är jag jättesugen på att jobba imorgon! Krya på dig!

Frida sa...

Hoppas du snart blir bättre, det är segt med förkylningar, har haft två st sedan jag började min praktik, förmodligen eftersom jag inte har vistats ute bland så mkt folk sedan jag blev sjukskriven. Du har ju fått väldans fint hemma :) tycker absolut du ska ha vitrin skåpet kvar i lägenheten det är så fint.
Krya på dig nu :)
Kramar Frida

Tre Engler sa...

Uff..... Håper virkelig du snart blir bedre, du har gått lenge nå....
Så kjempe flott du har gjort det i stua og aldeles nydelige bilder:)
God bedring og sov godt
Klem Merete

Tinis vita hem sa...

Jättefint har du fixat :)
Ha en fin ny vecka!
kram Tini

mysiga heestrand sa...

Krya på dig! Hoppas du får medicin så du blir bra snart. Det är ju ändå positivt att du orkar ändra om hemma.
Det blev så fint.
Kram
Marita i Heestrand

Fågel Blå sa...

Bamsekrya på dej hälsningar från mej, underbara bilder som alltid här inne!
Kramar Kathrine

Chokladvillan 1910 sa...

Gillar verkligen den lilla resväska, så charmig ! Kul att höra av dig ! Skönt att vara tillbaka i bloggvärlden & titta in hos er alla vad som har hänt sen sist. Det var ju ett tag sedan. Trist att du är sjuk, krya på dig & hoppas på snar bättring. Jag har råkat ut för någon sorts hormonrubbning & blöder konstant suck ! Suttit på akuten för att få reda på att så kan det vara i min ålder... :( Så nu är jag hemma & kan sitta framför datan & blogga lite ;) Alltid något positivt !
Må så gott & stor kram
Anki