söndag 6 oktober 2013

På väg tillbaks...


Har aldrig haft en såå envis fökylning..
Hostan vill inte släppa taget och jag känner mig fortfarande mosig. men så sakta börjar jag se ljus i tunneln..
Blodtrycket är fortfarande lite högt, men har vant mig vid att hjärtat galopperar iväg ibland...
Bara att andas in genom näsan och ut genom munnen... det lugnar...

Hade en alldeles för "djup" byrå som tv-bänk och tänkte att bänken på balkongen kunde bli bra istället..
Är såååå besviken, det ser inge bra ut alls..
Nu har jag en annan ide'
Underskåpet på mitt "gamla" köksskåp kanske passar bättre..
Åtminstone tills jag hittat det "perfekta" bord/skåp/bänken..
Men det måste vänta tills nån kan hjälpa mig att flytta in det "nya" skåpet i köket..
Vad jag hatar att vara beroende av hjälp....
.men ibland kan man inte klara saker själv,
som typ lyfta tunga möbler och transportera dem ner i källaren..


Har fyndat lite på ebay och i loppisaffären...
Att man inte kan låta bli!! :0)



                               I loppisaffären "hittade" jag dessa fina fönsterluckor...
               Bytte ut de blåa jag hade mot dessa vita, nu är det ljusare och mer enhetligt




                                                              FÖRE






                                                       EFTER







                        Ska ändra om på balkongen, men det är lite som måste ner i källaren,
                                        och åter är jag beroende av hjälp...






                                                    Fynden från loppisaffären







                   Den här skolplanschen budade jag hem på ebay och är nu på väg till mig...







                                                      Besvikelsen  "Tv-bänk"
                               Tog bort en låda, för att få in recievern och dvd-spelaren






                Korgarna har jag "över" nu på vintern, då saker framför elementen måste bort
                         Ser inte klokt ut och bänken är för liten... Jag blir gaaaaalen!!!!
                  Ska ju köpa en större Tv och då ser det ju ÄNNU knäppare ut... suck
                                Blir nog köksunderskåpet iallafall.. tills vidare...





                                              Det här vore en dröm som Tv-bänk




                                                            Eller den här...
                            Men de är dyra, så det är bara att fortsätta drömma.. eller..?






                                                  Här är det iallafall harmoni... 
                     Inte ofta det händer att de ligger tillsammans alla 3... men det händer... :0)





                                         Ha en fin söndag, mina goa!!


14 kommentarer:

Hulda sa...

Så nydelig bilde av alle tre kattene i samme stol. :) Flotte de skoddene i grått som du fant på bruktbutikken, de passet veldig godt på kommoden din.

Tre Engler sa...

Godt å høre at du er på bedringensvei:) ikke noe særlig å gå sånn syk over lang tid!!!
Nydelige bilder, herlige små katter sammen og for noen nydelig skodder:)
Det ble bare kjempe fint:)
Ønsker deg fortsatt god bedring og god kveld
Klem Merete

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skönt att du är bättre, hosta kan hänga i och vara envis. Jag tycker det ser bra ut med tv,n på den bänken, men förstår att du tänkt dig något annat. Hoppas det dyker upp bärhjälp.
Krya på dig och stor kram
AnnaMaria

Frida sa...

Jag tycker det blev fint med TV bänken men du hittar säkert något som du blir nöjd med, i bland får det ta sin tid även om man inte har tålamod. Vad skönt att du börjar på bättre, verkar vara mkt förkylningar som går nu. Vilken fin header du har :)
Krya på dig!
Kram Frida

Hagbacken sa...

Vilken underbar bild på alla tre tillsammans :) Jag tycker då absolut inte det var något fel med TV-bänken som du hade det nu?? Men vet ju samtidigt vilka ideér man har...

Underbar skolplansch du hittat! DEN blev jag riktigt avis på! Tycker synd om dig som är beroende av hjälp...själv får jag psykbryt bara jag måste vänta tills Anders kommer hem från jobbet på em...

Ta nu hand om dig och hoppas din förkylning snart försvinner helt...och att du får hjälp med blodtrycket...

Kram på dig!

Fågel Blå sa...

ÅÅhhhh så fina fönsterluckor gillar dom så mycket!
Och så söt bild på dina älsklingar!
Ser ut att trivas!
Hoppas du blir bättre från din förkylning snart!
Kramar Kathrine

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint du har det..och dina saker är sååå fina, jag tycker att tv bänken ser bra ut, men jag vet hur det är då man vill ändra och man har i huvudet hur man vill ha det...
Ha en fin dag
Kraaam Anette
P.s Så fina de vita fönsterluckorna är, och dina söta katter !!

Tinis vita hem sa...

Så fina saker du fyndat igen! Jag gillar särskilt de vita fönsterluckorna :)
Ha en god fortsättning på veckan!
kram Tini

Tina sa...

Nu är jag också förkyld, blä!
Jag älskar att resa, tur är väl det för jobbet kräver mycket av den varan. Har du Instagram? Hade varit såå kul att träffa dig där, enkelt o smidigt. Toppenbra kommunikation, på resor följer det alltid med dessutom. Bloggen blir meckig då...

kram

Det vita drömhuset sa...

Vilket fint fynd, de där fönsterluckorna! Avis! ;)
Och söt bild på dina katter. :)
Jag tycker nog personligen att det tv bordet/bänken var jättesnyggt där, passade perfekt. Men jag förstår känslan när man vill ha något annat....

Krya på dig!

Kram Åse

G:a Affären sa...

Det låter bra att det är ommöblering på gång igen. Och självklart behöver du, som alla andra hjälp med att bära. Men det är väl att vänta tills hjälpen kommer som är kruxet. Tänk så roligt för andra att få hjälpa dig också!
Både fönsterluckor och skolplanschen är fina fynd!
Och katterna...så fina de är!

Ta väl hand om dig Tina!
Kramar
Cia

LOPPISLIV sa...

Jättecharmiga fönsterluckor du hittat!! Du har då tur som alltid hittar så fina saker i din loppisaffär...härligt!!!

Söta dina små kissemissar som kurar tillsammans i korgstolen :-))

Hoppas du mår bättre nu, krya på dig!! Kram Paula

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin header du gjort.
Ha en bra söndag vännen
Kramar/AM

toves sammensurium sa...

Jippi,så godt du er tilbake TIna.Elsker bildene dine,forandringene du viser blir om mulig enda bedre og alt er bare så fantastisk fint hos deg.Synd din Loppis ikke ble noen suksess.jeg ser myyye fint på bildene!
Så skal du flytte hjem til Sverige nå?Husker det var på snakk for en tid tilbake også...men nå har du bestemt deg eller?Det blir i så fal spennende :)))) Mye du må ta tak i da,men aller først må du jo bli frisk igjen!!!!!
GOd bedring!
Toveklem:)