lördag 19 oktober 2013

Inspirationen flödar.. :0)

Förkylningen vill inte släppa taget, men jag ska gå till jobbet i morgon kväll (nattskift).
Sen får vi se hur det går...

Här hemma har det trots allt hänt lite...
Kunde inte låta bli.. :0)

Vi har sen igår helt underbart väder!
Sol och +18 grader i skuggan!
Och det ska tydligen hålla i sig hela nästa vecka! :0)
Det är bara att njuta så länge det varar.. :0) :0)

Meine Erkältung lässt nicht locker, aber morgen Abend gehe ich arbeiten, (Nachtschicht).
Dann sehen wir weiter.. 

Hier Zuhause hat sich ein bisschen verändert..
Konnte es nicht lassen.. :0)

Wir haben seit gestern wunderschönes Wetter!
Sonne und +18 Grad im Schatten!
Und es soll angeblich die ganze nächste Woche so bleiben! :0)
Es ist Geniessen angesagt, so lange es anhält.. :0)




                                                Några fynd från loppisaffären...
                                                 Fundstücke von Trödelladen...






                                         En underbar gammal målarlåda i trä..
                                  Ein wunderschönen alten Malkasten aus Holz..

                                         Perfekt att dekorera tilll jul
                   Ide'n har jag från Jacqui, med den helt underbara bloggen Princessgreeneye
                                   Perfekt für Weihnachtsdekorationen
              Die Idee hab ich von dir, Jacqui !! :0) ( mit den traumhaften Blog Princessgreeneye )  



                                         Tills dess får den ligga på "nya" kökskåpet
                               Bis dahin bleibt er auf mein "neuen" Küchenschrank liegen
          På tal om kökskåpet. Källaren är så proppfull, att jag inte får ner det andra köksskåpet.
             Så nu ska mellanstagen bort på den och sen får den stå kvar i genomgångsrummet.

      Wenn man von Küchenschrank spricht.
     Mein Keller ist so vollgestopft das der andere Küchenschrank kein platz hat.
    So jetzt werden die Säulen (zwischen ober u unterschrank) abgenommen und dann bleibt es ins   
    Durchgangszimmer stehen





            Hade tur och fick tag på ett par likadana fönsterluckor till i loppisaffären idag.
            Igår fick jag nämligen en superide'
            Fönsterluckorna var lite för stora för balkongen
            och då slog det mig att de kan jag ju ställa/hänga ovanför sängen.
            Det kommer säkert att bli snyggt!
            Nu måste jag bara hitta "benen" till min säng, som ligger nåstans i källaren.. :0)
            Har ju en vitmålad metallsäng nu...
 Habe heute zum Glück ein zweites paar Fensterläden in Trödelladen ergattern können.
Weil mir gestern ein Superidee eingefallen ist.
Da die Fensterläden für den Balkon zu groß waren, 
hab ich jetzt die Idee, die beiden Paare über mein Bett zu stellen/hängen.
Wird bestimmt ganz toll!
Muss nur die "Beine" für mein Bett finden, die irgendwo im Keller liegen... :0)
Habe ja jetzt ein weiß gemaltes Metall-bett..





                 Har tagit bort bordet och stolarna på balkongen, och jisses vad plats det blev!! :0)
                   Det är inte helt färdigt än, men nu är det ju snart vinter, så det får vänta.
                                     Har flyttat om fönsterluckorna jag hade..
              Ich habe Tisch und Stühle von Balkon entfernt und Wow habe ich jetzt Platz!!! :0)       
                Es ist noch nicht fertig, aber der Winter ist ja bald da, so das kann warten
                        Habe die Fensterläden die ich hatte, etwas umgestellt




                           Har flyttat om provdockorna lite och nu är jag nöjd... :0)
                Habe die Schneiderpuppen etwas umgestellt und jetzt bin ich sehr zufrieden... :0)












                Lite kläder från senaste shoppingturen. Är inte så värst färgglad ser jag... :0)
             Klamotten vom letzten Shopping-tour. Sehe das ich nicht besonders farbenfroh bin.. :0)





För ett antal år sen köpte jag en parka på Lindex ( här i Tyskland).
Tyvärr så har den "krympt" *fniss* och jag har varit sååå ledsen.
Så gissa om jag nästan fick glädjefnatt när jag hittade den på ebay.
Jag lyckades buda hem den till ett superbra pris och jag är såååå lycklig!!
Kanske inte ser så märkvärdig ut, men jag tycker den är snygg och den har en härlig färg.
Och jag bara älskar den!!
Vor einige Jahre kaufte ich ein Parka bei Lindex (hier in Deutschland).
Leider ist er "eingelaufen" *lach* und ich war sooo traurig..
So rat mal wer ein Luftsprung vor Freude gemacht hat, da ich den bei ebay gefunden habe.
Habe den für ein Superpreis ersteigern können und ich bin soo glücklich!!
Sieht vielleicht nicht so besonders aus, aber ich finde den schön und er hat eine wunderbare Farbe.
Und ich liebe ihn!!





                              Samtidigt köpte jag de här skitfula tofflorna!
                        Men jag älskar dessa varma och bekväma tofflor... :0) :0)
 Gleichzeitig habe ich diese potthässliche Hausschuhe gekauft!
Aber ich liebe diese warme Opaschuhe... :0)





                     Neo gillar att hoppa upp och lägga sig som en boa runt min nacke/hals
                    Där ligger han  helt avslappnad och låter sig "bäras" runt.. :0) Cool katt! :0)
  Neo mag es auf mein Schulter hochspringen und wie eine Stola um mein Nacken/Hals zu liegen.
          Da liegt er dann ganz entspannt und lässt sich herumtragen! :0) Cooler Kater! :0)




Så, det var det jobbigaste inlägget jag gjort på länge...
Att skriva på 2 språk tar tid.. phuu

Nu ska jag äta gott och sen blir det filmtajm.. :0)


So, das war der mühsamste Post seit lange..
In 2 Sprachen zu schreiben dauert.. phuu

Jetzt werde ich schön/gut essen und dann wird es Füsse hoch und Film gucken.. :0)



                              Ha en härlig helg, mina goa!

                           Ein wunderschönes Wochenende 
                          wünsche ich euch, meine lieben! 


12 kommentarer:

Tre Engler sa...

Så herlig funn du har gjort og den grønne jakken din var kjempe fin:)
Herlige bilder som inspirerer masse:)
Fortsatt god bedring og kos deg i kveld:)
Klem Merete

Tinis vita hem sa...

Du har det så fint! Det är en härlig känsla när inspirationen infinner sig. Nu är det bara att njuta av det :)
Ha en god fortsättning på helgen!
kram Tini

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina - was freue ich imich, dass ich nun verstehe, was Du schreibst !!! - danke dafür!!!!
Schön hast Du es Dir gemacht! Und Deine Freude über den Parka kann ich nur zu gut verstehen.

Wir waren heute in Berlin - der Held hat sich neue Hausschuhe gewünscht - glaubst Du es? - es gab keine, die nur irgendwie ansehnlich waren - also trägt er seine jetzt weiter, bis sie auseinander fallen.

Find ich ja toll, dass ich zu dem Malerkasten inspirieren konnte - meiner kommt auch bald aus seinem Versteck hervor - ich muss ihn nur noch finden.......Ich bin gespannt, wie Du Deinen dekorieren wirst!
Hab einen schönen Sonntag und eine gute Schicht morgen dann - und mute Dir nicht zuviel zu
Jacqui

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åh vad många fina fynd du har gjort! Hoppas att du snart slipper förkylningen.
Kram,
Regina

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhh så fint du har det i varje vrå och så mycket saker du hittar,
hoppas det ordnar sej med din förkylning!
Önskar dej en fin Söndga
Kramar Kathrine

Sofia sa...

Mycket vackert att vila ögonen på i ditt hem... :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag gillar jackan, vilken tur att du hittade precis den. Och du har en jättestor balkong, superfint.
Kramar
AnnaMaria

Det vita drömhuset sa...

Snygg jacka! Min favoritfärg! Gillar din idé med fönsterluckorna vid sängen, kommer nog bli skitsnyggt! :-)

Kram Åse

frøkenFilur sa...

Hei

Så fine "funn" du har gjort. LIKER;))
Å Neo har virkelig skjønt det hva; behagelig å ligge slik å bli båret ,hehe.

Nyt varmen og solen.Her hvor jeg bor er det blitt vinter og -5 grader idag.Brrr,,

God bedring og en fin dag til deg,
Tina(navnesøster i Norge) ;)

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Men gud så fint! Och vilka härliga fynd! Krya på dig! Själv ska jag fortsätta titta runt hos dig! Hoppas att du vill vara med i min utmaning och utlottning! Den är bra! Kram Anna

Frida sa...

Vilken fin snickarlåda :), hoppas du kryar på dig snart igen! Här har vi också haft varmt tror det var 17 grader här i går.
Kram Frida

Frida sa...

Vilken fin snickarlåda :), hoppas du kryar på dig snart igen! Här har vi också haft varmt tror det var 17 grader här i går.
Kram Frida