lördag 26 oktober 2013

Behöver smakråd...

Förkylningen sitter i, men nu har haft nattskift en vecka och det gick bra.
MEN det är såå jobbigt att komma in i normal rytm igen.
Gick och la mig 3:30, men kunde inte sova, låg vaken till 5:30... suck
Har sovit 5 timmar, så ikväll hoppas jag att jag blir trött...

Idag har vi +22 grader och såå kvavt..
Men det är härligt!! :0)

Behöver eran hjälp och råd.
Mer därtill längre ner.


Die Erkältung hält an, aber ich habe jetzt eine Woche Nachschicht hinter mir und es ist gut gegangen.
ABER es ist soo schwer wieder in normalen Rhythmus zu kommen.
Ging um 3:30 ins Bett, aber war wach bis 5:30.. heul
Habe 5 Stunden geschlafen, so ich hoffe das ich heute Abend müde werde..

Heute haben wir +22 Grad und sehr schwül..
Aber es ist wunderbar!! :0)

Brauche eure Hilfe und Rat.
Mehr dazu weiter unten.




                       Har köpt helt underbara kuddfodral. I tjockt linnetyg och härlig patina!!
          Habe wunderschöne Kissenbezüge gekauft! In dickes Leinenstoff und herrlichen Patina!




                                   Bara älskar dem och ska köpa ett set till... :0)
                              Ich liebe die und werde noch ein Set kaufen... :0)




                                       Har oxå köpt en ljusslinga med snöbollar
                                 Habe auch eine Lichterkette mit Schneebälle gekauft





               Men de har ett kallt sken, så jag blev lite besviken... men jag kanske vänjer mig...
        Aber es hat ein kalltes licht und ich wurde enttäuscht.. aber ich gewöhne mich vielleicht





     Var tvungen att ställa upp Reciever och Dvd-spelaren på bänken,
     det blev för varmt, där de var inklämda i den borttagna lådan.
     Nu tycker jag bänken blev snyggare,
     men nu stör mig det naturligtvis att Recievern/Dvd:n måste stå PÅ bänken...
     Har plockat bort provdockan, passade inte dit.. :)
    Musste Reciever und Dvd-spieler wieder AUF der Bank stellen, 
   da es zu warm wurde in das Loch, wo die eine Schublade war.
   Die Bank gefällt mir jetzt besser, aber es stört mich jetzt das es AUF der Bank stehen muss....
   Hab die Schneiderpuppe weggenommen, passte nicht dahin..



Eftersom ingen hjälp kom, för att få ner "mellanstagen" på kökskåpet, gjorde jag det själv!!
Var riktigt uppfinningsrik! Tog en massa böcker och la dem mellan över- och underskåp.
Sen vippade jag överskåpet, så jag fick bort "stagen", puttade ner bakstycket bakom underskåpet och sen drog jag bort bok för bok, tills överskåpet stod på underskåpet.
Hoppas ni förstår hur jag menar!! :0)
 Da keine Hilfe kam um zu helfen, die Säulen zwischen ober- und unterschrank zu entfernen, 
habe ich es selber gemacht! Ich war sehr erfinderisch!! :0)
Habe eine menge Bücher genommen und dem zwischen Ober- und Unterschrank gelegt.
Dann habe ich den Oberschrank gekippt so das ich die Säulen wegbekommen habe, dann das hinterstück hinter den unterschrank runtergeschupst, und dann Buch für Buch weggezogen, bis der Oberschrank auf den Unterschrank stand. Ich hoffe ihr versteht wie ich es meine.. :0)



                                    Så nu kan jag börja dekorera i och på skåpet.. :)
                                            Som det är nu ska det INTE se ut!
                              So jetzt kann ich anfangen den Schrank zu dekorieren.
                                     So wie es jetzt ist, soll es NICHT aussehen!! :)



Och nu behöver jag smakråd!
Vill köpa en av köpmannsdiskarna här nedan, men kan inte bestämma mig för vilken!


Jetzt brauche ich Hilfe!
Will ein von den Kaufmannskommoden kaufen, aber ich weiss nicht welchen!


                                             Den här är ny, men av gammalt trä
                                            Dieser ist neu, aber aus altes Holz


                        De här båda har samma mått, men den blåa har större lådor.
             Diese beide haben die selbe Massen, aber der Blaue hat grössere Schubladen.



                                                        Den här är oxå ny
                                                         Dieser ist auch neu




                                    Den här är gammal och behandlad med bi-vax.
                                   Här stör det mig att stommen nertill är utsågad
                                      Dieser ist alt und mit Bienenwax behandelt
                                  Es stört mich aber das es unten nicht gerade ist.




           Den här är ju såå fin, men den behöver renoveras och är mycket dyrare än de andra
Dieser ist soo schön, aber braucht etwas renoviert werden und ist viel teurer als die anderen



Vilken tycker ni är finast, vilken skulle ni välja??
Welchen findet ihr am schönsten, welchen würdet ihr wählen???


Har nu hittat den rätta! Visar den i nästa inlägg!!
Hab den richtigen gefunden! Zeige es in nächsen Post!!


                                Har någon en sån här Luciakrona att sälja mig??!
                              Eller kan ni hålla utkik efter en sån åt mig.
                                    Jag MÅSTE bara ha en sån!! :0)
                            Hat jemand so eine Lucia-krone zu verkaufen??
                              Ich MUSS unbedingt so ein haben!! :0)



Nu lite mat och sen blir det soffhäng för hela slanten.. :0)

Jetzt was essen und dann auf die Couch... :0)



                               Ha en härlig helg, mina goa!
                 Wunderschönes Wochenende wünsche ich euch!




24 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Helt ljuvliga kuddfodral, var har du köpt dem? Jag gillar byrå nr 2, fastän den är ny :)
Ha en god fortsättning på helgen!
kram Tini

Tre Engler sa...

Så herlige pute trekk, de var kjempe fine:)
Jeg falt helt for den gamle kjøpemanns disken, den som var dyr og trengte en kjærlig hånd:) jeg elsker jo disse gamle møbler:)
Men likte godt den blå som var laget av gammelt materialer også:)
Spennende å se hva du velger.
Ønsker deg en herligkveld
Klem Merete

Tre Engler sa...

Så herlige pute trekk, de var kjempe fine:)
Jeg falt helt for den gamle kjøpemanns disken, den som var dyr og trengte en kjærlig hånd:) jeg elsker jo disse gamle møbler:)
Men likte godt den blå som var laget av gammelt materialer også:)
Spennende å se hva du velger.
Ønsker deg en herligkveld
Klem Merete

Änglarnas hus sa...

superfina skänkar!! Gillar den i grönton bäst!
Vart har du köpt de fina kuddfodralen..vill ha <3

må så gott och krya på dig!

Kram kram Sanne

Mina drömmars hus sa...

Hej!
Tack för din fina kommentar.
Svårt. Köp den som är billigast för alla är så fina. Kanske är det nr 3, den kan du måla och den kommer att bli great.
Kram
AC

Shabby Landhaus sa...

Hallo Tina, Hab die Kissen auch und liebe sie!!!!!!!


Liebe Grüße
Sigrid

Hagbacken sa...

Vilka fina köpmansdiskar! Jag gillar mest de två översta :) Finns en luciakrona på tradera...för du borde väl kunna köpa därifrån trots att du bor i Tyskland? *håller tummarna*

Krya-kram från en trött Linda

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jättefina kuddfodral!!! Vilket jobb att få ner överdelen på skänken, men det gick ju bra. Jag gillar den översta köpmansdisken, ska bli kul att se vilken du har valt.
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina kuddfodral. Och luciakronor är svåra och hitta, jag har letat flera år. Oftast blir dom jättedyra.
Den översta skänken blev min favorit.
Kramar
AnnaMaria

Nellie sa...

Gillar köpmandiskar med olika strl på lådorna! Så den vaxade och den gamla målade. Men kan man måla på vax? Gissar att du inte vill ha den träfärgad? Själv har jag kollat in IKEAs Markör flera ggr... En luciakrona vill jag också ha. Hoppas på turen nu när många av loppisarna börjar sälja julsaker! Och du vet nog hur det funkar; hittar man äntligen en sak så finner man helt plötsligt fler av samma sak! Om så sker, och priset är bra så ska jag tänka på dig!

LantlivsAnette sa...

Halloj !! Åhh vad mycket fint du visar..vilka fina kuddfodral !! och jaa, jag skulle nog välja den sista skänken, eller den första !! Ha nu en fin Söndag, Kraaam Anette
P.s Har du sett att min bok nu har kommit ut hos dig i Tyskland ? På Tyska och 60 nya sidor..

LantlivsAnette sa...

Glömde ju..jag har en sån lucia krona som jag budat hem på Tradera, jag kan spana åt dig om du vill..

Tina sa...

Sista eller första skänken, tänker jag. Beror ju lite på priset också...
Fina kuddvar, drömmer mig tillbaka till Montpellier nu. Älskar Frankrike!

kram

Frida sa...

Så mkt fina saker, gillar kuddfodralen. Jag hade köpt den översta köpmansbänken. Men den sista är också fin. Ha en skön söndagskväll :) Kramar Frida

G:a Affären sa...

Vilken tur att du hittat den rätta så att jag slipper ge dig råd, de är ju alla underbara! Jag är ju en "lådoman" så pulsen blev hög av alla.
Sedan gapskrattar jag åt din fiffiga lösning med skåpet, man blir uppfinningsrik när inställningen är "kan själv"!
Såg för en tid sedan att Vintage by Nina hade en krona, väl dyrt med 900:- tycker jag. Hoppas du hittar en billigare.

Kramar
Cia

toves sammensurium sa...

Som du styrer på kjære Tina - ikke slit deg ut med tunge løft og styr og stell!!!!! Skulle ønske jeg var der og kunne hjelpe deg,jeg elsker å styre med slikt.Ommøblering,skru sammen .... og jeg er happy :)

Putetrekkene dine var så tøffe!!!!Elsker trykket på dem :)

Så fine kommoder/lådar.Om jeg hjadde maaaasse penger hadde nok valget blitt den gamle,men ellers har jeg alltid likt veldig godt den blågrønne øverst og drømmer om den samme selv faktisk.Må bare finne plass til den først :)))
SÅ må du bli bra igjen snart,synes du er konstant syk jeg.....kanskje fordi du sliter deg ut??? Take care!
Toveklem:)

HWIT BLOGG sa...

Hej!
Åh så fint du har! Jag gillar den första och sista bänken, färgen är underbar på dom...
Kuddfodralen var också helt ljuvliga, vill ha!!!
Ha nu en skön helg, sköt om dig.
Kram,
Titti

vitadrömmarobusigabarn sa...

Önskar dig en jättefin helg
Vilka fina saker och kuddfodralen
Så himla fina!!!
Varmaste kramar!!!!!

Det vita drömhuset sa...

Ja vi är många som letar efter en sån luciakrona. Tyvärr blir dom ju ofta sååå dyra på tex Tradera.
Underbart fina kuddfodral i alla fall! :-)

Kramar i massor

idémakeriet sa...

Jag skulle preis ger dig råd men ser att du redan har bestämt dig, blir nyfiken det blev:)
Vilka snygga kuddfodral du har köpt.
Ja jag känner samma problem med kallt blått sken på vissa ljusslingor.

Jag kommer att visa i ett inlägg imorgon vad jag gjorde med en liten ljusslinga här hemma. Men din ljusslingor har lite större bollar så det är inte så lätt.
Du får ha en skön kväll.
Kram Gerda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såna följdsjukdomar är riktigt tråkiga, hoppas du snart blir bättre.
Krya på dig och kramar
AnnaMaria

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Så mycket vackert du visar! Tycker verkligen om skåpen med de små lådorna :)

Ha en fin kväll <3 Jennie

PS. YANKEE CANDLE-tävling på min blogg :)

LOPPISLIV sa...

Gillar alla köpmannadiskarna såå fina med alla små lådorna, spelar ingen roll enligt mig vilken av dem, de var fina allihop du visade, ohhh en sån skulle jag också vilja ha :-))

Vackra kuddar också!
Kram Paula

Nellie sa...

Hej igen! Hittade en gammal luciakrona idag! Yippiiii, äntligen. Och för 10 KRONOR!!!!!! Älskar min lokala loppis! Så nu hoppas jag på fenomenet som jag skrev om i den tidigare kommentaren. Att lussekronorna bara regnar över mig. Hoppas att jag nu hittar en till dig också. Må så gott