fredag 27 september 2013

Ett livstecken...

Det har gått lite tid sen sist.
Resan hem gick bra och jag hade en härlig semester..
Med familj, vänner och shoppande... :0)

Dan efter jag kom hem igen, var det bara att ge sig iväg till veterinären med Neo och Lewis.
Lewis blev kastrerad och Neo blev vaccinerad.

Och 2 dagar senare var det dags för min gårdsloppis..
Herrejösses vad grejer jag har i källaren...
Nu kom det tyvärr inte så mycket folk och jag sålde inte såå mycket..
Blev mycket vänskapspriser..
MEN jag fick iallafall ihop 5.000 Skr och det är ju inte illa...
Tack Melli, Jasmin, Iwona och Heiko för hjälpen!!
Utan er hade det inte fungerat! 









Var en hel del att packa ihop igen och det blev en slarvig packning, 
så nu är källaren ännu fullare än innan... suck 
Men mina fina jobbarkompisar erbjöd sig att nästa år, åka iväg med mig och mina pinaler till en stor loppis!
Måste ju få allt sålt, innan jag flyttar hem igen. :0)

Kom hem från sjukhuset igår (torsd), efter 5 dagars vistelse där..
Trodde jag var nära en hjärtinfarkt och hade riktig dödsångest...
Efter akuten blev jag inskriven direkt, hjärt/rytmstörningar var diagnosen, men efter noggranna undersökningar är det tydligen "bara" stress-relaterat... 
+ att jag har alldeles för högt blodtryck..
Men med denna händelse, märkte jag hur jävla ensam jag är här..
Har förträngt det alldeles för länge...
Har nu defintivt beslutat att flytta hem (till Sverige) igen, till familj och vänner!
Det kommer att ta ett tag, är lite att ordna/avsluta först + att jag nu måste spara ordentligt..
Flytten är dyr och det är inget man tar ur kaffekassan.. åtminstone inte jag..
Men beslutet är fattat, defintivt!!!

Jag mår inte så bra (har dessutom åkt på en rejäl förkylning) och är sjukskriven ett tag till... 
Har nått en punkt där lusten till det mesta försvunnit, men jag kommer igen, lita på det!!

Ha det bäst, mina goa!
Kommer att smyga in hos er, men hoppas ni inte tar illa upp om jag inte kommenterar....
Men som sagt, jag kommer igen!!

Kraaaam
Tina




14 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Så mycket fint du har...
ha en bra helg
kram Rosa

Mina drömmars hus sa...

Oj oj vad mycket fina grejer.
Låter inget vidare, nu måste du krya på dig och ta det lugnt
Kram
AC

Tre Engler sa...

Wow...så utrolig mye flott du har:) Her skulle jeg gjerne vært:)
Kunne tenkt meg masse her:)
Så kjempe gøy at du fikk inn så masse penger:)
Ønsker deg en herlig helg
Klem Merete

Tinis vita hem sa...

Oj, så mycket fina saker du har. Det ser ut som i en inredningsbutik :)
Stora beslut är svåra att fatta. Men när det är gjort så ordnar sig resten :)
Ha en skön helg!
kram Tini

Amelie sa...

Härlig inspiration!
Titta gärna in hos mig idag. Säljer en massa fina saker!
Ha en trevlig helg!
Kram Amelie

Nellie sa...

Uuuusch vad mycket fina saker!! Tur i oturen att man inte bo nära dig ;)! Tråkigt med besökarantalet men det låter ju mycket spännande med storloppisen. Vilka bra jobbarkompisar du har! Och väldigt tråkigt att höra att du varit sjuk. Och så sant det där med att man fattar vad som är viktigt för en själv när det krisar på något sätt i ens liv. Va nu riktigt rädd om dig, och krya på dig. Kram

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh vad mycke fint!
Ha en underbart fin helg
Kramar från mig!!!

Frida sa...

Så mkt fint du har, 5000 kr är ju inte dåligt alls. Tråkigt att höra att du inte mår så bra. I bland måste man bara tänka på sig själv, att man själv får det bra. Blir nog bra att flytta hem till Sverige igen. Det är ofta när det händer något sådant som du har varit med om som man vill vara nära sina närmsta. Hoppas du blir bättre snart vännen, roligt att se ett inlägg här igen.
Kramar Frida

LantlivsAnette sa...

Ojj, krya på dig nu !! Du ska se att det vänder snart, och jag tycker det är ett bra beslut att du ska flytta hem !! Sååå mycket fina saker du hade på din loppis, wow alltså...
Kraaam Anette

Tina sa...

Oj, det här låter inget vidare, stressrelaterade syndrom kan vara envisa o långdragna, så ta det 'lilla lugna' nu. Bra med beslut till förändring, oavsett vilka. Du kommer alltså tillbaka till Sverige, det låter bra. För jag tror mig ha läst mellan raderna att det är vad du längtat efter såå länge.
Lova mig att du sköter om dig och jag vet att du fixar detta!!

kramkram

Hagbacken sa...

Sköönt med ett livstecken ifrån dig! Men det där lät inte bra...dock bra beslut av dig att flytta hem igen- ens vänner och familj är värt långt mer än alla prylar i världen....

Hade önskat såå mycket att jag kunde besöka din loppis!

Ta nu hand om dig vännen och VILA till max!

Kramar i massor!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men Tina, jag hade missat detta inlägg. Din stackare som blev sjuk, hoppas hoppas du mår bättre nu. Och det var ett jättebra beslut att du flyttar hem, hellre lycklig och lite pank än olycklig där nere. Skulle gärna ha varit på den loppisen, ser så mycket fint. Önskar jag bodde närmare, tror du och jag skulle bli fina vänner. Men skickar en massa kramar till dig. Var rädd om dig vännen.
AnnaMaria

pysseltanten sa...

Men usch...ta hand om dej! Inre stress kan ställa till det rejält...:(
Vila nu upp dej, så du piggnar på dej igen...
Kram Git

G:a Affären sa...

När jag läste ditt inlägg skrev jag ett mail till dig...men undrar om din mailadress fungerar...

Ta väl hand om dig nu och ta varningen på allvar, men ändå som en gåva. Skönt ändå att du blir sjukskriven ett tag och har tagit beslutet att flytta hem.

Så klart lusten kommer igen men du får ge dig själv tid. Smyg på du, jag väntar så gärna!

Varmaste kramen och tankar till dig min bloggvän!
Cia