lördag 17 augusti 2013

SEMESTER!!!! ;0) ;0)

Ääääntligen är den efterlängtade semestern här....
Kan knappt fatta att jag nu har 4 veckor ledigt! :0)

Det har varit sååå jobbigt att jobba i sommar, det har varit så fruktansvärt varmt..
Vi har ju haft upp till +40 grader!
Men den tiden är förbi, nu har vi högst +28 grader och det kan man ju leva med... :0)
Fast kvällar och nätter är rätt kalla, ner till +4 grader.

Har börjat röja och plocka ihop saker till min loppis, den 21 september.
Har oxå börjat göra reklam för den, har hängt upp "Flyers" lite överallt i stan.
Man måste ju vara ute i god tid.. hihi
Nu är det bara att hoppas att folk kommer!!
Jobbarkompisarna kommer, jag har t.o.m fått förbeställningar.. men se det går inte!! :0)
Källaren är ju full av grejer, men även här i lägenheten ska saker med.
Det känns rätt och är såå skönt att göra sig av med ballast... :)
Och det jag får in, kan jag ju köpa nåt annat för... hehe


Har börjat göra iordning här hemma,
och en del saker har kommit på plats.
Är såååå nöjd.
Och när allt är "klart" är jag ännu gladare!!
fast det lär dröja lite..




                                             Ännu en liten resväska har hittat hit

                                              Krokodilmönstrad den här gången...  :0)
   





                               De här skönheterna budade jag hem till ett bra pris
                                                          (bild ebay)
                                     De brukar bli superdyra, men jag hade tur! :0)





                                 Och jag har fått upp mitt vackra spröjsade fönster
                        Har fäst det i väggen på baksidan, för säkerhets skull...




                                         Jag tycker det blev sååå läckert
                                Och det ser faktiskt ännu bättre ut i verkligheten













                               Och att rutan uppe till höger är spräckt syns knappt... :0)






                Ska försöka få tag på ett liknande till, för nu har jag fått smak på det... hihi





                              Tvättfatet med kruka har fått gett vika för en vacker korg






                                           
                   




                                            Flugskåpet har kommit upp i köket
                                               och jag är såå nöjd med det




                                         Har bara snabbt ställt dit några saker
                           Lite svårfotat, eftersom det är rätt mörkt där i "hörnet"





Nu ska jag fortsätta leta ut saker till loppisen och ev ta mig itu med fåtöljen...
Ikväll är det stadfest här, så det blir lattjolajbans... :0)



                                           Ha en härlig helg mina goa!


17 kommentarer:

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Ååh vilka fina bilder du visar oss igen :).
Du skall njuta av den efterlängtade semestern.
Ha de gott
Kram Erica

Tinis vita hem sa...

Fina saker du fyndat igen! Fönstret blev siuperfint på skänken :)
Ha en riktigt trevlig semester!
kram Tini

Tre Engler sa...

Ååååå...du har så utrolig mye flott og herlige gamle skatter:)
Elsker selv gamle vinduer så det var bare helt nydelig på den måten:)
Ønsker deg en herlig ferie:)
Klem Merete

Frida sa...

Vad du har varit duktig :) Det blev jättefint med fönstret på skänken, passar så bra med de andra sakerna du har där med. Lilla vita skåpet på toaletten är så fint och flugskåpet förstår jag att du ör nöjd med :) Förstår att det har varit tufft at jobba i sommar med den värmen när jag jobbade i växthus kunde det bli över +40 grader på somrarna och det var jobbigt man var helt skut när man kom hem. Så kan förstå hur du har haft det. Verkar ju som om ni har behagligare klimat nu. Här har vi också svalare, jag tycker det är ganska skönt bortsett från regnet. Hoppas du får en riktigt skön semester :) Kram Frida

Frida sa...

Slut ska det stå, ursäkta stavfelen har skrivit på min I phone och då blir det som det blir. Kram

Mina drömmars hus sa...

Ah semester!!! Så skönt!
Vad spännande med loppis. Så mycket fint som du har.
Härliga bilder på en massa vackra saker som vanligt.
Ha det gott
Kram
AC

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon, då är nog du lite trött nu, efter stadsfesten. Så fint du har, det blev jättefint med fönstret, och så fina fläktar i hyllan. Skönt för dig och vara ledig ett tag nu, och med lagom värme.
Kramar
AnnaMaria

toves sammensurium sa...

Wow!!!!Fantastiske bilder i dag Tina,og jeg kjenner energien din sprudle i tillegg.Så herlig med semester!!!Skal du ha kopis,så kult.Skulle faktisk gjerne vært der,det hadde vært gøy - er sikker på at mange kommer,husk å reklamere på bloggen også!!?Lagen fin"plakat" så kan vi jo hjelpe deg å dele!!!!
Men du,det vinduet/fønsteret var helt perfekt!!!!!!!!!Jeg som trodde du skulle lage et skap eller bord av det...det enkleste er ofte det beste,dette var helt nydelig:)
Kos deg videre med alle dine prosjekter og nyt ferien Tina!!
Toveklem :)

frøkenFilur sa...

Virkelig fine bilder og du har et vakkert hjem.

Tina;)

Anno 1924 sa...

Så herlig med ferie!! Nyt de 4 neste ukene!:)) Mange herlige saker du har!! Det ble utrolig fint med vinduet på sjenken!!
De gamle viftene var skikkelig fine!! Klem

Hanna sa...

Härligt med semester. Fina bilder.
Ha en fin vecka.
kram
Hanna

Tina sa...

Wiee, så gött för dig med semester! Jag har också lite till om ett tag, skönt att ta lite då o då.
Din loppis skulle jag vilja komma på, tusan att du bor så långt bort!!

kram

Det vita drömhuset sa...

Vad snyggt fönstret blev där! Och väskan var ju läcker ju! :-)
Gott med semester!!! Njut nu!

Kram Åse

Hagbacken sa...

Det blev ju bara SÅÅ snyggt med fönstret! Och väskan då! Måste vara äkta skinn, eller?

Ha nu en superskön semster, det är du alla ggr värd! Och lycka till på loppisen :O Önskar jag kunde komma....

Kram!<3

G:a Affären sa...

Så bra det blev med fönstret, och stövellästerna är ännu ett fantastiskt fynd! För att inte tala om den lilla väskan. Jag vet ingen som letar rätt på så mycket fint som du!
Semester låter fin, fint för dig som jobbat hårt i värmen under sommaren. Lite kul också med ditt loppis, hoppas det kommer många då.
Tack goa du för din kommentar om husets förvandling, det uppskattades!
Önskar dig och katterna många sköna dagar.

Kramar
Cia

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fina saker du har..fönstret blev ju jättefint där ovanpå skåpet !! Vad spännande med loppis, du har säkert massor med fint som ska säljas där..synd att man inte kan komma..Kraaam Anette

Paint Me White sa...

Yes you can apply dark wax onto any other type of paint.