lördag 3 augusti 2013

Varmt varmare varmast...

Var sååå glad att vi hade 3 dagar med "normal" sommarvärme i början av veckan, men
sen BANG  +38 grader igen...
Det är olidligt..
Idag regnar det av och till och "bara" +27 grader, men det är såå kvavt....
Måste le lite, eftersom man klagar varenda sommar, hur vädret än är... :)
Men att jobba i denna värme är nästan omänskligt....

Idag gjorde jag ett TOPPENFYND i "min" loppisaffär!!
Måste säga att den loppisaffären är en guldgruva, man måste bara ha lite tålamod... :0)
Rätt som det är, dyker just den grejen upp där, som man letat efter sååå länge.. :0) :0)




                                     Hittade denna underbara serveringshuva


                                                    Helt underbar patina


                                            Vad jag letat efter en sån här!!
                                 Kollat i ebay, men där blev de alltid svindyra..
                     Och idag stod den bara där!!  Och för en spottstyver! :0) :0)
                                                      LYCKA!!!





                       De här 2 burkarna och den urgamla penseln fick oxå följa med .... :0)






                                         Serveringshuvan har nu fått en hedersplats...













                                         Den mittersta korgen kom i veckan.. :)
                                           De är bara tillfälligt placerade så här,
                                           ska ju ändra om en hel del här hemma...



Till hösten ska jag ha en gårdsloppis här, måste göra mig av med lite ballast...
Källaren är proppfull... *fniss*


Och så har jag äntligen bokat flyget hem i September!
Det blir bara 10 dagar, men bättre än inget alls!!
Ska bli såååå härligt att träffa familj och kära vänner igen!!



                                        Måste bara visa en härlig tidning




       Med ett underbart reportage från Marita Det mysiga Heestrand och hennes fantastiska hem!!



                   Ni bara måste bara kolla in hennes underbara blog Det mysiga Heestrand





                              Ha en härlig helg, mina goa!!



14 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Oj vilket fynd! Helt ljuvlig :)
Korgarna är oxå jättefina.
kram Tini

Tre Engler sa...

Hei vennen:)
For et utrolig funn du har gjort:) virkelig herlige satter og med skjønn patina som du sier:)
Passet perfekt inn i den nydelige hyllen din blant alt det hvite:)
Kurvene dine var ogsåflotte:)
Du finner alltid så mye herlig, skulle ønske vi her i Norge hadde litt mer av disse skatter på loppis!!

Ja, for en herlige varme dere har, må jo være skjønt:) elsker at det er varmt og godt:)
Nå har det regnet her noen dager, men vi har hatt en flott sommer:)
Ha en herlig Søndag i morgen:)
Klem Merete

Det vita drömhuset sa...

Ja, det är nog inte så roligt att arbeta i en sådan värme! Var ju hos min syster nu i sommar och dom hade 36 grader varmt i skuggan!! Plus såååå hög luftfuktighet!
Fast det är klart, inne har dom ju alltid ca 20 grader tack vare air-condition, även på jobbet. Det är ju tur! :)

Vilket underbart fynd du gjort! Otrolig loppisaffär!

Om du ska sälja av några gamla vita/silver julgranskulor så vet du en som gärna köper av dig!!!! ;)

Kram Åse

Johanna sa...

Åh! Tänk om din gårdsloppis skulle ha varit här i Göteborg istället:) Det skulle varit farligt för min plånbok, hihi:))

Sommarkram Johanna

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhhh vilka fin fynd vad duktig du är som hottar så mycket fint!
Men uj uj vilken värme ni har, är inte avis!
Önskar dej en svalare Söndag
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Usch så varmt, men nu måste det snart komma svalare luft. Din loppis skulle vara roligt och gå på, du har så mycket fint. Nya serveringshuven är underbar! Roligt att du har hemresan och se fram emot också.
Stor kram
AnnaMaria

Tina sa...

Gårdagen var helt tossig varm här, idag är det mer normalt sådär 25 grader bara. Det går ju inte att vara aktiv i den här värmen, hehe!
Fina saker du visar, clochen är superduper!

kramkram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åhhh precis en sån önskar jag mig, men jag har ingen guldgruveloppis hos mig där jag kan hitta någon. Vilket fynd! De andra sakerna är också fina!

Kram,
Regina

LantlivsAnette sa...

Åhh vilken fin serveringshuv..jag vet precis känslan i kroppen då man hittat det man har sökt efter länge..jag har precis fått tag i en fransk kyrkokandelaber med flera vita opalinblommor !! Till halva priset mot vad flera antikhandlare tar..jag blev så lycklig..jag visar den i morron på min blogg..Vad synd att man bor så långt bort från dig, annars hade jag mer än gärna kommit på din loppis !! Kraaam Anette

Frida sa...

Hej Tina! Vilken underbar cerverings huva du har hittat, i bland har man tur :), jag tycker med att dem är fina. 38 grader låter olidligt då har vi det betydligt svalare här. I veckan ska det regna. Härligt med en hemresa, 10 dagar kan man ändå hinna med en del på men förstår om det inte känns länge när du inte har varit hemma på ett tag. Ha det bra vännen! Kram Frida

VINTAGELINE sa...

Hei Tina

Så heldig du har vert. Virkelig fin "huva" du har funnet. Gjør seg så fint i skapet sammen med terrinene.

Gleder meg til å følge forandringene dine.

Klem fra Line

G:a Affären sa...

Grattis till det fyndet och till ett bra pris, jag förstår att huven fått en hedersplats!
Värmen eller hettan låter jobbig, i alla fall när man jobbar. Det varmaste jag upplevt var i Indien med 44, det var olidligt!
Den penseln skulle jag också köpt, så fin! Och korgen, inte ett dugg avundsjuk, inte alls....
Jag köpte en fin korg häromdagen och visar den snart på bloggen. Har man en vill man ha en hel trave, av någon anledning ökar behovet!
Förstår att de se fram emot en hemresa.
Önskar dig svalare dagar!
Kramar
Cia

Önskar dig svalare dagar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trevlig helg Tina
Stor kram
AnnaMaria

Curtains in My Tree sa...

The serving Hood is wonderful, I found one a few years ago and still love it

it was nice to find your blog

Janice