fredag 30 augusti 2013

Det närmar sig... :0)

Ja på måndag är det äntligen dags!!
Dags för semester i min hemstad, i Sverige.
Dags att träffa familj och min "nya" lilla brorson, och mina kära vänner.
Lääängtar!!

Men själva resan är stressig.
Har knåpat ihop tågtider, etc för att få det att flyta lite... :0)
Här i Tyskland åker jag med 3 tåg, innan jag kommer till flygplatsen.
I Sverige, flygbuss, sen tåg.
Det stressiga i Sverige, är att jag inte har nån tågbiljett,
utan måste genom halva Centralen för att köpa biljetten.
Om jag nu hittar biljettkassan igen... :0)
Sen måste jag hitta rätt perrong, i tid oxå.. phuuu 




Vad gör man inte för att komma hem!! :0) :0)






                           Har fyndat lite i loppisaffären och på ebay igen.. :0)

                                 En stor hylla, med härlig patina, från loppisaffären.
                                               Syns tyvärr inte på bilden.
                                                    Patinan alltså... :0)
                                                   Den ska upp i köket.





                                                    En superfin sifon




                                     En sifon till och ytterligare en liten resväska
                                            Timmi var som vanligt nyfiken... :0)




                             Det ena spröjsade fönstret ställde jag i fönstret på balkongen






                                                  Tycker det blev superbra!!





                                     Fick faktiskt bort all färg från näverkistan!
                                       Tur att jag hade målat den med vanlig väggfärg!
                    Ställde den i badkaret och skrubbade med rotborste och tandborste... hehe
                  Men fy f-n så badrummet såg ut efteråt... var bara att skura badrummet oxå!!





                     Min älskling Timmi har (haft) problem med ögonen ett par dagar nu..
                       Men min veterinär har semester och att hitta en annan har varit svårt,
                                    men fick ett tips om en som gör hembesök.
                                          Ville ha det ordnat innan jag reser..


                      Timmi fick sitta i "buren" i 2,5 timmar, innan veterinären äntligen dök upp,
                                 men kompisarna höll honom sällskap. Det är kärlek det! 




                              Lilla Lewis vek inte från hans sida, tills veterinären kom. 
                                  Lewis älskar Timmi och söker hela tiden hans närhet.
                                     Som tack får han oftast ett fräsande och örfilar...
                                      Men det blir säkert bra när Lewis är kastrerad.
                                   Timmi var likadan med Neo innan han kastrerades.
                                                Och nu är de goa vänner... :0)


Ja just, Timmi fick salva och det ser redan bättre ut... :0) Lycka!!!
Blir lite jobbigt att få dit salvan 1gång/dag nu, för Timmi är en aning sur på mig... :)



                                                    Lite lektyr ikväll...



En tur till loppisaffären blir det i morgon,
sen är det bara att börja packa och förbereda för kattvakten.
På måndag morgon bär det av... :0) :0) :0)



                                  Vi hörs om 2 veckor igen, mina goa!
                                                              
 

11 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så spännande och roligt och komma hem, eller hem, du har ju två hem nu.
Bra att du hann få salva till kissen, så gulliga dom är när dom ligger bredvid buren.
Ha nu en bra resa, och i värsta fall får man väl lösa biljett på tåget.., eller det kanske upphörde 2012. Jag är inte säker.
Varm kram
AnnaMaria

LantlivsAnette sa...

Åhh vad roligt för dig att få åka hem !! Hoppas nu att resan går bra för dig..Såå söta små katter du har..och vilken tur att han fick salva för sina ögon..Kraaam Anette

Mina drömmars hus sa...

Hoppas allt går bra och att du har en skön semester där hemma.
kram
AC

Tre Engler sa...

Kommer til å bli kjempe kos å skulle treffe familie og venner:)
Kos deg masse og nyt ferien:)
Klem Merete

Frida sa...

Då reser vi nästan samtidigt du och jag fast jag ska åt ditt håll i stället. Roligt att du får komma hem :) skönt att det ordnade sig med Timmis ögon, så gulligt av minstingen att han stannade kvar hos honom hela tiden. Sixten ska också få kattvakt, har inte varit borta från honom så länge innan men det ska nog gå bra , det brukar det göra i alla fall. Hoppas du får en bra resa Tina och fina fynd som vanligt :)
Kram Frida

VINTAGELINE sa...

Tina

Lykke til på reisen. Håper du får en deilig ferie hjemme i Sverige.
Jeg er på ferie i Sverige hver sommer ... elsker å komme dit.

Neverkisten var verdt jobben!

God helg - klem!

toves sammensurium sa...

Det var litt av en kinareise!!!Så masse styr for deg å komme deg hjem!Men det blir nok verdt det!Ønsker deg deilige uker!!!!!!!God tur!
Du så rørende med kjærligheten kattene imellom!!!!Nesten så det kom en liten tåre her.Håper han fikk hjelp!!Det er nok grusomt for deg å reise fra dem,men det blir jo ekstra deilig å komme tilbake til dem om et par uker :)))
Toveklem :)

mysiga heestrand sa...

Ha en underbar semester.
Vilka underbara kompisar du har.
Kram
Marita i Heestrand

G:a Affären sa...

Vilka goa katter, skönt också att kunna åka när Timmi fått behandling och blivit bättre.
Det andra fönstret passade perfekt där! Och andra fina fynd, som vanligt!
Men så du skrubbat på spånkofferten, jag kan bara gissa hur mycket du borstat! Så fin den blev! Och badrummet också...!

Önskar dig en bra resa och hoppas allt går bra på Centralen! Och förstås två härliga veckor!

Varm kram vännen!
Cia

Meta sa...

Kul att du kan fara hem i alla fall. det är trist att längta hem. Vika söta katter du har.
Hoppas ögat blir helt bra.
Ha en fin tid här hemma.
Kram Meta

Tina sa...

Då är du ju på väg hem nu då, kul!
Grattis i efterskott, jag ligger lite efter märker jag...

kramkramkram