lördag 20 juli 2013

Värmebölja....

Phhuuu vad varmt det är.....  över +30 grader i skuggan!!
Inge roligt när man ändå lider av värmeböljningar....
Ser ut som jag precis kommit ut ur duschen, så svettas jag i denna värme...
Är nog dags att få hormoner, för det här är olidligt...

På jobbet får vi inte ha korta byxor mer (säkerhetsgrund), så det är bara att svettas i långbyxor...
Men det ska tydligen bli "normalt" sommarväder i slutet av veckan..
Visst är det underbart med denna sol och värme - när man har semester!!!
Eller inte lider av kärringbesvär.... :0)

Här hemma händer det inte mycket, fösöker att inte röra mig för mycket.... hehe
Har budat hem lite saker från ebay, men det får ni se när jag fått det... :0)




                                     Det här vägg/flugskåpet fick jag hem igår...
                                   Det måste målas innnan det kommer på plats






                                         Låset är trasig, men vad gör det... :0)







                                                Fåtöljen ser ut så här just nu
                                  Klädde om knapparna och satte dit dem igen.
              Var tvungen att klä stolen med "nytt" tyg, eftersom originalet var så trasigt.
                                       Färgade ett gammalt lakan med kaffe.
                     Ser så där lagom fläckigt och gammalt ut nu  (syns inte på bilden)

                                  Men det är fortfarande en hel del kvar att göra...





                                   Har satt upp 2 fönsterluckor på balkongen
                              Lewis rev hela tiden ner tyget jag hade hängandes där




                           Fönsterluckorna fungerar som sol- och insyns-skydd


                 Solen gassar in på balkongen ända till kl 13, så det är varmt som en bastu där
                Det är ju tak över och sidorna har fönster, så det är inte mycket luftcirkulation där




                                                          Lilla godingen Lewis
                                Lewis äter mer än vad Timmi och Neo äter tillsammans
                         Klart, han kom ju från ett ställe där han knappt fick nån mat alls...
           Han ligger gärna i mitt knä och snuttar/biter i mina fingrar och dreglar som sjutton...
                                     De få stunderna han inte leker vill säga... :0)

Timmi fick sina långa klor klippta hos veterinären i måndags och vi är båda sååå glada för det! :)
Inget mer klick-klackande på golvet mer...  Han kan smyga igen... fniss



Sååå nu ska jag försöka få lust till att måla flugskåpet.... :0)


                                     Ha en solig och varm helg, mina goa


12 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Charmigt flugskåp du köpt! Stolen blir fin och krukorna på balkongen är helt i min smak :)
Ha en god fortsättning på helgen!
kram Tini

Carina sa...

Hej Tina!
Jag följer din blogg men är dålig på att kommentera, men nu så ska det bli ändring på det :)
Jag bara älskar att kika in hos dig, du ger mig en massa inspiration :) Du har ett supermysigt hem bara så du vet :)
Kraaam Carina/Hjo
kattarsel@live.se

Tre Engler sa...

Så kjempe fint lite skap, du finner så utrolig mange flotte satter:)
Nydelig du har det på hverandaen din:) kjempe kos å sitte her å bare nyte tenker jeg:)
Nå har vi også endelig fått sommer og varme og det er så deilig, selv om man føler man trenger å dusje hele tiden:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

Frida sa...

Håller med om att det är bäst när det är lagom varmt, här har vi också fått in en värmebölja dock inte lika varmt som ni har mer lagom i så fall. Jag var ute och sprang i kväll, det var fortfarande varmt då, man får dricka mycket. Vilket fint flugskåp, kommer att bli jättefint när det har blivit målat och stolen har blivit så fin. Gulliga Lewis i din ask :) Jag klipper Sixtens klor själv, han tycker inte om det men låter mig ändå göra det en gång i veckan. Skönt att veterinären kan göra det om man inte kan själv. De blir ju så himla vassa när de blir långa.
Ha det bra Tina!
Kram Frida

VINTAGELINE sa...

Hei Tina

Takk for varmen): !

Stolen blir kjempeflott - så dyktig du er. Hvordan fikk du det til rundt knappene? Tok du dem av ?

Klem Line

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Över 30, då blir det för varmt. Vi har haft ca 26, men jag kan göra korsdrag så huset blir svalare. Så fint du fixat fåtöljen, kommer bli jättefin när du är klar. Och lilla kissen är så himla söt.
Kramar
AnnaMaria

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fint skåp..och fotöljen..du är såå himla duktig alltså..klär om och målar, du borde öppna en butik tycker jag..
Kraaam Anette

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhh så fint du har det, jag dånar och skåpet så fiint!
Din kisse är så vacker!
Önskar dej en fin Kväll
Kramar Kathrine

weisses herz sa...

Liebe tina! Vielen lieben dank für deine lieben worte! Bei uns ists auch heiss.....heute war ich im see baden...ich liiiiiebe es, ins kühle wasser abzutauchen! Ohhh das kätzchen ist so zuckersüss! Ach und du findest immer so wunderschöne tolle sachen! Der stuhl, die vitrine, der korb..... Die Idee mit den Fensterläden an den fenstern ist suuuper!! Ich schicke dir viele liebe grüsse! Rita

Sallys hus sa...

Godmorgon!
Vilket fint skåp!
Å katterna åååå så söta de är..;)
Ha en fin dag i värmeböljan..;)
Kraaaam Katarina

Happy-Sonne sa...

Liebe Tina
Die Idee mit den Fensterläden ist wirklich genial.
Eine glückliche und sonnige Woche wünscht Dir Yvonne

G:a Affären sa...

En lite rackare som sticker upp huvudet ur den fina burken. Så söt Lewis är även i fåtöljen! Skönt att de accepterar varandra också.
Men så duktig du varit med fåtöljen, nu är det värsta gjort och jag tänker på knapparna! Den blir så fiiin!
Även om det är hett på balkongen så är det en stor tillgång för er, och jag ser att du har nät så att inte katterna kan ta sig ut. Jag tror katterna också tycker det är mysigt där! Både snyggt och bra med fönsterluckorna!

Kramar
Cia