fredag 12 juli 2013

Tvätt tvätt tvätt

Såå, då har jag 1 veckas nattskift avklarad...
Måste ursäkta mig att jag varit dålig på att kommentera,
men när jag har nattskift är jag såå trött och slö....

Förra veckan kom äääntligen min nya tvättmaskin!!
Det var en upplevelse kan jag säga!!
Kvällen innan slog blixten ner här i närheten och vem blev utan el??? Jo jag!!
Var gråtfärdig, eftersom jag min idiot, bara gett tvättmaskinleverantören mitt hemnummer, och det fungerade ju inte!
På morgonen efter kom elektrikern och fixade elen.
10 minuter senare ringde de och sa tvättmaskinen kommer inom en 1/2 timme!
Phuuu det var nära ögat det....
Efter 8 veckor utan tvättmaskin kan ni säkert tänka er vilket berg av tvätt jag hade...
Så nu har jag tvättat så gott som nonstop!!
Vi har ju toppenväder (runt +30 grader hela tiden), så tvätten torkar supersnabbt!!





                      Den här ljuvliga gamla korgen var jag ensam om att buda på! Otroligt!

                                           Den är t.o.m finare i verkligheten... :0)





                                Sifonen har oxå kommit och står nu ihop med de andra...








                               Är inte helt nöjd med arrangemanget på skåpet än






                                          Hänghästen har äntligen blivit målad....







                          Otroligt nog, så har ingen av katterna interesse av Hundkexen...
                                    Nu har de torkat, så de får hänga med ett tag till...







                                   Här är de andra 2 gamla korgarna jag budade hem...
                                                      Älskar dem.... :0)






                                                      Så här såg fåtöljen ut...
                        Den är mindre än jag kom ihåg från loppisaffären... men bekväm... :0)





                                                  Så här ser den ut just nu....
                                Vilket jäkla jobb det är att pilla bort tyget.. suck
         Och så är den så ful nertill och i ryggen, men jag tänker färga lakan med kaffe eller te,
                                          och sen täcka över det fula....
                       Fulare kan det väl inte bli och katterna river inte ut taglet mer....





                                           Katterna inviger den ena korgen
                      Det var kul att se hur den ena efter den andra intog plats i korgen.... :0)
                      Och här ser man skillnaden på storleken av katterna tydligare... :0)


Ja så har jag precis hämtat ner lilla Lewis från en av mina gamla povdockor.
Han tyckte tydligen det var en kul klätterställning... snyft...
Små klösmärken på hela ena sidan... gråååååter....



                                     Och så har jag blivit faster för andra gången!!!!
                                             Guldklimpen heter Lukas!   
                                            Ska bli härligt att få se honom!!




Nu ska jag hänga upp lite tvätt igen....
Sen laga lite mat och sen blir det soffhäng och filmtajm.... :0) :0) :0) :0)



                              Ha en härlig helg, mina goa!!!



19 kommentarer:

toves sammensurium sa...

Kunne du ikke bare overlatt fåtöljen til kattene og latt den være klorestativ et tag,å hadde du sluppet alt arbeidet ;)
Her klarer ihvertfall våre å klore opp det meste av møbler...dessverre.Provdukken min får heldigvis stå i fred da....enn så lenge ;)
Fine kurver du har fått tak i,de falt tydeligvis i smak hos kattene dine også - sånn er det her også;kommer det noenslags eske eller lignende i hus hopper de rett oppi og prøver ut den!
Så bra at du har fått orden på vaskemaskinen...det må ha vært forferdelige dager!!!Jeg venter på å få satt opp et gammeldags tvättstativ av tre med utskjæringer,gleder meg til å få henge ut tvätten der forhåpentligvis snart!!!
Ønsker deg en mysig filmkveld!
Toveklem :)

Anne-Lie sa...

Hallo gumman!!!
Vilka underbara korgar....skulle vilja ha allihop,för att inte tala om missarna!!!Saknar en katt ibland...har ju alltid haft katt!!Hade två st perserkatter sist!!Nisse och Fanny.De blev 14 repektive 17år gamla,saknas mycket!
Ha en trevlig helg!
Kramar/Anne-Lie

Tre Engler sa...

Gratulere så mye som tante:) det er alltid kjempe kos med nye familiemedlemmer:)
Kan tenke meg det er godt å få vaskemaskin på plass:)
For noen nydelige kurver og den hvite hesten var skjønn:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

Tinis vita hem sa...

Ljuvliga korgar du fyndat och jättefint har du fixat pä byrån med sifonerna :)
Ha en skön helg!
kram Tini

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, roligt med en ny liten släkting och hälsa på. Jättefin korgväska och sifoner med mönster i glaset är dom allra finaste. Hästen helt underbar, lyckliga du som har den! Och stolen tror jag du fixar, det är en fin modell.
Må gott och stor kram
AnnaMaria

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fina saker du har köpt..och vet du, jag har önskat mig en sån där mini pytteliten resväska i brunt som du har..och igår på en loppis så hittade jag en..tänkte på dig då..lycka !!! Också hittade jag en minikorg också...
Ha det gott
Kraaaam Anette
P.s så där gör min katt Maja också..kollar in allt nytt som kommer hem..:)

Susanne sa...

Super fine kurve!

Dejlig weekend til dig

G:a Affären sa...

Grattis till fasterskapet och lilla söta Lukas! Förstår att du ser fram emot att få hålla om honom.
Nu börjar din korgsamling bli mer än ljuvlig, så fina modeller på dem alla! Avundsjuk är bara förnamnet! Men, som jag brukar säga; inte missunnsam. Förstår att alla katterna godkände den nya korgen!
Men du, var glad att du inte hade tvättmaskinen installerad när blixten slog ner, det blir spänningar som kan förstöra elektriska prylar. Förstår att maskinen går för fullt nu.
När strömmen går här har jag ingen fast telefon, och inget vatten. Så utsatta vi blir!
Sifonen är så fin med gravering och trähästen är en fullträff!
Hm, hoppas fåtöljen också blir bra. Att färga lakan låter bra, vi får se om katterna godkänner den sedan.
Så somrig header du gjort också, fiiin!

Önskar dig fina dagar!

Kramar
Cia

Tina sa...

Vilken tur att tvätt situationen löst sig, inget vidare med tvättberg. Men solen löser det mesta, hehe. Korgen är urfin, hade gärna velat ha en sådan!
Jag la ut receptet, fondanterna blev stor succé!

Solig kram till dig

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket flyt när tvättmaskinen skulle på plats, förstår att du längtat efter den. Vilken fin korg du budat in och tillsammans med de andra blir det en fin samling. Katterna verkar ju gilla dem också=)

Ha en fin söndag!
Kram,
Regina

Hagbacken sa...

Grattis faster till det lilla underverket :) Korgarna är superfina och jag känner igen det där att ALLT nytt måste undersökas av de fyrbenta *hihi*

Och nattskiftstrött -JAG om någon vet precis vad du menar...:/

Kram på dig!

FrauSchmitt sa...

Liebe Tina. Deine Deko sieht wunderschön aus. Und all die zauberhaften Dinge, die du immer wieder findest... ein Traum: die Körbe, die Glasflaschen und vor allem der Sessel! Der wird ein Schmuckstück.
Ich muss mich leider gerade von ganz vielen Sachen trennen, wir brauchen Platz für ein zweites Kinderzimmer. Umso lieber schaue ich immer wieder bei dir vorbei. Einfach schön hast du's!
Liebe Grüße,
Steffi

Mitt vita hem & Det vita drömhuset sa...

Underbara korgar och såååå söt lille kattungen är!
Sifonen är inte dum den heller! :-)

Kram Åse

VINTAGELINE sa...

Hei Tina

Så fine kurver du har handlet.
Moro med katter som skal prøve ut alt nytt. Min katt ville prøve å få plass i en skål jeg satte fra meg på gulvet her en dag. Katten gikk rundt og rundt i skålen før den forstod at skålen nok var i minste laget.
Lykke til med klesvasken. Du er heldig som har slike temperaturer. Hos meg ligger den på 13-15 grader...det regner og blåser.

Klem Line

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag gillar inte heller när det blir för varmt när jag är här hemma, är bättre vid en sjö för då blåser det.
Hoppas värsta värmen ger med sig, lagom ska det vara.
Kramar
AnnaMaria

Frida sa...

Förstår att det är skönt med en tvättmaskin igen :) önskar att jag hade en tvättmaskin i lägenheten men tvättstugan funkar den med. Gillar dina koffertar och de vita sifonerna. Stolen kommer säkert att bli jättefin när den är klar, kan tänka mig att det var pilligt att få bort allt tyg. Här har vi också härligt sommarväder, det kan man lätt vänja sig vid. Stort grattis! Kan tänka mig att det är en speciell känsla att bli faster.
Kramar Frida

Alfa sa...

Så fint det er Tina:0)
Så mange fine skatter du har fått.
Huff ikke kjekt å være uten vaskemaskinen, har forsøkt. Du er no heldig som har fint vær. Her er det 12 grader, og det øser ned med regn.

Klem

vitadrömmarobusigabarn sa...

Önskar dig en jättefin dag
sommarkramar Tina!!!!
Ljuvliga bilder!!!!!

LOPPISLIV sa...

Så fina korgar, urcharmiga!! Och sifonener är ju så vackra, jag har en grön men vill ha en genomskinlig nu istället. Såååå söta dina kissar som ska kolla in allt nytt du köpt :-))

Ha nu en toppenfin fredag!
Visst är det härligt med ny tvättmaskin, vår pajade strax innan semestern, vi var utan en vecka, jag höll på att bli knas...hihiii så jag kan förstå att du var frustrerad efter 8 veckor :-)) Kraaaam Paula