lördag 27 juli 2013

Bastuvärme...

Nu är det inge roligt med denna värme längre...
Idag ska vi få upp till +40 grader!!!
Veckor med temperaturer upp till +38 grader....
Nu har jag fått nog...
Jag vill ha +25 grader!!! Det är precis lagom...
Det är vidrigt att jobba i denna värme och folk börjar bli lite allmänt griniga och aggressiva...
Fläkten här hemma går på högtryck.. :0)
Handlade i morse, för att inte behöva gå ut nåt mer idag...
Tänker inte röra mig mer än nödvändigt.. :0) :0)
Egentligen borde man ju inte klaga,
för hela långa vintern har man ju längtat efter detta,
men måste det vara så extremt varmt!!!

Har inte gjort nånting här hemma,
men lite ebay-fynd har det blivit... hihi



                                     Den här fina väckarklockan budade jag hem... :)
                                                              (bild ebay)





                                                        Och en sifon till.... :)
                                 Nu kan jag säga att jag har en liten samling... hihi




                                               Den här är på väg till mig...
                                                          ( bild ebay)






                          Måste bara visa att Timmi visat att han accepterar lilla Lewis
                   Det händer inte sååå ofta, men iallafall ett steg i rätt riktning... :0) :0) :0)





Budade hem en jättefin liten resväska på ebay, men den här gången fick jag den aldrig.
Sånt händer inte ofta, men det finns alltid svarta får...
Tur att jag betalat via Paypal, så jag får nu pengarna tillbaka.

En gång blev det t.o.m rättegång. För en vara som kostat 650 Skr.
Jag åkte hem med 4.500 Skr i fickan... :0)
Fick reseersättning, semesterersättning osv osv
Men som sagt, det hör till ovanligheten att sånt händer, och jag har haft tur i oturen..


I morgon börjar nattskiften igen, så idag ska jag bara vara... :)



                                   Skickar er en "het" sommarkram

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh fy så varmt, man blir så trött när det är samma värme dag efter dag. Vi har haft upp emot 29, jag tyckte det var jobbigt. Stackars dig, hoppas det kommer in svalare luft jättesnart.
Fina fynd, jag gillar din sifon samling jättemycket. Och gullig bild på kissarna.
Stor kram
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Åhhh my good!
Det skulle inte jag klara av!
Fy så varmt vi har 27 grader här det är för mycket för mej!
Pust!
Önskar dej en svalare tillvaro
Kramar Kathrine

G:a Affären sa...

Hallå i hettan!

När man ska jobba räcker det gott och väl med 25 grader.
Tur i oturen då med lilla resväskan och helt rätt att sätta dit de som är svarta får och inte skickar varan.
Klockan och korgkofferten är fina fynd!

Ha det gott!

Kramar
Cia

Frida sa...

38 grader varmt låter lite väl mycket, håller med om att 25 grader är lagom. De vita sifonerna är väldigt fina och gullig bild på katterna :), roligt att det går bättre :))
Kram Frida

VINTAGELINE sa...

Tina

Vi har ikke hatt mange varme dager i sommer her vast i Norge, og skulle gjerne hatt litt varme fra dere. Men, jeg forstår- det er ikke godt når det blir for varmt. Iallefall ikke når en må jobbe.
Fine saker du har handlet på e-bay.
Kjempefin kurv.

Klemmer fra det kalde nord.
Line

Hagbacken sa...

Fina fynd! Men visst har ni det lite VÄÄL varmt? Tycker det är pustigt då det ligger på 30 grader, jag...

Vad gulligt att den lilla blivit accepterad mer och mer, så sött :)

Hoppas du tar dig igenom dina nattskift!

Kram på dig!//Linda

LOPPISLIV sa...

Vi har regn här just nu, det började igår och även denna dagen ser ut att bli mörk och regnruskig, blir till att sitta inomhus! Håller med 25 grader är lite mer nådigt än 40...puhhh så varmt ni har det :-)) Lagom är bäst!! Ha en fin vecka!
Vilka fina fynd du budat hem förresten. Kraaaam Paula

Vitt hus med svarta knutar sa...

En annan gillar ju värmen, jag fryser när det är under +20;-) Men det är klart när man måste jobba kan det bli lite väl häftigt med temperaturer över +30. Ska bli varmt i helgen och det är väl sista rycket så jag får väl passa på att njuta då...Vad mycket fint du budat hem från Ebay! Jag hade oturen att Paypal blev hackat så mina kontouppgifter kom i orätta händer, svisch så försvann 13 000 pix från mitt konto lagom tills räkningarna skulle betalas=/ Men man är ju försäkrad genom Paypal så allt ordnade sig och jag fick mina pengar tillbaka.
Ha det gott!!
Kram,
Regina