söndag 16 juni 2013

Vardagen är här...

Efter semestern slog vardagen in som en bomb!
Nu är det bara jobb, jobb och mer jobb...
Första lediga dagen sen semestern, är nästa söndag... phuuu

Har inte haft mycket tid att göra nåt här hemma, men lite har jag fått ordning på.
Men klar blir man ju aldrig... :0)

















































Ni som "klätt av" fåtöljer och soffor, kan ni kanske säga mig om den här fåtöljen är en sån man kan "strippa"
Det är inte så lätt att hitta dessa här i omnejden, så den är inte så billig, därför vill jag först ha lite tips av er..
Stolsbenen är raka, ryggen tycks ha hård papp under tyget och fåtöljen är väldigt tung...










Så nu ska jag försöka sova lite, för i kväll går jag på nattskiftet....
fast det ska bli skönt med nattskift, för de har hotat med upp till +38 grader i veckan... phuuu




                                           Ha en fin söndag, mina goa!!




23 kommentarer:

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Ååh, det där lilla skåpet på väggen och kistorna......allt. skit snygga.
Ha en fin dag.
Kram Erica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du gjort, alla möbler och detaljer är så snyggt placerade. Jag har aldrig strippat en stol, har inte vågat. Det jag kan tänka mig blir lite lurigt är ryggen med alla möbelnubb. Hoppas du får svar från någon som provat.
Kramar
AnnaMaria

Mina drömmars hus sa...

Så fint du fixat. Så många härliga detaljer.
Stackars dig har du redan avverkat semestern.
Ingen aning när det gäller klädda möbler.
Ha det gott
Kram
AC

Tre Engler sa...

Så kjempe flott du har gjort det:)
Elsker disse gamle skapene dine:)
Spennende med å trekke om den stolen, gleder meg til å se:)
Ha en god vakt på jobb i natt:)
Klem Merete

Hulda sa...

Mye fint hos deg! Likte veldig godt skapet med speilet på toppen. Flott med veggskapet også. Nydelig med sifonene på skapet sammen med terrinen. Dette var sommerlig og fint!

G:a Affären sa...

Visst har du fått i ordning! Åh vad jag gillar det naturfärgade till det vita som burkarna på skåpet och korgen.
Och så den hästen som jag är så förtjust i, jag kommer väl ihåg när du köpte den!

Det som blir problem när du strippar fåtöljen är knapparna i ryggstödet, ett väldans pillrande och det är lättast att klä nya men då behöver du en lååång nål för att fästa dem. Finns kanske på sjukhuset, he, he. Pappskivan där bak döljer skelettet på fåtöljen och är inget att spara. Men sedan har du ingen garanti att tyget under är någorlunda fläckfritt...sa Krösa-Maja...
Själv har jag aldrig målat ett tyg, men jag har sett flera som gjort det med gott resultat! Så varför inte pröva det istället?
Hoppas nu att den här veckan går snabbt förbi för dig så att det blir söndag igen.

Kramar
Cia

Kramar
Cia

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint du har det..jag tokgillar dina söta resväskor..Jag har aldrig tagit bort tyget på en sån fotölj, så jag kan inte hjälpa dig med råd..
Kraaam Anette

idémakeriet sa...

Ja det är inte skönt att börja jobba igen efter en skön semester men någon gång får man ju börja igen:)
Så fint det lilla väggsklåpeet är.
Jag har aldrig strippat en tygstol men alternativet är ju att du målar på tyget.
Eventuell kan du je ta bort tygkjolen nertill och måla allt det andra.
Lycka till med vad du nu ska göra med den, vacker är den i formen.
Kram Gerda

Tina sa...

Jag har varit o pillat på en fåtölj jag har hemma men den hade inget snyggt tyg under så jag fortsatte inte. Hoppas du får något bra råd, för den kan nog bli snygg!

Ha en fin vecka o kram

Tinis vita hem sa...

Så fint du lagat! Det lilla skåpet på väggen är helt ljuvligt :)
Stolen är vacker som den är nu oxå.
Ha en fin ny vecka!
kram Tini

Frida sa...

Så fint du har fått det , måste kännas skönt nät sakerna kommer på plats igen :)
Dessvärre är jag ingen expert på att strippa möbler hoppas det är någon som vet.38 grader det låter för varmt. Gissar ett det blir en regnig midsommar här, äkta svensk midsommar med andra ord.
Må så gott!
Kram Frida

Tove `blogg verden sa...

Hærlig bilder!! Såååå fint!!
klem Tove ♥

Mitt vita hem sa...

Hej.

Jag tror att stolen kommer bli jättefin att strippa! Jag har ju själv gjort det med 2 st stolar och en pall. En liten risk kan vara, som någon skrev, att tyget kan vara lite fläckigt. Mina stolar är okej men pallen är fläckig. Fast det gör mig inte så mycket! :) De är så fina ändå! :)
Vill du ha bilder på mina fåtöljer före och efter så maila mig så fixar ja det!
Knapparna tar du bara bort, groparna finns kvar ändå och är så fina! :)

Lycka till!

Kram Åse

Fågel Blå sa...

Åhhh så fint du har det love it!
Och vilken fin emma, kan tyvärr inte svara på om det funkar med att strippa den, dom jag har strippat har vart äldre tror jag,
men fin var den!
önskar dej en fin Vecka!
Kramar Kathrine

Pia sa...

Häärligt, häärligt! "Emma"stolen är supersör, men hur man ändrar om den? Hm...kasra ett vitt tyg över den?

Kraaam!
-Pia-

VINTAGELINE sa...

Hei

Så utrolig mye fine oppbevaringskasser, kurve og kofferter du har samlet.

Spent på hvordan det går med stolen??

Klem Line

Sallys hus sa...

Hej hej!
Underbara bilder från dig!
Jag ääälskar den där lilla korgen med lock..åå så fin!
Å så du har redan haft din semester...skönt att ni har det lite varmare tidigare hos er..;)
Kram Katarina

Rozmeen sa...

LOVE the horse!

Beautiful decorations.
xoxo Rozmeen

Hagbacken sa...

OJ vilken värme ni har! Hoppas du får hjälp med fåtöljen..det är ju så snyggt då de blir "avklädda", och som vanligt är det en fröjd för ögat att få se bilder från ditt hem :)

Kram från en nattjobbare till en annan ;)

-Mia- sa...

Så mange fine bilder hos deg!!
Ha en strålende dag!
Klem

Shabby Landhaus sa...

Hallo Tina!!!
Beneide dich um deine Koffersammlung!!!!!

Der geblümte Stuhl......schon neu bezogen?

Liebe Grüße
Sigrid

G:a Affären sa...

Oj, har du sååå varmt! Då har du säkert inte orkat göra något åt emma fåtöljen, jag var lite nyfiken på det förstår du. Kanske det är bättre att jobba natt det det är så varmt ute!
Jag passar ändå på att önska dig en fin midsommar!

Kall kram till dig! (fniss)
Cia

Karin Andersson sa...

Hej Tina!
Emmastolen du köpt har sk djuphäftad rygg. Det är skitsvårt att stoppa om om man aldrig gjort det utan handledning någon gång. Alt för dig är att du klär om den och ändrar stoppningen i ryggen, så den blir välvd sk slät i ryggen istället för djuphäftad med knappar.
Annars är Emmor jättetrevliga att klä om! Jag tycker du ska försöka!
Det GÅR att måla på tyg, men det blir aldrig den där mysiga sköna möbeln efter det. Från USA kan man beställa en sk mjukgörande för akrylatfärger, som gör att färgen blirnågot mjukare och mer elastisk när den torkat. Men du måste värmefixera färgen, men det göt du lätt med ett strykjärn eller en hårtork! Lycka till! Karin, Göteborg