fredag 7 juni 2013

Halleluja!!! :0)

Äntligen har sommaren kommit hit oxå!!
Med upp till +27 grader i skuggan kan man ju inte klaga.. :0)

Målningen är äntligen klar!!
Är riktigt stolt över mig, att jag var så disciplinerad och fixat allt jag hade som mål, för lusten försvann redan efter första rummet...
Igår (torsd) röjde jag i källaren.
Ville äntligen ha ut hyresvärdinnans äckliga gamla möbler o dyl som stod i mitt källarrum. Naturligtvis stod skiten längst in, bakom alla mina grejer.
Fy f-n vilket slit, men jag har ju redan anmält grovsopshämtning, så det var bara att bita ihop.
Nu står eländet framför mitt källarrum och man kommer knappt förbi, men det är ju bara för ett tag..
Höll på från 11-19.
Var sååå glad att en jobbarkompis kom förbi och hjälpte mig bära ner mycket i källaren.
Hon fick nästan slag när hon såg hur mycket jag har i källaren... hehe
Jag som var så glad att jag hade mer plats där, men eftersom jag rensat ut ordentligt i lägenheten, är det nu lika fullt i källaren igen.. suck
Men jag ska ha loppis i höst, för jag måste/vill göra mig av med massor.... :0)

Hela kroppen värker, men jag har ju helgen att vila upp mig på.
Har lite att pyssla med här i lägenheten, för än är det ingen ordning här.
Den här semestern har jag jobbat "mer" än på mitt normala jobb... :0)
Men jag är såå glad att det är gjort, det är såå ljust och fräscht nu!!
3 stora skåp ska ner i källaren, men det dröjer lite till, för först måste mitt "nya" köksskåp göras iordning...
Sysslolös lär jag inte vara framöver... hihi





                                 Min stora guldram har nu fått en hedersplats över soffan...








                                 Tycker det blev riktigt snyggt med hjorthuvudena i den
                                              De ljusa fläckarna är solreflektioner...







                                                Har dekorerat om lite....








                                   Just nu har jag sååå mycket inspiration och ide'er
                           Det kommer att ta lite tid och pengar att omsätta ide'erna
                                           men jag har ju ingen brådska... :0)







                                                   Katternas nya lekparadis
                                      Neo älskar den, Timmi är lite avvaktande... :0)




Nähä, nu måste jag ge mig ett ryck och börja få lite ordning här igen... :0)
För på måndag börjar vardagen igen...



                            Ha en underbar helg, mina goa!!

12 kommentarer:

toves sammensurium sa...

Wow for noen heldige katter...det klatrestativet var vel alle katters drøm eller hur?? :) Vi har nettopp kastet ut vårt eget,vi har nettopp hatt kattunger og følte at "alt" var ned-tisset....på tide å skifte ut.Gjett om våre hdde blitt glade for et slikt!!!! :) Og så flink du har vært og stått på og lagd det fint til deg selv også - nydelige bilder fr a hjemmet ditt Tina,jeg elsker alt som vanlig :)))
Ønsker deg en herlig helg,nyt sommervarmen!!
Toveklem:)

Tinis vita hem sa...

Så flitig du varit och nu återstår det roliga att möblera på nytt :)
Hjorthuvudena passar jättebra i ramen!
Ha en fin helg,
kram Tini

Tina sa...

Jag förstår att du är glad, det har ju blivit toppenfint!

Ha det gott i solen o kram!

Anno 1924 sa...

Du har vært kjempeflink og resultatet er jo topp!!:)) Så masse vakker fajance du har!! Ønsker deg en herlig helg!:) Klem

Monica sa...

Litt av en jobb du har hatt i ferien din men så ble det superfint også da:-) Skulle gjerne vært på loppis hos deg ;-)


Ha ei fin helg :-))

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vad du har slitit, du kan känna dig supernöjd. Blev jättefint i skåpet, det var en underbar samling terriner.
Vila dig och ha det skönt idag
Kramar
AnnaMaria

Frida sa...

Vad duktig du har varit, det är jobbigt under tiden, men sedan brukar man bli nöjd och belåten över sig själv att man har fixat det :). Jag borde verkligen också ta ett ryck i förrådet, sånt som man lätt skjuter upp. Ditt skåp med terrinerna är underbart, fina koffertar har du också :).
Njut av välunnad vila :)
Kramar Frida

Chokladvillan 1910 sa...

Vad du har varit duktig ! Jag hoppas att du har firat ordentligt & unnat dig något efter allt slit !? ;)
Må så gott & ta hand om dig !
Kram Anki

G:a Affären sa...

Men Tina, så duktig du varit och så fint resultat med de ljusa väggarna! (nu går du väl ut när du ska r...?) Kan bara gissa hur det såg ut i källarförrådet...som på min vind gissar jag!
Vilken fin samling terriner, och korgarna är sådana jag väldigt gärna vill fynda!

Och katterna som också fått sitt, från golv till tak!

Kramar
Cia

LantlivsAnette sa...

Men såå duktig du är..målat och allt..Förstår att du var helt slut sen..
Men nu ska du väl inte röka i lägenheten..den är ju så vit och fin nu...
Kraaaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trevlig helg och kramar
AnnaMaria

Petra Eriksson sa...

Jag har köpt mina fluffbollar på celebrations.se de kommer inte utvecklade och färdig fluffade så det hjälper tyvärr inte om jag visar hela bruksanvisning. Men det var bra pris på dem så titta in där. Kram!