lördag 11 maj 2013

Tunga moln...

Oturen tycks förfölja mig nu!
I går föll laptopen i koma, men idag lyckades jag med konstgjord andning att väcka den till liv igen..
Frågan är bara hur länge den hänger med..
Den är "bara" 5 år gammal, men tycks lida av ålderssvaghet.. Sååå seg och tycks inte orka med så mycket längre, trots diverse röjningsprogram..
Fasiken jag har inte råd med alla nyinköp på en gång...
Fast laptopen är hur konstigt det än låter, viktigare för mig än tvättmaskinen...
Klarar mig nog 1-2 månader utan tvättmaskinen. Har nog med handdukar och till nöds får jag väl tvätta kläder för hand...
Hoppas det var sista grejen som gick sönder, för nu är semestern hem i farozonen...

På tal om kläder, jag rensade ut 2 av klädskåpen i torsdags... Jösses vad plats jag har nu!! :0)
Kläder jag ALDRIG mer kommer att passa in i, hamnade hos röda korset och hos en jobbarkompis.
4 säckar med byxor, byxkostymer, blazers och blusar etc  hamnar nu i källaren, för jag hoppas gå ner i vikt, så de passar igen. ( Har gått upp rätt mycket i vikt.. pga av det myckna kortisonet jag fått i sprutorna pga ryggen... suck )
Klädköp tycks ha varit en hobby hos mig.. :0) :0)

Var tvungen att gå till veterinären med lilla Neo. Han haltade och slickade ena tassen hela tiden + att han kröp in under mitt täcke och låg där en hel dag...
Hos veterinären såg vi att han hade blivit stucken av en geting och att taggen satt kvar i tassen,
Mig lät han inte komma i närheten av tassen, men hos veterinären var han såååå tam..
Taggen drogs ut och så fick han en spruta..
Väl hemma igen öppnade jag buren och Neo for som en blixt ut på balkongen...
Pigg som en mört igen!! :0)
Hade tur att han inte reagerade allergiskt, då hade det kunnat gått riktigt illa, enligt veterinären...
Min lilla plutt... Det är hans första sommar och han vet inte än vad som kan vara farligt...




             Det stora flugskåpet är nu färdigt och jag är sååå glad att jag inte gav upp kampen...
                                                Det blev riktigt fint!! :0)






                                                    Närbilder på shabbet
















                                           Fyndade en liten, gammal barnvagn...
                                  Hade ju redan en, men den här är MYCKET vackrare




















                    Kolla vilken skillnad mot den jag redan hade!! Den var vitmålad vid köpet...
                                  Tycker nog inte man ska måla så fina gamla saker.
               Ska se om jag får bort färgen från den "gamla" , sen ska den ner i källaren..
                                           i väntan på att säljas på loppis





 Här är det jäklans växlande väder kan jag lova!!
Över +20 till igår, nu har vi bara ca +13 grader..
och regnet vräker ner ena minuten och i nästa skiner solen för fullt.
Så har det hållit på hela dagen...


Fr.o.m i morgon kväll har jag nattskift en vecka, sen har jag äntligen 3 veckor semester...
som i mitt fall innebär att måla hela lägenheten + balkongen...
Vi får väl se hur mycket jag orkar... :0)

Skulle jag inte komma med nytt inlägg på ett bra tag, så vet ni att laptopen lagt av för gott...
I så fall återkommer jag så fort jag har skaffat en ny! .0) :0)


Och tack för era goa kommentarer! Love u!!



                              Ha en mysig helg, mina fina!


17 kommentarer:

Tina sa...

Min är precis lika gammal som din, har börjat titta på en ny. Hoppas den inte lägger av nu bara innan jag hunnit skaffa en ny..
Här är vädret lite likadant, vet inte hur man ska klä sig på morgonen, hehe!

kramen

G:a Affären sa...

Känner igen mig i mycket du skriver, om prioriteringar som måste göras ibland. Tvättmaskin går ju, ett tag i alla fall men datorn nej, jag ringer dessutom dagligen till dottern i Australien.
Tur i oturen att det inte var värre med lilla Neo. Men det kostar också!
Bra kämpat med flugskåpet, det blev så fint!

Vilka fina dockvagnar också, 40 eller 50 tal över dem. Helt klart är den i original finare och mer intressant när detaljerna framträder.

Hoppas veckan med nattskift går fort så att du får semester. Men måla gillar du väl?
Håller tummarna över din dator, du har väl säkrat bilder och annat?

Ha det gott Tina!
Kramar
Cia

Tre Engler sa...

Uff...så utrolig uheldig du er...
Håper virkelig det ordner seg med alt sammen og riktig god bedring til katten:)
Skapet ble kjempe flott og for noen nydelige gamle barnevogner:)
Ønsker alt godt for deg:)
Klem Merete

G:a Affären sa...

Skickade dig ett hotmail i förrgår, hör av dig om du inte fått det!

Kram
Cia

Hagbacken sa...

Å att dessa tekniska ting ska krångla så! Våra datorer har virus mer eller mindre allihopa *grr* Och ingen av oss är speciellt duktiga på att fixa det...Hoppas din inte brakar ihop helt!

Och visst är det skönt att rensa kläder! Jag har också gått upp i vikt sen jag började jobba nätter, och det går oerhört TRÖGT att få bort de kilón jag lagt på mig :( Men jag sparar de kläder jag hoppas komma i igen :O

Men lille missen då...stackaren, tur att det inte var mer allvarligt än så iaf ;)

Ha en fortsatt skön helg nu!

Ps Skåpet blev kanon!

Kram Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Fy för datorer som krånglar, och din var ju inte alls gammal. Tur att det gick så bra med Neo, getingstick gör ont. Skåpet är jättefint precis som lilla vagnen. Och nya headern!!!
Du har bloggvärldens vackraste header Tina.
Kramar
AnnaMaria

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Flugskåpet LOVE IT <3.
Min dator har samma krämpor ;). Plus att vårt nät krånglar. Hmpfh.....
Tur att allt bra nu med kissen.
Önskar dej en skön söndag vännen.
Kram Erica

Mina drömmars hus sa...

Vilken otur du har. Men så är det ibland. Det går ju både upp och ner för oss alla.
Hoppas datorn överlever länge än.
Så fina fynd du gör hela tiden.
Vagnarna är hur fina som helst och skåpet blev great.
Ha det gott denna söndag och tack för din fina kommentar
Kram
AC

LOPPISLIV sa...

Ujuj så trist, tvättmaskinen hade nog gått före här hemma, den hade jag inte klarat mig utan :-)) Hoppas din dator klarar sig ett tag till.

Charmigt flugskåp!!
Kraaaaam Paula

Chokladvillan 1910 sa...

Nä, vilken otur du har !!!! Tänk, saker & ting håller ju inte så länge nu för tiden. Det var bättre förr hehe ;)
Barnvagnen var ju hur cool som
helst ! Jag håller med dig "originalet" var ju mycket snyggare ! Så ball !
Vi har haft kanonväder ett tag & det är sååå mysigt. Som man har längtat !
Tur att det gick bra med kissemissen. ;)
Må så gott !
Kram Anki

G:a Affären sa...

Men Tina!
Det måste vara något fel! Jag har skrivit tre mail till dig på adressen här i högerspalten.....kan du skicka mig ett mail på gamlaaffaren@gmail.com, vi prövar den vägen.

Kram
Cia

Huset på Backavägen sa...

Jag tycker du målar och shabbar så himla fint!
Kram Anki

Ockes Vita Villa sa...

Hej!

Skåpet blev super snyggt och synd du inte bor närmre då hade jag köpt den vita gamla barnvagnen utav dig :)

Kram Angelica

Frida sa...

Du har verkligen varit duktig med klädrensning och allt. Verkligen tur att du inte gav upp skåpet, det blev jätte fint :) Känner igen det där med getingar, jag fick in en riktig bjässe i lägenheten förra veckan, undra om det inte var en bålgeting. Sixten blev alldeles till sig så det vara bara att får ut den snabbt som ögat, tack och lov gick det bra. Vad skönt att Neo mår bättre :)
Ha det bra!
Kram Frida

Monika sa...

Så härligt att allt gick bra med Neo! Åh, vilket vagn! Den hade jag gärna velat ha! Och skåpet blev kanonfint! Duktigt och fint fixat av dej!

Så trist när saker går sönder. Hoppas det är slut på oturen nu!

Må så gott!
Kram
Monika

Källeboda lantliv sa...

Hej Tina ! En sån söt liten vagn .. Ditt skåp gillar jag också .. Visst är det tråkigt när prylar går sönder ..fundera på en iPad .. Min kan jag inte vara utan .. Perfekt att ta med sig tom i soffan , sängen ... Hoppas du får din semester .. Kram Jeanette

Lilla Kullan sa...

Så fint... och skönt att det gick bra för lilla Neo.
Stina