lördag 25 maj 2013

Ruggigt kallt...

Fy fasiken vilket väder vi har här!!!
Kallt!!
Bara upp till +12 grader dagtid och ner till +2 grader på nätterna... brrr
Sätter på elementen på kvällarna, för att inte frysa rumpan av mig..
Maj har inte varit så kall på 30 år!!!!!!
Men det ska tydligen bli bättre i mitten av nästa vecka!
Hoppas det, för det är är deprimerande..
MEN bra väder att måla lägenheten..

Frustrerande att måla taket och konstatera att det  knappt är nån skillnad..
Så nu blir bara ett innertak till målat!
Pga ett vattenläck från grannen ovanför, måste jag måla sovrumstaket..
Det jobbigaste är att jag måste stuva in möbler och annat smått gott i de andra rummen.
Har skjutit ihop de stora möblerna i mitten av rummet...
Men fy vilket jäkla jobb..
Men jag ser fram emot resultatet och så tänker möblera om när jag ändå är i farten.... fniss

Katterna tycker det hela är spännande, de ränner runt som tokar här.
Neo var totalt vitprickig igår, då han skulle vara precis där jag målade.. :0)






                                      Så här ser vardagsrummet ut för tillfället
                                             Väggarna är inte målade än






                              Har även målat dörr- och fönsterkarmar och en dörr
                                DET behövdes verkligen.. Nu bländar de en riktigt.. :0)






                                       Och så här ser det ut i genomgångsrummet nu....
                                        De andra rummen ser inte mycket bättre ut...
                                      Katterna har en smal stig till katt-toan... :0)







                                         Fyndade denna lilla resväska idag...
                                    Kan inte få nog av dessa små resväskor... :0)






                        Och den här pyttelilla (20x14 cm) dock-resväskan är på väg  (ebay)







                             Plockade lite liljekonvaljer på gården, de doftar såååå ljuvligt







                                                    Mina älskade missar




Ha en härlig helg, mina goa!!
Och tack för era goa kommentarer!!

Här fortsätter målandet..... :0)




12 kommentarer:

Anno 1924 sa...

Kjedelig når det er så kaldt at man må sette på varme innendørs i mai måned! Får håpe dere går varmere tider i møte:)
Det er en kjempejobb å male tak, men så blir det jo så fint når man blir ferdig:)) Lykke til videre med malingsarbeidet!:D
Ønsker deg en fin helg!:) Klem

G:a Affären sa...

Men nu är du igång med penseln! Om Timmi får några stänk på sig är väl en sak men lilla Noe avslöjar sig direkt. De ser ut att trivas gott tillsammans.
Det var den minsta lilla resväska jag sett! Jag gissar att den hamnar överst på din stapel.
Tänk så ljust och fräscht det blir sedan och en ommöblering känns aldrig fel!

Önskar dig en fin och varm söndag!
Kramar
Cia

Mina drömmars hus sa...

Oj vilket jobb du har framför dig. Tur att vädret inte är så bra då, lättare att vara inne och göra nytt då.
Kommer att bli så fint.
Vilken söt väska du fyndat.
Ha en skön söndag, hoppas du ser solen idag.
Kram
AC

Tina sa...

Jag ser inte det minsta jobb i målningen, bara lycka! Tänk så fint o skönt det blir sedan!

kramen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vad du målar och sliter, är tungt och flytta möbler. Men så fint det kommer bli, spännande och möblera om också. Hoppas solen och värmen kommer också.
Kramar
AnnaMaria

Chokladvillan 1910 sa...

Huu vad jobbigt det är med röran men det blir ju kanon när det är klart. ;) Missarna ser ju att trivas i alla fall. Jag kan inte heller få nog av väskor, där är vi två ! ,) Vilket varierande väder ni har !!!! Just nu regnar det & blåser här men är rätt varmt ändå. I dagarna kommer liljekonvaljen att slå ut. Nu är det bästa tiden tycker jag, vilka dofter det är
ute !
Må så gott !
Kram Anki

LantlivsAnette sa...

Men himmel vad du är flitig...det där blir fint !!! Och sen får du möblera o dona, det roligaste av allt.
Kraaam Anette

Johanna sa...

Tänk vad kul det blir att inreda på nytt:):) Du är verkligen duktig!!

Ha en fin söndagskväll,

Kram Johanna

Frida sa...

Vi har också haft regn här i dag och ganska kyligt men har hört att det ska bli varmare i nästa vecka här också så det är kanske er värme vi får då :). Måla tak är inte lätt det vet jag jag målade det än gång och det var svårt att se var man hade målat och var man inte hade målat. Men det blev ganska bra till slut och det kommer ditt säkert också att bli :). Kommer att kännas så fräscht sedan när du har målat klart och då kan du ju dessutom passa på att möbla om, det är det roligaste :)
Må så gott!
Kram Frida

Shabby Landhaus sa...

Hallo Tina,
sieht nach größerem Umbau aus :o)

Bin gespannt!

Liebe Grüße
Sigrid

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Oj vad du fixar och donar!! Blir lite rörigt när man håller på..men du får ill det fint sen ska du se!!
Tack snälla för fin kommentar om vårt nya golv! <3

kram kram Sanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gissar att du målar och möblerar om än, ska bli roligt och få kika lite när du är klar.
Trevlig helg Tina
Kramar
AnnaMaria