fredag 31 maj 2013

Hej och hå...

Först måste jag berätta att jag bytt från Mozilla Firefox till Google Chrome och Internet har aldrig varit så snabbt som nu!!
Helt imponerad!! Nu klickar jag och BANG!
Förut: klick = Var god dröj...
:0) :0) .0) :0)

Drömmer nog snart om målarfärg.... :0)
Och jag har ont överallt!! Har ont i muskler jag inte visste att jag hade... :0)
Vardagsrum och bad är "klart" och halva genomgångsrummet.
"Klart" betyder att det är färdigmålat men inte färdiginrett.. :0)
Kök och balkong får vänta, har varken tid eller lust...
Köket ska få sig ett ansiktslyft framöver, så det lönar sig inte att måla nu.
Börjar bli trött på målandet, men hall och sovrum är kvar och ena halvan av genomgångsrummet

Ville ju möblera om, men jag fick ge upp..
Efter att ha släpat/dragit runt möblerna hit och dit, var det bara att konstatera att det inte finns nån annan möjlighet än att ha det som jag har det nu.. suck
Vardagsrummet är inte stort och min nuvarande soffa är som ett slagskepp, och är inte lätt att placera.
Men lite förändringar blir/blev det
Bilder kommer när det är klart.
Nu ser det nämligen ut som ett bombnedslag hos mig, möbler och prylar ÖVERALLT!!

Måste lägga på ett kol med målningen, har bara 1 vecka semester kvar..
Badrummet tog lite tid, eftersom det är många utanpåliggande rör som skulle målas, ( på, över, under och bakom). Och trångt är det där oxå..

Men allt blir såå ljust och fräscht.
En helt annan känsla och inspirationen flödar igen... fniss
Om det sen går att genomföra allt, är en annan sak...






                 Den pyttelilla resväskan har kommit, och den är verkligen liten.. 20x14 cm







                                Här ser ni mitt pytelilla badrum, väldigt långsmalt.
                        Måste gå sidleds för att komma emellan tvättfat och badkar...
                                 Till höger ser man skillnaden på färgen innan och efter
                  Det värsta var ju att badrumsskåpen och hyllorna hade samma cremefärg,
                                     och mot det vita såg de äckligt skitiga ut.
                     Så de fick jag ju oxå måla om. Som om jag inte har nog att göra... suck




                                             Som ni ser, en hel del rör att måla..
                                            Det tjocka röret ska jag måla svart.
                      Har köpt en svart toa-sits och ska lägga in schackmönstrat linoleum


                                         Blir säkert rätt coolt när det är färdigt.. :0)







            Är rätt frustererande att måla innertak när man inte ser nån skillnad på före/efter....
                                         Men det känns åtminstone fräschare!! :0





                      Så här ser ena nederdelen av mitt köksskåp ut nu. Fattas lite detaljer..







                                                      Så här ska det se ut.





                             Nu är alla detaljer köpta och väntar bara på att jag ska börja...







                                Ny tidning (åtminstone har jag aldrig sett den förut)






                                                 Med ett härligt reportage!!


                                            Och tjejen har en blogg - Stilmittel
                                                   Ska kolla den sen. :0)






                    Hittade i denna tidning ett bra tips om var man ladda ner underbara bilder!!
                                   http://digitalgallery.nypl.org/nypldigital/



                                                Finns massor av kategorier!!
                                                       Här ett axplock..

                       När ni hittat en bild ni vill ha, så klicka tills den slutgiltiga storleken kommer.
                                        Positivt överraskad av storleken på bilderna där





                               Och så har jag beställt en present till mina älskade katter...
           Den ska jag bygga ihop med den jag redan har. Blir ett lekparadis! Hoppas jag... :0)




Så, nu har jag inte tid längre.. fniss
Måste måla vidare!



                                           Ha en mysig helg, mina goa!!


13 kommentarer:

FrauHummel sa...

Liebe Tina,
ich bin eine begeisterte Leserin von WLL, und das Magazin gibt es schon eine Weile. Ich hatte das Glück, die 1. Ausgabe zu erwischen und lese seither jede Ausgabe! Einfach herzerfrischend und inspirierend!
Sandra aus der Reportage kenne ich schon eine Weile, sie hat auch einen schönen Webshop.
Die Wohnung zu streichen und die Möbel neu zu platzieren ist eine wunderbare Sache- auch wenn die knirschenden Knochen und ächzenden Gelenke einem eines Besseren belehren wollen. ...Aber das Resultat hinterher ist oft umso beglückender!
Viel Spass beim Weiterwerkeln!
Herzlichst
FrauHummel

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Vad duktig du har varit som målar hela halva lägenheten. Toan tror jag kommer att bli skit snygg så som du planerat det.
Ha en skön helg.
Kram Erica

Tre Engler sa...

Så kjempe flink du er:)
Kommer til å bli så utrolig flott, blir spenende å se:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

Mina drömmars hus sa...

Åh så du kämpar på. Det kommer att bli så fräscht och fint. Men jag förstår att det är jättejobbigt, speciellt med dom små rören.
Heja heja, snart är det klart.
kram
AC

mysiga heestrand sa...

Vilken energi du har som målar hela semester. Det är ju så klart roligt när det blir bra och det blir ljusare och fräschare.
Vilken söt liten resväska du har hittat.
Kram och ha en fin helg
Marita i Heestrand

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Vad du jobbar och sliter, men så fint det blir. Skåpet kommer bli superfint! Jag har också bytt till goggle chrome, jättesnabbt och bra.
Ha det gott Tina
Kramar
AnnaMaria

Tinis vita hem sa...

Det är jobbigt att måla, men sedan får man njuta av ett ljust och fräscht hem :)
Ljuvlig liten kappsäck du hittat!
Ha en god fortsättning på helgen,
kram Tini

Vitt hus med svarta knutar sa...

Här var det verkligen full fart och så mycket härlig inspiration du bjuder på! Heja på, så fint allt blir!
Kram,
Regina

Frida sa...

Det ser verkligen fint ut, roligt att du får tillbaka inspirationen :) Även om det bara är vit färg märker man en otrolig skillnad.
Vilken fin väska!
Kram Frida

G:a Affären sa...

Badrummet kommer att bli helsnyggt med dina planer!
Jisses så du har stått i med målandet, verkar som om du släpper penseln endast för att sova...
Skåpet blir toppen när alla detaljer är på plats. Och så är du så omtänksam när det gäller dina katter, den ställningen kommer säkert att bli uppskattad.

Tack för den andra inspirationen också!

Önskar dig en fin start på juni!
Kramar
Cia

idémakeriet sa...

Hejsan goa du,
O vilken fin lekparadis katterna kommer att få, de har det bra hos dig:)
Kan tänka mig att du är väldigt trött på att måla.
Och just i en sån liten rum som din badrum är det inte lätt att röra sig och måla där.
Håll ut, det kommer att bli jätte fint och sedan får du låta dig ch njuuta.
Ha det gott.
Kram Gerda

Tina sa...

Det blir ju kanonfint, bra gjort!!
Tack för din hjälp, jag undrar bara vilket alternativ du har valt. Är det det den med OpenID eller den andra med googlekonto? Jag blir helt tossig på vilken som gäller bara för anonyma???

kramen på dig

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh vad jag blir glad av allt fint du skriver
Tack vännen!!!!!!
Alltid iså fint att titta in till dig också
Varmaste kramar Tina!!!!!