lördag 27 april 2013

Rörigt värre...

Här hemma är det rörigt värre...
Tvättmaskinen gick sönder för ett tag sen och tvätten staplar sig i påsar...
Kan inte köpa ny förrän semestern, eftersom "leverans inom 2-3 dagar", alltså vet jag inte när den kommer..
Jag kan inte ta ledigt så kortfristigt, så det får vänta 2 veckor till...

Sen står det skåp kors och tvärs i genomgångsrummet...
Kan inte flytta dem förrän källaren är röjd och DET gör jag när jag har semester..
+ att jag tänkt måla hela lägenheten och balkongen...
Samtidigt ska jag få ny balkongdörr inbyggd...
Och så ska jag till tandläkaren och optikern oxå..
Kan man egentligen kalla det semester...??  :0)
Får se om jag fixar allt detta på 3 veckor...

Annars är allt som vanligt... hehe


Min "riktiga" semester är i Agusti och då bär det av hemåt igen!! :0)






                                           Köks-skåpet målat, så långt det gick...
                                   Sakerna i skåpet står/ligger bara tillfälligt där





                   Kan först fortsätta måla, när "stagen" mellan över och underskåp kommit







                                                      Närbild på shabbet







                                 Genomgångsrummet, fast numera Kaos-rummet







                                                     Kolla in röran... suck














                           Det var det här flug-skåpet jag ville ha i genomgångsrummet







                            Men det blev inte som önskat, så det åker ner i källaren
                      Ville ha stora hjul under, men det går inte pga av botten på skåpet...
                           Sen råkade jag måla flugnätet, så det ser för j-vligt ut...






                              Har äntligen målat denna kista och ersatt fötterna med hjul                 






                                                               Kistan nu
                                                        Shabbad och fin...






                                         En mjölsäck fyndade jag i loppisaffären...







                                            Och så inhandlades lite lektyr... :0)



                                   Härligt reportage, men kanske lite väl mycket vitt...
                                    (klicka på bilderna 2 gånger så blir de stooora)



                                   



Vi har haft över +25 grader och det har varit sååå underbart...
NU har vi regn och +7 grader... brrrrr

Har jobbat idag och är på benen sen kl 04, så nu tänker jag inte göra ett skvatt mer... hihi



                              Ha en mysig helg, mina fina!!


16 kommentarer:

Deb sa...

You have some beautiful pieces. I love your step-back cupboard. I have one almost the same and it is my greatest treasure. Deb

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Utan tvättmaskin blir det jobbigt, och så fort det blir tvätthögar. Skåpet blev så fint vitt, förstår att semestern är extra efterlängtad hos dig nu.
Ha en fin lördag fina Tina
Kramar
AnnaMaria

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Oj, att vara utan tvättmaskin är inget vidare :(.
Du har så fina saker där hemma hos dej.
Kistan blev supersnygg.
Ha en fin kväll.
Kram Erica

Tinis vita hem sa...

Köksskåpet och kistan blev jättefina och jag tycker nog att flugskåpet är riktigt fint oxå :)
Det blir lite stökigt när man renoverar, men det blir desto finare när det är färdigt.
Ha en skön helg!
kram Tini

Frida sa...

Att vara utan tvätt maskin förstår jag inte är någon höjdare. Jag måste tvätta en gång i veckan. Hoppas det fixar sig :) Så fina skåp du har, jag tycker flugskåpet är jätte fint. Skulle själv vilja ha ett litet i köket. Blir lätt rörigt när man renoverar men tycker inte det ser så rörigt ut hos dig. Vilka fina mjölsäckar du har hittat. Låter som om du har fullt upp, glöm inte att vila också ;).
Ha en fortsatt fin helg vännen!
Kram Frida

Mina drömmars hus sa...

Oj oj vad mycket du har på G. Fullt upp. Så mycket fint du har, synd att en del måste ner i källaren.
Men utan tvättmaskin, det låter väldigt jobbigt. Stackars dig.
Ha en skön söndag trots allt
Kram
AC

Chokladvillan 1910 sa...

Haha du har full rulle du på semestern ! Visst är det jäkligt när det ska fixas, det blir ju så rörigt ! Oj, hur ska du klara dig utan tvättmaskin ? Det låter inte som någon höjdare ! Det stora skåpet blev verkligen fint ! Det var lite fööör vitt för min smak också i reportaget.
Vi väntar fortfarande på värmen, den ordentliga värmen alltså. Nu säger de att den ska komma till nästa helg. En fråga, hur kom det sig att du hamnade i Tyskland ?
Må så gott & ta hand om dig !
Många kramar Anki

Lavendel och Kamomill sa...

Så fint köksskåpet blir! Vilken underbar möbel!
Du har så fint hemma hos dej =)

Hulda sa...

Så fint det malte skapet ble. Du har jo så mange fine møbler. De bladene du viser bilder fra ser kjempefine ut. :)

Tina sa...

Ibland kör det bara ihop sig, skönt att du ändå har koll mitt i all härlig röra!
Jag gillar stooora fina bilder, hehe!

Stor kram

Tre Engler sa...

Uff....uten vaskemaskin føler man seg helt borte.....
Så trist at den gikk i stykker...
Skapene din er bare utrolig vakre:) likte godt flueskapet også jeg da:)
Det bladet så bare helt herlig ut med masse inspirasjon:)
Ønsker deg en herlig uke og lykke til med alt som må ordnes:)
Klem Merete

idémakeriet sa...

Köksskåpet blev jätte fint Tina!
Kan tänka mig att det är mer än jobbigt när tvättmaskinen går i sönder.
Sådana maskiner måste ju fungera så är det bara och när de väl har slutat känner man plötsligt hur mycket man har saknat den:)
Du får ordning på allt Anki, det kommer men det tar kanske lite längre tid.
Ha en härlig dag.
Kram Gerda

Hagbacken sa...

Men åååå, är kär i ditt skåp!! Så fint det blir! Och flugskåpet då....Snacka om att JAG blir avis ;)

Hoppas du mår bra?!

Kram Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för hälsningen.
Må gott och kramar
AnnaMaria

LOPPISLIV sa...

Jobbigt utan tvättmaskin, man är ju så van med alla sådana bekvämligheter, de ska bara fungera :-)

Vilket underbart kökskåp du fått tag på, helt ljuvligt fint!!!

Ha en fin helg! Kram Paula

nadine sa...

j'adore l'idée d'empiler des valises, en plus repeintes en noir, trop beau ! Un petit bonjour du sud-ouest de la France