lördag 20 april 2013

I'm back... more or less....

Hej mina fina,
Är på väg tillbaka.. mer eller mindre
Har haft den värsta förkylningen i mitt liv, och mått sååå dåligt..
Har varit sjukskriven i 3 veckor...
Fick dessutom helt plötsligt starka smärtor i ena bröstet och fick panik..
Men det visade sig vara en sträckning i bröstmuskeln pga den starka hostan jag hade.
Men det tog lite på psyket,
för jag hade med 30 livmoderhalscancer och en totaloperation som följd.
Det var ett helvete då, men jag reste mig...

Har i pausen oxå gjort mig tankar om bloggen och hur den påverkar mig..
Jag älskar era bloggar och era vackra hem, och ofta tänker jag: Vad har jag väl att komma med?
Har ingen stor lägenhet eller hus att komma med. Jag har inte tillräcklig plats för att förverkliga mina drömmar och inte ekonomiskt heller...
Jag försöker så gott jag kan, men ibland tappar jag lusten när jag ser hur vackert NI har det....
Har märkt att jag t.o.m försöker följa inredningstrender som inte är jag...
Har försökt med andra färger på möblerna typ ljusgrått, men det går bara inte.. Iallafall inte än..
Jag älskar det vita eller i mitt fall det cremevita.
Vill oxå skala av här hemma, tycker det är såå snyggt med mindre, men det går inte heller så som jag tänkt..
suck
Men i Maj när jag har semester ska hela lägenheten och balkongen målas (av mig) och då kanske det hela går bättre..
Källaren måste oxå röjas, måste flytta ner en del möbler dit, men källaren är smockfull!!
Det står möbler och annat bråte från hyresvärdinnan där och mycket jag måste sortera ut.
Har nu fått tips om en kille som man kan hyra för hjälp av såna saker och det får jag väl göra, för själv kan jag inte bära ner möbler i källaren.
Jag har ju inga egentliga vänner här, så att hyra hjälp är enda lösningen.... suck

Jag är inte ute efter medlidande, konstaterar bara att det är så...
Min familj och mina vänner finns i Sverige, men tyvärr är ju flytten uppskjuten på oviss tid pga arbetsmarknadsläget i min hemstad...

Är ni kvar??! :0)

Har ju alltid önskat mig ett gammalt köks-skåp och nu har jag haft tur!
I loppisaffären stod mitt drömskåp!
Och till ett bra pris oxå och fick det levererat.. :0)

De svarvade stagen mellan över och underskåp fattas och lite annat, men är beställt.
Skåpet står nu i genomgångsrummet i väntan på att källaren blir städad, så jag kan flytta ner det nuvarande kökssåpet... suck


                                           Mitt underbara köks-skåp
                      Skåpet är lika stort/brett som det jag har nu... Bara högre... :0)





                                Typ såna här "stag" ska in mellan över och underskåp







                                         Skåpet har en utdragbar skiva oxå
                                 Skåpet har även originalglasen som är lite buckliga... :)







                                    Skåpet ska naturligtvis bli vitt.... :0)






                                         2 burkar och fat fick jag med mig hem... :)







                           
                                         Här har jag suttit ofta den sista veckan,
                          vi har nämligen sommarväder med upp till +25 grader i skuggan!!
                  Fast tyvärr ska det vackra vädret inte hålla sig.... det ska bli kallare.. snyft







                                            Min vackra och älskade Timmi






                                       Och min lilla supergoa vampyr Neo







                                            Ha en fin helg, mina goa





22 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Åh, vad jag har undrat vad du blev av !!!! Skönt att du är tillbaka :D
Det låter som du har haft ett rent helvete, usch ! Härligt att du verkar piggare nu. Nu skulle man ju kunna skriva en roman typ, men var nöjd med dig själv !!! Basta ! Som jag tjatar på barnen, var dig själv i alla lägen. det lönar sig i längden ! Om inte annat så mår man jäkligt bra själv. Varför i hela fridens namn ska man apa efter någon annan, det är ju du som ska trivas eller hur ? Take it or leave it ! Jag gillar verkligen att vara inne på din blogg !!! Har saknat dig nu när du har varit borta ska du veta ! Nu får du peta till dig, du är bäst ! ;)Jisses, vad trist om alla är kopior av varandra...
Älskar dina fynd också, skåpet är superfint.
Jättemånga kramar till dig !
Må så gott & ta hand om dig nu !
Anki

Lavendel och Kamomill sa...

Du som har det så mysigt!
Har inte heller något hus som renoveras att visa, men man ska ju blogga för sin egen skull, för att man tycker att det är roligt. Jag använder det lite som morot för att jag ska ta tag i saker.

En fin helg önskar jag dej!

Tinis vita hem sa...

Så roligt att du är tillbaka! Jag har saknat dina inlägg och tycker att ditt hem är helt ljuvligt :)
Vilket fint köksskåp du fyndat, det kommer att bli superfint som vitt :))
Ha en god fortsättning på helgen!
kram Tini

Monika sa...

Så bra att du börjar bli piggare. Verkligen jobbigt att känna sig så där dålig.

Jag tycker det är helt fantastisk att du kan göra så fint i en liten lägenhet. Du ska absolut inte känna att det du har inte är bra nog. Jag beundrar alltid allt du visar och hur fint du gör.

Ditt nya skåp är otroligt vackert. Och när det blir vitt blir det ännu vackrare.

Att följa modet o trenderna kan göra ett hem väldigt opersonligt. Ett hem ska ju bara hemtrevligt för den som lever o bor där. Så håll fast vid det som du själv tycker om.

Må så gott och fortsätt krya på dej!
Kram
Monika

Frida sa...

Blev så glad när jag såg ett inlägg här hos dig. Du är alldeles för hård mot dig själv, du har ett underbart hem och visar så mycket fint, Det säger jag inte för att visa medlidande utan för att jag verkligen menar det. Det där med att vela stilmässigt det har jag också gjort men har kommit fram till att det enda rätta är att ha det man själv tycker om och inte bry sig om vad andra tycker och tänker. Så jag citerar Monika ¨håll fast vid det du tycker om. Förstår att du under omständigheterna inte har orkat med att blogga, du verkar ha haft ett helvete. Men hoppas att du känner dig lite bättre och att du trots allt bestämmer dig för att fortsätta blogga. För jag har saknat dig!!!
Krya på dig nu:)
Kramar Frida

Tre Engler sa...

Kjempe kos at deu er tilbake, har savnet deg masse:)
Men trist å høre at du har vært syk.....
Du må alldeles ikke tenke sånne tanker om deg selv, du har en utrolig nydelig blogg som gir oss alle masse herlig inspirasjon hver dag:)
Kommer med herlige tekster og viser oss ditt utrolig vakre hjem:) så du har virkelig masse å komme med vennen:)
Nydelig kjøkkenskap du har funnet:)
Ønsker deg fortsatt herlgi kveld
Klem Merete

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Vad trevligt att höra av dej vännen. Märker att även du grubblar på saker och ting ;). Vilket super snyggt skåp du har fyndat. Jag kan bara drömma om att fynda nåt så fint hemma här i Finland :(.
Jag gillar starkt din inredningsstil. (läs en aningen avis ) Hade jag inte min lilla terrorist, hade jag mycket mera vitt här hemma. Kanske den dagen ALLA barnen flyttat ut ;). Fniss....
Värst vad varmt ni har haft. Här har det varit grått, vått och blåsigt. Nu idag hade vi faktist över +10 grader i skuggan men fy vilken blåst.
Önskar dej och dina små kissor en en fin fortsättning på helgen.
Kram Erica

Mitt vita hem sa...

Härligt att du är tillbaka men fy vad jobbigt du verkar ha haft det! :)
Hoppas du mår bättre nu....

Ditt hem är ju underbart fint, och personligt, ditt. Klart vi vill se massor av det! :)

Kram Åse

Hagbacken sa...

Vad roligt att du är tillbaka, har saknat dina inlägg :) Tråkigt att du varit så sjuk, hoppas du piggnar till mer och mer <3

Så som du beskriver det, så tror jag ALLA bloggare känner mer eller minre ibland..hur fint och avskalat etc man än har det, så tycker man nog emellanåt att gräset är grönare på andra sidan...

Jag kommer också alltid att vara VIT, det har jag insett och accepterat (om inte jag slår i skallen då *haha*)

Du har ju ett supervackert hem, med massor av vackra saker som jag inte heller skulle kunna lägga undan- lite dilemma det där för oss som älskar prylar ;)

Och skåpet! Vilket skåp! Underbart är ordet!! Däremot blir jag lite ledsen i ögat då du skriver om avsaknad av vänner osv...vore jag du skulle jag flytta hem ändå! Utan jobb, jag är lite sån där att jag lätt tänker att det löser sig..för det gör det :)

Men det är JAG det ;)

Ta nu hand om dig och se till att återfå krafterna ordentligt innan du börjar med dina projekt ;)

Kram Linda

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina - ich weiss ja nicht, ob der Übersetzer mir alles richtig übersetzt hat. Aber der Anfang von Deinem Post klang sehr traurig - wenn ich richtig verstanden hab, dann hattest Du eine sehr schwere Erkältung, die nun langsam abklingt? Nicht traurig sein - jeder muss seinen eigenen Stil leben, sonst wird man sich nie richtig wohl fühlen!Ich denke, es ist eine gute Idee, alles einmal durchzustreichen und dann wird sich von ganz allein vielleicht auch ein neues System bei Dir in der Wohnung ergeben, wie Du was aufstellen willst. Und Du hast so wundervolle Sachen bei Dir - ich staune immer wieder!
Ich schicke Dir ganz liebe Grüße
Jacqui

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skönt att du är tillbaka, har saknat dig. Men fy så jobbigt att du blev sjuk så länge. Och nu ska jag protestera högljutt, du har visst ett vackert hem med underbara saker. Du har den finaste balkong jag vet också. Jag tror du tappat modet för att du varit sjuk. Skåpet är så vackert, hoppas du får det på plats. Skulle så gärna hjälpa dig, och skulle jättegärna vara vän med dig på riktigt.
Ha det gott Tina
Stor kram
AnnaMaria

Tina sa...

Ibland kör livet ihop sig, då behöver man ligga lågt.
Men det är kul att höra av dig och kolla dina fynd!
Jag tycker du ska vara dig själv och inte slå knut på dig i onödan, jag är alltid så nöjd med att titta in här hos dig!

Bautakram

G:a Affären sa...

Men hjärtat...du är som du är Tina och vi är många som gillar dig och ditt hem, precis som du och ditt hem är.
Skönt att du mår bättre och att få läsa ditt inlägg, så ärligt skrivet!
Jag önskar också ibland att mitt hem vore avskalat, jag tror det skulle vara mer praktiskt också! Men, nähä, det går inte!
Skåpet är verkligen vackert och helt perfekt när det blir iordningställt! Tur att det var lika brett men högre!
Bilden på Timmi är så otroligt vacker, det är kärlek det.
Ja det är det väl på lilla Noe också, men på ett annat vis.

Önskar dig styrka att bli helt frisk och att fortsätta vara precis som du är!

Varma kramar till dig vännen,
Cia

Jennys Vita Villervalla sa...

Nu har jag kollat runt på din fina blogg och ditt jättemysiga hem!
Jag hittade hit via Fridas blogg, My snabbt room, och det är jag glad för.
Hit återvänder jag gärna!
Kram
Jenny

Blockethuset sa...

Hej..måste göra ett litet avtryck hos dig. Hittat till dig genom andra bloggar...men jösses vilken härlig blogg! Med en människa bakom som står för sitt och bilder vackra som bara den..Jobbigt verkar du också haft. Hoppas allt vänder.
Jag bara måste lägga dig på min lista..härliga bloggar måste man vara rädd om. En del ska vara så himla "fina" och inte kännas äkta.
Kramar till dig
Carina

Alfa sa...

Du har det minst like nydelig som alle andre Tina.
Og for et fint skap du fikk på loppis.
Ønsker deg en kjempe fin uke i sommerværet.
Klem Alfa

toves sammensurium sa...

Tina!!!!Jeg kan kun snakke for meg selv,men er helt sikker på at det er mange som er enige med meg i at du har et fantastisk vakkert hjem,du deler bilder med oss og inspirerer med hvert eneste innlegg!!!Har blitt så glad i deg,og er like spent på dine stadige mye skatter.Hvordan kan du tenke at ditt hjem er for lite,ikke fint nok etc...nei og nei!Det er ikke størrelsen det kommer an på ,mens gjøre det beste ut av det man hat.Det handler om å blogge fordi man synes det er gøy,og dele på sitt hjem,sin smak...ikke for å tilfredsstille andre og følge trender,Det er nettopp derfor du er unik,med din nydelige hvite stil kjære deg!Og nå var det så godt å se at du blogger igjen,har savnet deg.Så forferdelig å lese at du har vært så syk...nå må du ha vært syk nok for en lang,lang stund fremover!!!!Nydelig nytt skap,det blir så fint!Visst har du mye fint å vis..seksjonene kattene dine inkludert!!!
Toveklem :)

Elisabeth Elmik sa...

Glad att du är tillbaks,har saknat din blogg, tycker att du har ett jättefint hem ,man behöver inte ha stora hus för att ha ett vackert hem, hoppas att du får må bra nu och njuta av våren och sommaren som förhoppningsvis kommer snart.
många kramar
Lisa

Mina drömmars hus sa...

Välkommen tillbaka. Vilket fint skåp, det kommer att bli great.
Men du har väl massor att visa. Ibland blir det lite torka, men så kommer man igen.
Skönt att du är här och att du mår bra igen.
Kram
AC

vitadrömmarobusigabarn sa...

Underbart att du är tillbaka vännen!
Tycker altid att det är mysigt att titta in hos dig och inspireras!!!
tack för din fina fina hälsning
Blir så himla glad!!!!!
Massor av kramar Tina!!!

idémakeriet sa...

Skönt att ha din tillbaka!
Usch vad tråkigt attt du har varit så dåligt.
hoppas du blir allt piggare efter väder nu.
Och du var dig själv och försök inte vara som alla andra.
Varje människa är unik och du med.
Du visar alltid mycket fint och undrar ofta hur i fridens namn du hittar alla dessa fina ting.
Var nu inte orolig och fortsätt på samma fina Tina sättet.
Du trivs med din stil och det är det viktigaste.
Sträck på dig vännen, du är bäst.
Härligt skåp du har hittat.
Kram Gerda

fianathome sa...

Men va vackert skåp du har hittat. Det är så svårt att hitta gamla genuina skåp. Jag letar och letar men nono..
såg du hade vittat det och så fint!
Du är då duktig.
kramelikram
fia