lördag 9 mars 2013

Våren på väg...?

Ja det undrar jag, för vi har haft upp till +14 grader i snart en vecka nu... :0)
Tyvärr ska det bli lite kallare nu (ett tag), men jag tror nog våren är på väg...

I torsdags fick jag mina sprutor in i disken (ryggen) igen.
Det gjorde inte såå ont den här gången, för bedövningen fick verka längre...
Optimalt är att ta dem varje månad, men jag tar dem nog varannan månad istället.
Tror inte jobbet gillar att jag är hemma 2 dagar varje månaden...
Man måste nämligen ta det lugnt ca 2 dagar efter sprutorna och inte lyfta tungt..
Men igår, fredags, var jag tvungen att gå ut och gå.. Jag glödde inombords...
Tror att det beror på kortisonet i sprutorna..

Här händer det fortfarande inte mycket...
Väntar på nåt lite större från loppisaffären... :0)
Men pga sjukdom (inte jag) får jag vänta till nästa helg..
Hade redan gjort plats...
Ommöblering följer och ev utsortering... 





                                  Här ska det få plats.... Så är det tänkt iallafall... :0)







                                                          Balkongen just nu



                             Har börjat förbereda lite inför våren..
                             Men jag ska ju måla väggarna etc så det väntar lite jobb....



                                    Ser lite kalt ut fortfarande ( utan kuddar o dyl ),
                             men jag måste ju plocka bort allt igen när målningen börjar....
                          Och jag ska ÄNTLIGEN få en riktig balkongdörr i sommar!!!
       Nu har jag bara 2 vanliga rumsdörrar där.. Och det drar fruktansvärt och är svinkallt på vintern





                                        Har plockat bort lite rysch överallt























                                              Så här såg det innan, på skåpet
                Tycker nästan det var bättre MED underklänningen hängandes där... hmmm







                                 Här är nu nästan alla underklänningar samlade..




















                  Min lilla goa plutt Neo! Han älskar att leka badkaret eller i handfatet... :0) :0)






                                                      Min älskade Timmi




                                                Timmi blir 16 år i sommar...
                                   Jag hoppas han stannar lääääänge än hos mig....






                                                       Lite härlig lektyr





Nu blir det soffhäng här...
Nattskiftet börjar i morgon kväll och det värsta är att det blir ett 6:e nattskift...
Mycket att göra på jobbet!!
De ska bygga om, så vi jobbar in det nu...
Men det ska väl ta slut med detta eviga jobbande snart...
De flesta av oss börjar bli slutkörda nu...

Ber såå mycket om ursäkt att jag inte kommenterar så mycket hos er för tillfället....
Och tackar därför desto mer för era goa kommentarer hos mig!!



                              Ha en mysig helg mina goa!!!
                 




28 kommentarer:

Frida sa...

Vilket underbart skåp, 14 grader kan du inte skicka hit några plusgrader? Det tas tacksamt emot:). Det där med handfallet känns igen. Må så gott! Kram Frida

Frida sa...

Handfat skulle det stå.

toves sammensurium sa...

Hei Tina...nå kan du være sikker på jeg undres på hva du har laget plass til!?Noe stort tror jeg...bokhylle?Verandaen din er så mysig....og tenk at derehar hatt det så varmt da!!!!Her er det vår om dagen,men iskaldt om natten så våren er nok et stykke unna.Men når man har en sånn deilig veranda som du kan man lage vår der :)
Vi skal lage vinterhage i løpet av året og det skal bli vidunderlig deilig:)
Bildene dine er som vanlig vidunderlig vakre med det ene skattefunnet etter det andre !
Takk for at du ville hjelpe meg med det bladet jeg spurte om,men jeg følger ditt råd og skal heller kose meg med bloggen hennes....slik som jeg gjør med din!
Kos deg med dine nydelige puser,de deilige bladene og helgen.Det høres ut som du jobber hardt,så slapp av mens du kan!
Toveklem:)

Mitt vita hem sa...

Åh, så gott med 14 grader plus!!!! :)
Här kan vi vara glada om vi får upp mot 3-4 grader på dagarna. Fast iiiiiskall vind! Brrr...

Spännande att få se vad för stor möbel som ska in! :)

Kram Åse

Tre Engler sa...

Uff....vennen, trist at du skal slite sånn med vond rygg...
Håper kortisonen vil hjelpe litt på...
Ønsker deg masse god bedring:)
For et utrolig nydelig skap, ønsker meg:) og det høres så herlig ut med varmegrader:)
Ha en herlig Søndag
Klem Merete

Tinis vita hem sa...

Det skall bli roligt att se vad du köpt från loppisaffären :)
Ha en fin söndag!
kram Tini

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har aldrig sett en så fin och ombonad balkong som din, där har du ju ett extra sommarrum. Och så fint skåp!!
Spännande och se vad du hittat som ska stå bredvid skåpet.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Mina drömmars hus sa...

Spännande med ditt loppisfynd. Klart våren är på väg.
Stackars dig med din rygg, inte bra att jobba så mycket, när du säkert skulle behöva vila mera.
Kram
AC

Anno 1924 sa...

Huff, så leit at du sliter med vond rygg:( Håper kortisonen hjelper godt:) Det ser så koselig ut på balkongen din!! God og lun stemning:) Fint med krystallkronen som henger over bordet!
Ha en herlig søndag!

Chokladvillan 1910 sa...

Oj, +14 ! Hm, det skulle jag vilja ha ;) Nu har vi så kallt på nätterna -10 & tydligen ska det bli ännu kallare... :(( Då försvinner ju inte snön !!!!
Jisses vad du jobbar & står i, hoppas verkligen att det lättar snart.
Hehe vad har du köpt tro ? Det ska bli spännande att se.
Härliga kattbilder !
Vi bytte ut våra gamla ytterdörrar, det får vara hur charmigt som helst men är det som att vara utan dörr känns det inget charmigt på vintern... Det blev en rejäl skillnad faktiskt.
Må så gott & ha en härlig söndag.
Ta hand om dig !
Kram Anki

G:a Affären sa...

Ja det låter som ni jobbar alldeles för mycket, du till och med anpassar sprutor efter det!
När jag läser om balkongdörren och kommande målning så gissar jag att du får bo kvar, skönt! Och dina älskade katter, så bra att de trivs bra tillsammans trots åldersskillnaden.
Men vad är det nu du har köpt?

Hoppas du får njuta lite på balkongen, det är säkert mysigt att sitta där med katterna som sällskap.

Kramar
Cia

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från dej,du har så mycket fint!
ÖNskar dej och dina fina kissaar en fin Söndag
Kramar Kathrine

Blonder og perler sa...

Herlige bilder du viser. Nydelig skap!
Blir nok koselig i verandaen når du får malt.
Ønsker deg ei fin uke.

Klem.

Alfa sa...

Så fint med den verandaen.
Og pusene var så søte:0)
Kjekt å bytte ut litt.
Klem Alfa

Mitt vita hem sa...

Tack för dina gulliga ord om kuddarna! Jag har textat med textilpenna! :)

Kram Åse

LOPPISLIV sa...

De är ju för söta dina små kattor :-)) Och skåpet du visar....vill ha :-)) det är bara så himla fint!!! Letar efter ett liknande skåp att ha i vårt sovrum! Ha nu en fin söndagskväll!!
Jobba lugnt nu, hälsan är viktigare tänk på det! Stor kraaaam Paula

PS: skicka hit lite plusgrader :-))

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Vad härligt det är nu när man kan börja fixa lite med uterummen! Skall du måla vitt igen eller är du inne på någon ny färg?

Kram Sanne

idémakeriet sa...

Nu gör du mig nyfiken vad för fint du har hittat denna gången, ler.
Hoppas att sprutorna hjälper dig.
Våren vill inte riktig komma här, det har ju varit så fint förra veckan men nu är det iskallt igen, brrrr.
Ha det gott vännen.
Kram Gerda

Sallys hus sa...

Hej fina du!
Tack för din goa kommentar...den värmde!
Himmel så mycket fint du visar och åå va härligt det lät med 14 plus...här var det 15 minus i morse..
Dina kattkilalr är så fina båda två.
Den där balkongen är så himla mysig men jag förstår att det blir härligt med riktiga dörrar...för på vintern är det ju inte lika kul.
Huuu det där med sprutorna låter inget kul..
Ha en fin dag!
Kram Katarina

Petra Eriksson sa...

Tittar för bi en sväng, tack för inspirationen! Kram Petra
www.romantiskahem.blogspot.com

Huset på Backavägen sa...

Ditt stora skåp är bara sååååå fint!!
Kram Anki

Vintage sa...

Underbart skåp och underbara katter! ha en underbar dag Kram susanne

Tina sa...

Den smärtan lät inte kul, din stackare.
Tur att du har Timmi o Neo, så gulligt sällskap!!

Stor kram till dig!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Vännen!
Åh så mycke fint du har
kan titta runt i evigheter!
Hoppas du slipper ha ont snart
varmaste krya på kramar!
Ha en härlig fredag
och trevlig helg fina
kramar Tina

Solveig (Svingenslillehus) sa...

VAKKERT... deilig at det nærmer seg VÅR :-) Flotte bilder :-)

~ Eva ~ sa...

Såå fiiina katter Du har <3

Och en sån mysig balkong!
Därute trivs de väl gott, sötnosarna :-)

Vi har en vanlig balkong, som det ska fixas med till Våren...

Hälsningar,Eva

Hagbacken sa...

Hej vännen, hoppas du mår OK efter dina sprutor?

Du frågade förut om mina aluminiumburkar...lite sent svar, men här kommer ett iaf ;)

Jag har inget i botten på dem, och de väger ju inte mycket- så de åker lätt hit och dit..men de står uppepå ett högt toaskåp (fult) så våra katter kan inte komma åt dem..men du ska tro att jag vrider dem rätt ett par ggr per dag (burkarna alltså)

Kram på dig!

toves sammensurium sa...

Heisann Tina,hvordan går det med deg???
Ville ønske deg en God Påske..men er litt bekymret siden det er så stille hos deg her?
Håper du har det bra!!!
Toveklem :)