lördag 2 mars 2013

Ledig helg :0)

Den här helgen har jag ledigt och det är sååå skönt...
Var ju 5 veckor sen sist...
Sov till kl 11 idag, (tydligen välbehövligt) sen blev det en promenad för att tanka lite energi..
Vi har haft klarblå himmel, strålande sol och +9 grader idag.. :0)
Det ska bli varmare i veckan och man börjar känna att kanske kanske är våren på väg nu... :0)

Här händer det fortfarande ingenting på inredningsfronten..
Nu njuter jag att bara kunna vara den här helgen...




                                   Hittade 2 gamla uppläggningsfat i loppisaffären...






                                         Idag ska jag äta lite sommar!!! :0)
                                                            Hallon... mumssss





                                                        På balkongen






                                                            Sovrummet







                                                  Genomgångsrummet






                                              Genomgångsrummet






                                      Färgburkarna står där och väntar på mig...
                      Bävar redan nu inför det... men det måste ju göras...
                      Men idag fick jag höra lite oroande rykten..
Huset jag bor i kommer kanske att säljas för att täcka vårdkostnadern för hyresvärdinnan/ägarinnan...
                     Men jag håller på och försöker få tag på hennes brorson...
                     Jag vill ju veta om jag kan bo kvar eller inte...
                     Det vore ju katastrof om jag skulle vara tvungen att flytta.
                     Hyran är så billig och sparar ju fortf till en flytt hem till Sverige.
                     När det blir av vet jag inte än, men iallafall...



Balkongen har stått öppen länge idag och katterna har njutit i solen...

      Timmi har ätit upp sig igen, han mår bra och leker med Neo. De kommer sååå bra överens!! :0)
                      Men det märks att Timmi börjar bli gammal ( i sommar 16 år),
                      han har blivit lite köldkänslig och sover gärna under elementet på en filt..
                                           Min älskling... :0) Rund och go igen..






       Lilla Neo är ett riktigt busfrö och jag bävar varje dag efter jobbet vad han nu ställt till med...
       Hittills har han bara haft sönder en tvålkopp, men saker och ting flyger omkring här hemma...
       Men han är även såååå kelig och go..
       Han älskar att ligga runt nacken på mig och på nätterna kryper han in under täcket hos mig...
                            Min lilla plutt... som har blivit rätt stor redan ( 7 månader  gammal )




 Nu ska jag äta gott och bara njuta av att vara ledig...




                                           Ha en mysig helg, mina goa!!






16 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Härligt med en ledig helg!
Och så mycket fina bilder du bilder på som alltid!
Hoppas du får en fin Helg
Kramar Kathrine

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Skönt att du har en ledig helg.
Njuta och ladda upp batterierna.
Här hade vi -14 på morgonen och nu har vi sedan eftermiddagen haft en ordentlig snöyra!!
Hoppas allt ordnar sig med din lägenhet.
Önskar dej en skön helg.
Kramen

Mitt vita hem sa...

Fina fat du fyndat! :)
Idag hade vi +6 grader men iskall vind, tyvärr. Hoppas på sol imorgon, då kryper tempen upp en bit till plus att vi kan sitta i uterummet! :)

Hoppas du får en fortsatt härlig helg! :)

Massor av kramar från Åse

Meta sa...

Hej en ny blogg bekant kul att se hur du har det mycket mysigt ser det ut att vara synd om du skall behöva flytta.
Ha en fin helg
Kram Meta

Anno 1924 sa...

Deilig med frihelg:) Herlige bilder du viser! De to kurvene med bringebær så fantastisk gode ut! Smak av sommer! Håper det ordner seg med leiligheten!
Ønsker deg en riktig god helg:))

LantlivsAnette sa...

Härligt med en ledig helg, och vad fina dina katter är, så bra att de kommer överens..
Ohhh så fina fat du har fyndat, jag har fyndat en pall som jag är så glad över, ska fota dne idag..
Hoppas, hoppas att du får bo kvar i huset...
Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så skönt för dig med en ledig helg, och så mysigt och sitta ute och äta hallon. Hoppas verkligen du får bo kvar, men det kanske bara är rykten.
Ha en härlig söndag vännen
Kramar
AnnaMaria

Mina drömmars hus sa...

Måste kännas underbart med en ledig helg äntligen.
Så fina fat du loppat.
Må så gott
kram
AC

Chokladvillan 1910 sa...

Vad skönt att du äntligen får vara ledig. +9 nu blir jag avis ! I natt var det storm ute huuuu. tydligen ska vi ha kalla nätter framöver -10 :((
Härligt att höra att dina gosiga katter mår bra & trivs tillsammans.;)
Må så gott !
Kram Anki

Hagbacken sa...

Kul med ett livstecken från dig! Det vill vi ju ha även om det inte hänt något nytt hemma hos dig- det kan det ju inte alltid göra ;)

Härligt att våren är på väg, den är så efterlängtad!

Och vad varm i hjärtat jag bir då jag läser att Timmie mår bra igen- underbart! Du ser att det blev bra till slut, var nog det nya sällskapet som gjorde det..tror du inte? ;)

Ja, känner igen det där med bävan för som gått sönder...så känner jag varje morgon då jag kommer upp. Trots att våra nu är dryga året så är det fortf full fart :O

Kram på dig Tina!

marcelswhiteshabbydreams sa...

Dear Tina,
thanks for your always lovely comments ... all the same goes back to you :-)))!
Sorry for the pictures but I don't know where I can make them bigger ...
Can you help me?
Hugs Marcel <3

Tre Engler sa...

Så godt for deg at du endelig har fått en fri helg:) det var vek fortjent:)
Håper du har nyt den godt og slappet av og bare kost deg:)
Håper endelig det løser seg for deg med å kunne få bo der:)
Nydelige bilder som alltid og de blå skoddene dine er bare vidunderlig:)
Ønsker deg en herlig uke
Klem Merete

Huset på Backavägen sa...

Åååh vad härligt med lite ledigt för dig! Hoppas du har njutit ordentligt!
Kram Anki

Frida sa...

Härligt med en ledig helg, det är dig väl unnat. Vad roligt att höra att katterna kommer bra överens :). I början var min katt också busig och välte ner lite saker, men nu var det längesedan. Så din katt kommer nog också att lugna sig. Vilka fina fat du har köpt, kollade efter sådana sist jag var på loppis men hittade inga som föll mig i smaken.
Må så gott!
Kram Frida

Sommerhuset i bakken sa...

For noen utrolig herlige bilder! Så flotte skap du har! Og så mange skjønne detaljer du har innredet med. Fine fat du har kjøpt. En kan aldri få nok hvite fat ;-)

Ha en riktig god kveld!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ha en skön helg Tina
Kramar
AnnaMaria