lördag 26 januari 2013

Jobbmaraton och bloggtorka....

Här är det bara jobb ,jobb och åter jobb...
Händer inget annat...
Helt slut när jag kommer hem och helgerna jobbas det ju oxå,
har bara en dag ledig i veckan och då känner jag mig som en urvriden trasa...
I morgon söndag, måste jag gå upp 4:30 igen... jobba...


På måndag får jag SPRUTAN in i disken, så då har jag 3 dagar att vila upp mig lite på...
Hoppas ryggvärken ger sig lite efter det...

Har total bloggtorka nu...
Kommer säkert tillbaka, men för tillfället har jag inget att ge...
Har sån lust att ändra på allt här hemma...
Får se om inspirationen och ideerna kommer när jag ska måla hela lägenheten... :)
Fast det dröjer ju ett tag.. Ska vänta tills det blir varmare..
Det är ju ett megaprojekt, eftersom väggar, tak och dörrar etc måste målas.. phuuu
Då är det ju ett bra tillfälle att ändra om här..

Jag kikar in hos er alla, men har ibland inte ork att kommentera...
Hoppas ni förlåter mig, mina goa...
När det har lugnat ner sig med all övertid och stress på jobbet, blir jag lite flitigare igen... :0)


Möchte sooo gerne Adriane at Home Brocante abonnieren!
Kann mir bitte jemand damit helfen.
Wie komme ich an die Magazine?
Habe versucht auf deren Webseite, aber ich verstehe kein Wort... :)


Har inga nya bilder, så det blir några repriser... igen...
Sorry....




                             Hittade ett par gamla sååå söta barnpjäxor ( perfekt till årets julpynt ),
                                                     en liten kanna och en plåtburk
                Loppisaffären ska få in en del gamla möbler, så jag väntar med spänning.... :0)
























































                             Ha en skön helg, mina fina!


24 kommentarer:

Mina drömmars hus sa...

Bloggtorka!!! Du har ju så mycket fint att visa hela tiden.
Men jag förstår, om du jobbar som du gör så känner du dig väl riktigt trött och utarbetad kan jag förstå.
Hoppas din kväll blir mysig även om du måste hoppa i säng tidigt.
Kram
AC

VITT & VINTAGE sa...

Hej goa Tina!!!

Jaaaa...angående det där med bloggtorka instämmer jag helt med dig!!
Har heller inte ett smack att visa...och inte mycket att säga känns det som :)))
Man kanske kvicknar till när våren kommer!! Hoppas....hihi.
Var rädd om dig... hoppas ryggen din blir bättre!
Massa kramar Anetthe

Hemma hos Ingeborg sa...

Ibland är det riktigt bra med lite bloggtorka så är man fullt taggad när man är igång igen. Fast mycket tycks du ha på gång hela tiden. Hoppas ryggen snart blir bättte.

Tre Engler sa...

Ikke noe koselig å høre at ryggen din krangler igjen...håper virkelig det retter seg snart!
For noen utrolig vakre bilder og ting du viser som alltid:)
Kan ikke ha bloggtørke du:) her er bare nydelige bilder og de gamle barnesko var skjønne:)
Pass på deg selv og ikke jobb for mye:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

Tinis vita hem sa...

Bilder från ditt fina hem ser jag gärna på i repris, det finns så många fina detaljer :)
Önskar dig en god fortsättning på helgen!
kram Tini

Anki sa...

Förstår att du är helt slut, hoppas det lugnar ner sig snart och att ryggen blir bättre. Låter väldans nice med den sprutan, har fått kortison i skuldran ett par gånger men vet inte om det är samma du får?...det gjorde det ont som faaaan men som tur var blev det bättre efter!

Visa gärna dina fina bilder om å om igen, det gör ingenting, love it!
Här behöver oxå målas, tänkte ta tag i det framåt sommaren om nacken vill hänga på.

Sköt om dig nu vännen!
Goa kramen!

Fågel Blå sa...

Ja du det är du inte ensam om att ha!!!
Det har jag också ibland och många med oss!
Fniss!
men den kommer tillbaka skall du se!
Härliga saker du fyndat!
Ösnkar dej en fin Söndag
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Inget och ge...jag tycker du visar underbart fina saker jämt. Pjäxorna är jättefina tex. Då är du på jobbet nu, inte konstigt att du är trött som jobbar så mycket.
Ha det bra
Kramar
AnnaMaria

Chokladvillan 1910 sa...

Usch, vad det låter jobbigt !!! Hoppas att det lugnar sig med både ryggen & jobbet ! Haha tur att du har så mycket att visa så det ordnar ju sig, eller hur !? ;)
Må så gott & ta det lugnt !
Kram Anki

kråke sa...

Det är bara så att bloggtorka får vi alla emellanåt:) Du har alltid fina bilder att visa:))) Hoppas du blir bättre i ryggen och att du har en härlig söndag:)

Kram på dig!:)

kråke

No34 sa...

Stackare, vilket slit... Vi nuter av dina bilder, vare sig det är i repris eller ej...
Önskar Dig en sen,men skön söndagkväll, kram Kate

vitadrömmarobusigabarn sa...

Alltid så mysigt att titta in hos dig vännen!!!
Blir alltid så glad av dina fina hälsningar
Ta hand om dig
Kramar från mig

Pia sa...

Ljuvliga barnkängor!!!
Samma sak här; helt dött på bloggningsfronten. Har inget att berätta eller fota. Gäller väl att samla krafter o ny inspiration? Har du skippat Sverige-flytten? Wrll, nu skall jag se vad jag hittar på att göra på min lediga dag (STÄDA uhhh)!

Kramisar o hoppas ryggen din piggnar till!
-Pia-

Linneagården sa...

Det är inte alltid man känns orka med tempot i livet....jag lämnar inte heller alltid en kommentar... Men det är så roligt att se dina fina bilder från ett härligt hem, även om du säger att det är repriser. Är väl så för de flesta som bloggat i några år.

Ha en jättebra vecka.
Kram från mig
//madelene

Hagbacken sa...

Du visar ju som sagt alltid så fint! Inte konstigt att du har bloggtorka om du jobbar så intensivt!

Var rädd om dig, kram!

Monika sa...

Dina repriser är så fina så dom får du visa hur många ggr som helst!

Du behöver säkert all vila du kan få. Så klokt val att du lägger saker åt sidan under tiden.

Var rädd om dej och "simma lugnt"!

Kram
Monika

idémakeriet sa...

Ingen fara vännen, förstår känslan att man springer förbi ens själv och att man inte har tid över till något annat.
Din tid kommer igen och din ork och lust också.
Kram gerda

Frida sa...

Det där med bloggtorka känns igen, men du visar alltid så mycket fint oavsett bloggtorka eller inte. Härliga loppisfynd!
Kram Frida

Norr om Köpenhamn sa...

Jag hade ju inte haft något emot ett besök i din loppebutik....för himmel med fynd du gör där :))

Hoppas att du får vilat ut lite nu. Kan aldrig vara bra för hälsan med så mycket jobb!
Bloggtorka får vi alla ibland...så inget dåligt samvete över det inte ;o)
Må gott där nere!!
Kramisar
Ulrika

Huset på Backavägen sa...

Var rädd om dig och var försiktig med ryggen! Dina bilder är alltid fina så det gör inget med lite torka.
Kram Anki

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Husk og pust ut og ta vare pådeg selv inni mellom slagene på jobb.. må passe på ryggen din, gode deg!
Ta deg tid til å hvile og kom tilbake når du føler du har overskudd... Jeg ser gjerne bilder i reprise fra deg.. de er bare RÅÅÅÅÅ lekre.. du har et aldeles nydelig hjem!

Stor klem fra meG!

Helens Universum sa...

Jag som inte har sett dina bilder förut, njuter iallafall av dem. Känner även igen känslan av att inte tycka att man har något att dela med sig av!
Kram Helen

Anki sa...

Vännen, välkommen till knäckebrödsvärlden:)...det tar aldrig slut tror jag, puh...Att det ska va så förbannat dyrt att gå till veterinär, å ett måste dessvärre! Hoppas det blir bra med lille Neo sen! Dottern försöker truga på mig en till katt men jag vet inte, titta är ju livsfarligt då åker det ju med en hem å än så länge står jag emot...men jag är ju svaaaaaag, haha...

Men du, jag älskar ju ditt hem, du har ju sååååå mycket fint som jag vill ha!
Men det är nog så att man blir hemmablind, kanske det hjälper att flytta, hihi...näe tror inte det!

Sköt om dig nu!
Goa kramen!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Ha en fin fredag och trevlig helg
Kramar Tina!!!!!!