fredag 4 januari 2013

God fortsättning ❤

Ja så har vi ett nytt år igen....
Jag välkomnar det nya året och jag hoppas det blir mitt år,
för förra året var inte riktigt mitt år....
Nu lämnar jag 2012 bakom mig och tar nya tag! :)

Katterna lever bredvid varandra här,
de har inte kommit varandra mycket närmare sen sist....
Men jag hoppas det ger sig med tiden....

Inredningtekniskt har det inte hänt så mycket här.
Jag har skrapat bort den vita färgen från en spegel
och skrapat bort lite vit färg på en del möbler..
Så det ser mer shabby ut, alltså... :)

Har varit slö som aldrig förr, de här 2 lediga veckorna.
Jag ville göra så mycket, men har inte fått upp ändan ur soffan... hihi
Men nu på söndag börjar allvaret igen och det börjar med nattskift...
Och jag hoppas energin kommer tillbaka...



Vill bara säga att jag INTE har rosa eller grisskär färg på väggarna!
Vet inte varför bilderna blir så..

















                              Här är spegeln jag lite slarvigt, skrapade bort färgen på






                                   Tycker det blev bra och är SÅÅ nöjd med det















                                        Väntar fortfarande på min "nya" hattask...






























                                               Min bruna resväsk-stapel
                                           Bilden blev tyvärr lite suddig... sorry






                                    Fick både julnumret och januarinumret i förrgår...
                         Så nu har jag suttit med näsan i de vackraste juldekorationer... hihi
                                Nåja, då har jag åtminstone inspiration för nästa jul... :0)
                                                              




                               Önskar er en härlig helg, mina goa!!


27 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Ljuvliga bilder och vilken fin ny header du gjort! Skall titta in på Marcels blogg, tack för länken :)
Ha ett trevligt veckoslut!
kram Tini

Tina sa...

Underbara bilder!
Nu ligger det ett helt nytt år och bara väntar, beroende på vad vi gör av det!

kraam o trevlig helg

Hagbacken sa...

Å vad tråkigt med katterna..håller tummarna för att det blir bättre!

Jättefina bilder som vanligt, spegeln blev kanon!

Och spännande med en ny blogg, ska genast titta in :)

Hoppas du får en riktigt bra helg vännen!

Kram på dig!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefin oval spegel precis som hattaskarna, du har gjort så fint efter jul. Kanske katterna blir mer kompisar bara den lille blir lite äldre, vi hoppas.
Ha en härlig helg
Kramar
AnnaMaria

Mina drömmars hus sa...

He he känner igen den grisskära färgen.....
Så fin din ovala spegel blev.
Det är väl skönt att du vilat dig i två veckor, du har säkert fått en massa ny energi.
Ha det gott
kram
AC

G:a Affären sa...

Tack för dina kommentarer Tina!
Visst blev spegeln fin liksom dina nya header. Jag blir fnissig när du visar dina travar av fina resväskor eller hattaskar, jag räknar dem alltid!
Hoppas katterna växer ihop snart, men det kan dröja.
Nu måste jag kika in hos Marcel!

Önskar dig en härlig helg också!

Kramar
Cia

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Hejssan vännen!
Spegeln blev ju super snygg :).
Skall titta in hos Marcel.
Önskar dej en skön helg.
Kram Erica

Tre Engler sa...

Utrolig vakre og inspirerende bilder som alltid:)
Speilen ble kjempe fin:)
Godt at kattene har det godt :)
Ha en herlig helg
Klem Merete

toves sammensurium sa...

16 år?
Dette må jeg se nærmere på ja,takk for tips:-)
speilet fikk en herlig finish Tina,så flink du er!Todde aldri at veggene dine kunne være noe annet enn hvite,hihi ;)
Tenker det blir godt å komme seg i arbeid,to uker "semester" er nok...du hadde entet kjedet deg fordervet eller shoppet aaaaltfor mye på ebay om du skulle vært hjemme lenger ;)
Håper energien kommer til deg igjen,men om det er en trøst så er detmange som er sløve denne tiden av året.
Toveklem - god helg:-)

marcelswhiteshabbydreams sa...

Hey Tina,
Your home is so absolutly amazing!!!
Love the mirror!!!
I will buy the new latest issue of the wonderful JDL magazine tommorow!!
Wow you have the German issue :-)
Good Girl!!
Anf a very warm thank.you
..
..for sharing my blog :-)
You are absolutly nice!!!!
Hugs from Germany
Marcel<3

HANNES DAGBOK sa...

Marcel er et fantastisk talent, skal bli moro å følge ham videre:)

NYYYYDELIGE bilder du viser fra ditt vakre hjem,

KLEM!

mysiga heestrand sa...

God Fortsättning och hoppas verkligen 2013 blir ditt år. Du har så fint och så roligt att kunna förändra bara genom att skrapa av lite färg.
Kram och ha en fin helg
Marita i Heestrand

Mitt vita hem sa...

Hej hej!
God fortsättning! :)
Tror säkert att detta blir ett superbra år för dig! ♥

Hittade fina hattaskar du kanske skulle gilla...kika in här och scrolla ner så hittar du 3 st. Vet inte om dom skickar till Tyskland, vet heller inte om det är bra pris på askarna.... :)

Ett litet tips från mig bara... :)

Kram Åse

Mitt vita hem sa...

Ojdå... :)
Här kommer länken:

http://jolii.blogg.se/category/till-salu.html

Kramiz igen!

tinemor sa...

Hei hei
Takk for hyggelig kommentar.
Ja, jeg sender over hele verden :-)
Klem

marcelswhiteshabbydreams sa...

Hey Tina,
Thank you for your lovely comments on my blog!!!
Hugs
Marcel

Anki sa...

Tack för tips, jag blir toooookig på det här! Testade chrome förra året och har för mig att det var nåt strul men Firefox hade jag på förra datorn och det funkade bra.

Det löser sig med katterna ska du se, det brukar ta tid för dom att känna in varann! Å du, vilken fin klocka jag såg, å den planschen...som jag tjatat om tidigare;)

Ha det gott nu vännen...å släpa ändan ur soffan, haha...
Goa kramen!

Frida sa...

Hoppas 2013 blir bättre för dig:-), det kommer säkert att bli bra med katterna ge dem lite tid bara, tror det kommer av sig själv det är ju en ny situation för de båda. Vackra bilder som alltid hos dig, gillar dina hattaskar:-). Kram Frida

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tusen tack för kommentaren, jag provade i google chrome på makens dator, fick inte till det alls. Jag vet inte vad firefox är, får kolla lite. Men supertack för tipset.
Kramar
AnnaMaria

la petite perle sa...

så mycket det fanns att njuta av här :) ögongodis :)
kika gärna inom mig och min blogg :)
.la petite perle

Birgitta sa...

Så fina bilder och härlig stämning, hoppas du får ett bra år och att dina goa katter ska hitta varandra.

Kram, Birgitta

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhhh så mycket fint du har vull ha allt!
Önskar dej en fin fortsättning på det nya året
Kramar Kathrine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Då får vi hålla tummarna för oss båda att 2013 blir ett bättre år än 2012...Vilken fantastisk stapel med gamla resväskor du har, sååå snyggt! Bloggen du tipsar om ska jag besöka och så kom jag på att jag köpt senaste numret av JDL men inte hunnit öppna det.
Ha det gott!
Kram,
Regina

Linneagården sa...

Vad mycket härliga saker & ting du har.Kul att kika på bilderna. Så många väskor.....att du lyckats hitta dom!!

Såklart ska 2013 bli ett toppen år!

Ha en bra vecka & kram från mig.
/m

idémakeriet sa...

Spegeln blev mycket fint så, jag älskar den kontrasten av det shabby bruna mot den vita väggen.
Tack för tipset om Marcel, ska kolla på hans blogg.
Ha en skön dag.
Kram Gerda

diana sa...

Hej
Kan rigtig godt lige dit blog og dit hjem er so smukt med alle de lille detaljer !! Vil helt sikkert følge dit blog i fremtiden !
Kram Diana

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!
Första påhälsningen för detta år!!

det låter som om ditt lov har varit lite som mitt!! Slappt och skönt! Även jag har ett riktigt ungt år bakom mig så vi behövde nog detta!!

så fina bilder ifrån ditt hem..och spegeln blev så fin i sin nya skrud!!

ha den gott nu!! Kram kram Sanne