tisdag 4 december 2012

Lycklig.... :0)

Min älskade Timmi klarade narkosen och ingreppet!!
Han mår efter omständigheterna rätt bra...
Han äter och dricker, så gott han kan..
Inte mycket men bättre än ingenting..
De drog ju några tänder...
Han får smärtsillande av mig och sover väldigt mycket..
Det behöver han nu, min krake..
Han har blivit så smal, men det tar han nog igen när såren läkt..

Summa summarum för det hela med Felix och Timmi - över 3000:- svenska kronor!!!
Får dra åt svångremmen ett tag framöver...
Men det känns ändå som 1 ton av bekymmer lyfts från mina axlar..

Tackar än en gång för era tröstande och uppmuntrande ord!
De har värmt enormt.. 

Hade inte lyckan att få egna barn,
så katterna har varit/är mina "barn" och när de lider, lider jag lika mycket..
De är min lilla familj...
Felix plötsliga död sitter djupt och gör fortfarande sååå ont,
men oron om Timmi fick det att skjutas lite i bakgrunden...
Nu kan jag sörja normalt och glädjas över att min Timmi återhämtar sig,
och att vi (förhoppningsvis) får några lyckliga år till, tillsammans..

Och NU känner jag hur ont i ryggen jag har..
Det har varit alldeles för mycket tårar och oro, förträngde smärtan...
Man jag ska börja jobba på torsdag igen iallafall..
Skönt att komma på lite andra tankar igen...

På fredag kommer en tjej från djurhemmet med lilla Neo..
Vi ska se hur Timmi reagerar nu när han inte förtärs av smärtor...
Hon har ju mer erfarenhet och kan säkert avgöra om de kan bli kompisar nu..
Vore toppen om det vore så.
Vet att när Timmi är helt frisk igen, är han en helt annan katt..
Glad, lekfull och gosig...
Vi får se hur det går på fredag..


Har budat hem lite på ebay igen..
Jag visar sakerna vartefter de kommer.... :0)





                                             Ett gäng rosenkransar igen..






                                            Balkongen  i mysbelysning...















































                                           Fönstret i genomgångsrummet..























                                                    Min dörrkrans i år...







                                                  Och min enda Nisse...



Hälsar mina nya följare varmt välkomna hit till mig...



                                 Önskar er en fin fortsättning på veckan, mina fina!!  ❤





25 kommentarer:

ROMANTIK & GAMLA SPETSAR sa...

Åååå så glad jag blir!!!
Vad skönt att allt gått bra med Timmi
Blir spännande att höra hur det går med "lillekatten" då...när de får mötas och allt är ok!! Har man ont nånstans visar man ju inte sig från sin rätta sida så klart ;)))
Trist med din rygg.. men det kanske också ordnar sig...håller tummarna!
Ha en skön kväll fina Tina.
Varma kramen Anetthe

G:a Affären sa...

Här är en till som blir glad att få läsa att läsa att det gick bra för lille Timmi! Färre tänder i munnen men vad gör det, du kommer nog och se till att han äter upp sig egen.
Hoppas han är pigg inför nya mötet med med lilla Neo!

Men så fina rosenkransar och betydligt mindre! Sen har du julpyntat så fint både inne och ute på balkongen.

Hoppas din rygg blir allt bättre, det vore roligt att få läsa att den är helt smärtfri också. Sådan matte sådan katt.

Kramar
Cia

Tina sa...

Det var väl en himla tur, pju!
Har tänkt på dig och hållt tummarna.
Så fin julstämning du har, tjusigt!

KRAAAM

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Skönt att höra att allt gått bra med Timmy :).
Skall bli spännande att höra hur Timmy tar det när ni får besök av den lille katten.
Sköt nu om dej själv med.
Ha en fin fortsättning på veckan.
BamseKram Erica

Tinis vita hem sa...

Så skönt att höra att allt gick bra med Timmi! Hoppas att Neo och Timmi nu kan bli vänner :)
Fina rosenkransar du fyndat! Du har så mysigt på balkongen, härlig julstämning :))
Ha det så bra!
kram Tini

Familjen Zaar sa...

Va skönt att det gick bra !!! Phu ! Hoppas att det går lika bra med ryggen din ! Ser härligt ut på balkongen i myspysbelysning ;) Fina väskor, i like ! ;)
Ha en härlig vecka & hoppas att det går bra att jobba plus att Timmi repar sig snabbt !
Många kramar Anki

Mina drömmars hus sa...

Åh vad skönt att du är glad igen.
Vilken mysig julbalkong!!!
Ta väl hand om dig och Timmi.
Kram
AC

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina - warum auch immer bekomme ich Deine Posts viel zu spät mit - ich freue mich sehr, dass es Deinem Fellträger nun wieder besser geht und ich bin sicher, dass Ihr nun eine sehr glückliche Zeit vor Euch habt!!!!!!
Weisst Du denn schon, ob Du noch einen Gefährten wieder dazu nimmst?????
Schön hast Du es bei Dir - da MUSS ja Weihnachtsstimmung aufkommen - ich schicke Dir ganz viele liebe Grüße - auch an Deinen Patienten - Jacqui

mysiga heestrand sa...

Så mycket du har gått igenom den sista tiden, det är tufft. Jag förstår precis hur du känner. Hoppas nu att allt blir bra.
Vilken fin balkong du har.
Kram
Marita i Heestrand

Mitt vita hem sa...

Åh, så härligt att allt gick bra med honom och hoppas den nye lille kommer att trivas! Håller tummarna! :)
Fina rosenkransar! :)

Kram Åse

Sallys hus sa...

Hej fina du!
Å va skönt att han klarade det och är på rätt väg!
Jag håller tummarna för att lille neo smälter in...både för din och för timmies skull...;)
Din balkong är så mysig så hälften vore nog...kan tänka mig att det är stor mysfaktor att sitta där o sippa på ett glas rött i lågornas sken..;)
Kram Katarina

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Åhh Gullia va bra att de gick bra m din lilla kompis.. Finns inget värre när de händer dom nåt.. Va fina bilder du visar du har de såå himla fint.. kram sussie

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Åhh Gullia va bra att de gick bra m din lilla kompis.. Finns inget värre när de händer dom nåt.. Va fina bilder du visar du har de såå himla fint.. kram sussie

Hagbacken sa...

Men vad roligt och skönt att höra Tina!Och inte ska du ursökta dig för att du "bara" älskar dina katter! Är man riktig djurvän så älskar man dem högt "trots att man har barn" :)

Många gånger önskar jag att det fanns möjlighet att ha katter på sjukhus, för det är vetenskapligt bevisat att djur får oss människor att må mycket bättre :)

Hoppas, hoppas det går bra med den lilla nu (fattade inte om det var samma som sist eller en ny liten en)

Apropå djur så känner jag tyvärr till folk som skaffar djur på djur för att sedan ta bort dem (dödar dem)för att de inte tänkt efter före!! Borde klassas som djurplågeri tycker jag!!

Hur som helst, så bjuder du också på så mycket fint ifrån ditt hem, som vanligt! Man njuter av bilderna jämt! :)

Massor av kramar på dig, hoppas ryggen snart blir bättre också <3

Kram Linda

monica sundvik sa...

Livet skulle vara ganska tomt utan dom gulliga husdjuren. Har själv en 4 år gammal lapphund som vi skämmer bort.Du har jätte fina fotor från din balkong.
Kram Monica från MINA TVÅ HEM

Frida sa...

Vad skönt att det har gått bra för Timmi. Jag förstår precis hur du känner, min katt är också min familj, jag har verken pojkvän eller barn, så om det skulle hända Sixten något, så skulle det vara fruktansvärt jobbigt. Hoppas Timmi tycker om sin lilla kompis. Mysigt du har det på din balkong och fina hattaskar. Hur har du fått snöflingorna på din blogg?, glömmer hur man gör varje år.
Ta hand om dig!
Kram Frida

Pia sa...

Åh så du har haft motgångar!!! Hoppas det nu vänder och du får en lite kompis till!!!
Dina julbilder är helt fantastiska!

Kraam!
-Pia-

lena sa...

Hej, så skönt att han mår bättre, och att det funkar med den nye katten.Ha det gott Lena

Shabby Landhaus sa...

Poah.....die Hutschachteln sind ein Traum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Die vielen Rosenkränze.....hab mir vor 3Tagen auch welche gekauft.....ur teuer :o(

Liebe Grüße und einen besinnlichen Advent!

Sigrid

Tre Engler sa...

Ååååå... så kjempe herlig å høre at alt gikk bra med Timmi:)
Da kan man senke skuldrene litt og tenke på å få han på beina igjen:)
Godt å høre:)
For noen herlige bilder:)
Ha en god dag
Klem Merete

Norr om Köpenhamn sa...

Usch din stackare, allt på en gång!! Sen har du väl ändå haft din beskärda del....
Men mitt i alla tårar och ledsamhet, så har du lyckats göra det jättemysigt och stämningsfullt hos dig :)

Hos oss snöar det för fullt idag, jättemysigt :)))
Ha det gott vännen o ta hand om dig!!
Kramar
Ulrika

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Din stackare.
Hoppas att allt blir bra ! ...
Det attbfå barn är inten självklarhet...

Hoppas att ni kryar på er ¡ Vilka härliga julebilder .

Kram

Lilla Blanka sa...

Hej goa Tina,

Härligt att höra att det är bättre med Timmi, skönt när de kan få hjälp. ♥

Underbara askar och den där fyrkantiga korgen...ahhh lovely!

Nu finna en video som beskriver hur man viker origamistjärnan på min blogg :)

Kraaaaaam
Mia

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så bra at det går fint med Timmi :) Det var god lesning :)
Fantastisk flott på verandaen dib, herlig stemning :)
Klem til deg!

Änglarnas hus sa...

Ååå så glad jag blir över dina goda nyhet!! Kan tänka mig att du har haft det jobbigt med all oro!!

Vilka varma och fina bilder du visar ifrån din fina balkong! Riktig julstämmning må jag säga!!

Ha en fin kväll!! Kram kram Sanne