torsdag 27 december 2012

God fortsättning, mina goa!

Vilken jul!!
Har inte gjort nåt annat än ätit o ätit och slööööat... :)

Idag städade jag ut julen! :)
Jag älskar julen, tycker det är sååå mysigt, men jag har fått nog nu.... :)
6 kartonger åkte ner i källaren.....
Så lite motion har jag fått.... hehe
 
Pyntade ju inte så mycket i år, så det är ett litet mysterium varför det behövdes 6 kartonger!!!  :0)
Men 3 kartonger bara från balkongen och 1 kartong med julkulor....
Många bäckar små heter det ju..... hihi

Här har det varit upp till +13 grader och det regnar nästan hela tiden..
Fast lite sol har vi oxå haft.... :)

Fyndade en hattask på ebay i julhelgen..... :)
Ingen rast, ingen ro... hahahaha

 Har inget nytt att visa, så det blir lite repriser.....





                                         Hattasken jag fyndade... :)     ( bild ebay )
                                     Nu är det bara att vänta på brevbäraren....






                                       Lite tidningar inhandlades innan jul...
                                    Väntar fortfarande på "Bibeln" (nr 11)... suck






                                                           Sovrummet




















































                                                       I hallen







                                                      I vardagsrummet
                   Har ju börjat skala av lite... måste vänja mig vid att det ser så tomt ut... hihi






                                                     I badrummet
                             Skåpet mormor hade med sig från Tyskland efter kriget...
                                            Målade det för träet var så fult






                                                       I genomgångsrummet




Tackar er ödmjukast för era goa julhälsningar...
Det har värmt enormt... :)

                                                              

                                  Önskar er god fortsättning, mina goa!


14 kommentarer:

Mina drömmars hus sa...

God fortsättning goa du,
Men så många plusgrader??? Här är det vitt och fint.
Amen finfint med lite julmotion så här efter julmaten.
Vårt julpynt får vara kvar ett tag till, jag tycker att det är supermysigt.
Kram
AC

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin hattask, jättefina dom två du hade förut också. Så varmt ni har, fast i och för sig, igår spöregnade det här.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Tinis vita hem sa...

Fin hattask som du fyndat :)
Önskar dig en god fortsättning på det gamla året!
Hos mig får julen vara kvar en liten stund till :))
kram Tini

Tre Engler sa...

Du har det bare så utrolig vakkert:)
Alle detaljer er bare herlige:)
Er litt enig med deg når det gjelder Julen, men den får bli litt til:)
Fortsatt herlige Romjulsdager
Klem Merete

Hagbacken sa...

Så skönt att se att du har haft en bra jul, här ska julen också dansas ut..eller iaf granen imorgon :)

Kram PÅ dig//Linda

LantlivsAnette sa...

Vad snabb du var att plocka bort julen !! Sååå fint du har det..
Ha nu en fin helg
Kraaam Anette

Familjen Zaar sa...

Vi har också haft regn :( Snön har tryckts i hop & det har blivit glashalt ute. I dag är det -3 grader faktiskt. Tur att hundarna har farit hem för att gå ut & gå i det här underlaget är ingen höjdare...
Igår tog jag ner granen, hur torr som helst efter en månad inne hehe. Idag ska jag ta bort resten ev julen.
Må så gott !
Kram Anki

Anki sa...

Jag vet ju att du förstår känslorna, så skönt för det är inte alla som delar samma maniska passion för dom små lurviga:)
Det har varit ett rent helvete...å försäkring som inte gäller då det är en kronisk åkomma puh...man kan ju undra?!

Skönt iaf att höra att ni mår bra och har haft en fin jul!
Här finns inte mycket jul att städa ut mer än granen, tack å lov;)

Sköt om er nu och ha det gott!
Kraaam!

G:a Affären sa...

Men redan! När jag kikar på bilderna ser jag inte ens en enda kvarglömd liten julkula. jag vet att du gjorde många sådana avundsvärda fynd innan jul!
Hattasken är så fin men den fiaste är den översta på soffan!

Önskar dig också en god fortsättning och tack för engagemanget kring domherren!

Kramar
Cia

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hoppas du har en fin jul, kikar in för att önska dig en god fortsättning!

Kram Emma

Melody Shih tzu sa...

Så fint du har det! Roligt att titta in hos dig.
Kram
Melodys matte!

weisser traum sa...

meine liebe
ach bei dir würd ich glatt einziehen soooo wunderschön.
wünsch dir ein gutes jahr 2013.
herzlichst daniela

Tina sa...

Jag är ju lika snabb som du, så jag förstår dig!
Nu vill jag ha nytt och fräscht men det räcker oftast att möblera om lite! Plus lite nya blommor då...
Hattasken är ljuvlig!!

puss o kram

Sallys hus sa...

Hej fina Tina!
Men åå va mysigt att lilla Neo flyttat in till er nu..;)
Så du har redan städat undan julen nu... jag fööörsöker hålla mig några dagar till...
Jag tycker allt att det är liite sorgligt att du firat julen helt ensam...
underbara bilder visar du som vanligt!
Ha mysiga sista dagar 2012!
kram Katarina