lördag 8 december 2012

Äntligen..... :0)

Ääääntligen är Timmi på väg att bli sitt gamla jag!!
Timmi fick sårläkningsdroppar i torsdags och infusioner och sprutor igen och efter det fungerade tvångsmatningen bättre.
Han kan inte jama än, men det kommer, sa veterinären.

Igår köpte jag Tartar och oxkött och han ÅT SJÄLVMANT!!!!
200 gr tartar gick åt som smör i solsken!
Kom överens med djurhemmet att den lilla Neo ( Maine coon-mix) kommer först i morgon söndag,
så Timmi får återhämta sig lite.
I morse var det återbesök hos veterinären och nog märks det han mår bättre allt!!
"Jagade" honom i 20 minuter, han vägrade att låta sig fångas.
Ville ju inte stressa honom och hans lilla hjärta för mycket, men jag var ju tvungen att komma iväg...
Men till slut så.. phuuu

Veterinären sa att för en raskatt har han levt länge.
Visste inte ens att det var raskatter. Karthäuser-mix.
Timmis hjärta är tydligen inte så piggt längre, men jag hoppas att det håller länge än..
Han fick sårläkande igen (normalt börjar det läka efter några timmar, men hos Timmi tog det 4 dagar)
och 2 sprutor och nu behöver jag/vi inte komma mer... :0)

Han äter själv, är leksugen och spinner som en galning!!! 
Har nu köpt ännu mer tartar och oxkött.
Köpte oxå räkor (som är dyrt här), så han fortsätter att äta själv!
Han får bättre mat än jag!!! :0)
Men det är ju bara för ett tag...
Måste vänja honom vid normal kattmat snart, för det här blir alldeles för dyrt i längden...
Neo vill ju oxå ha det då... Neeej det går ju inte an...

Hela min julbonus har gått åt till veterinärbesök, etc för mina katter...
Ville ju köpa ny soffa och några saker till, men det får vänta.
Men huvudsaken är att Timmi mår bra! Han är mycket viktigare!!! 

Nu mår jag oxå bra och jag njuuuter av min lilla älskling i fulla drag...
Man märker hur oviktiga materiella saker är, när ens kära mår dåligt och lider..
Jag lever ju ensam. Min familj och mina vänner finns i Sverige, så mina katter är mitt allt!!
Skulle de vara annars oxå så klart, men vi har ju bara varandra här...

Sååå, ebay-fynden börjar komma och jag kan visa några av dem +
att jag gjorde några fynd i loppisaffären idag... :0)

                                       



                                               En jättesöt "julig" barn-resväska






                                 En gammal fiskarkorg.... Jag flätade en rem av snören..






                                                Och en sååå söt liten resväska,,,






                                             Här ser ni HUR liten den är...







                                 En liten emaljmugg och gamla julgranskulor igen
                          Tyvärr utan originalkartong, men man kan ju inte ha tur jämt...





                    En korg för antingen värmeljus eller vanliga ljus... får se hur jag gör... :)






        Den här kistan ska jag byta mot en lägre  (från loppisaffären), så jag kan ha den som soffbord
                                            den här blev alldeles för hög







                                                  Den lilla "röda" på plats







                                          Den lilla resväskan på plats (överst)








                                                Fiskarkorgen på plats...







                                                  Hängde upp lite vadd-band
                                           Skulle se ut som snö, men...... hahaha














                                    Köket har oxå fått lite röda detaljer här och där...






                         Lite dum vinkel, men jag ville inte visa röran på bordet.... hihi







                        Som sagt, inte mycket julpynt i år, men kottar finns det överallt! :0)















                                                          På balkongen




 Hälsar mina nya följare varmt välkomna till mig... ❤


Ska äta gott ikväll och titta på Ice Age 4... och njuuuuta av att allt är ok igen... Skööööönt...
I morgon kommer lilla Neo igen....Timmis "nya" kompis.
Och den här gången kommer det att fungera!! :0)

Vi har snö nu och i morse var det -10 grader... Kung Bore har nu hittat hit oxå... :0)



                                         Ha en härlig adventshelg, mina goa!


23 kommentarer:

G:a Affären sa...

Men du är ju allt bra go´du Tina!
Du ska se att när lille Neo kommer så äter nog Timmi vanlig mat igen, jag förstår att det kostat skjortan med alla veterinärbesök och medicin.

Så mysigt med alla dina kottar!
Din trave med små resväskor är verkliga fynd liksom det andra.

Önskar dig en fin kväll!
Kramar
Cia

Lill Nohr sa...

Vakkert hjem du har!
God bedring til de firbeinte;)
juleklem lille meg

ROMANTIK & GAMLA SPETSAR sa...

Så härligt att höra att Timmi mår bättre! Spännande när lilla Neo kommer!!
Blir så glad av att höra att du återhämtat dig lite ;)
Gokramar Anetthe

Tinis vita hem sa...

Skönt att höra att allt börjar ordna sig :)
Så fina saker du hittat på loppis! De små kappsäckarna är bara så fina :)
Ha en god fortsättning på helgen!
kram Tini

Tre Engler sa...

Så godt å høre at Timmi kommer seg:)
Herlige bilder som alltid og vakker gammel liten koffert:)
Sånn hadde jeg også når jeg var liten:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

Mina drömmars hus sa...

Tina jag förstår precis hur du känner dig. Kissen är ditt allt.
Så fina bilder du bjuder på.
Njut och ha en fin lördagskväll
Kram
AC

Sjarmerende slitt og bare mitt! sa...

Takk søteste deg for at du endret navnet på bloggen min hos deg! <3 Og som alltid; du har så mye fiiiiint!! Jeg er helt enig med deg - våre kjære dyr er viktigere enn ting - så bra at Timmi har det bedre <3 <3
Men du? Jeg har aldri handlet på ebay.. Men det ser jo ut som mange gjør gode kjøp der.. Kan du tenke deg å lage et lite ebay - innlegg? Litt sånn ebay for dummies? Så kanskje også jeg tør å handle der? Jeg forstår ikke helt ebay, og hvem som sender til Norge, frakt, moms og toll osv.. OG er redd for å bli lurt.. Om du lager et ebay innlegg -så gi meg beskjed! Ha en fin 2 søndag i advent!! Klem cecilie

Hulda sa...

Fint å lese at det går bedre nå. Så trist når det er noe galt med dyrene. Vet hvordan det kan være.

Fine ting du har kjøpt. Jeg har også en rød slik koffert, søt. :) Flott fiskekurv også. Du har gjort noen fine funn! :)

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Vad skönt att höra att Timmy börjar bli sig själv igen :). Och gott äter han med ;)
Fy fan va fina grejer du fyndat igen. Blir riktigt avis av alla dina fynd ;)
Ha en fin kväll.
Kram Erica

katha´s kortmakeri sa...

Så skönt att lille godingen mår bättre.
Vilken fin röd väska.
Kram Katha

Hagbacken sa...

Håller alla tummar och tår, fina fynd :)

Kram på dig!

Inspiration i vitt sa...

vad goo du är Tina, tänk om alla vore som dig med djur. Djur är lika viktiga som människor och jag skulle göra allt jag med om det blev något med min katt. Jätte fina fynd du gjort och gamla resväskor kan man nog ha hur många som helst. Kram på dig/Ingela.

Tina sa...

Du är en sann djur- och bloggvän du, tack för det!

kramen

Familjen Zaar sa...

Kul att det går åt rätt håll med Timmi ! ;) Det blir kul att följa nya kompisen. Haha jag kan verkligen vältra mig i alla dina fina saker heheVäskor är ju aldrig fel... Idag har vi -15 grader ute huuu ! Såg oxå Ice Age 4 häromdagen men blev lite besviken eftersom mina älsklingar/favoriter pungråttorna var knappt med :(
Ha en härlig söndag med nya kompisen !
Kram Anki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så jätteskönt att allt gått så bra, skäm bort honom allt du orkar. Och så roligt och få hämta lill-kissen idag, det blir en fin andra advent. Underbart fina saker du köpt på e-bay
Adventskram
AnnaMaria
Ps, höll på och glömma, tranbären är jättegoda, smakar lite som lingon fast liite sötare

Lantligt i stan sa...

Så skönt att det börjar ordna upp sig! Har följt hela händelseförloppet med katterna och lidit med dig. Har ju själv katt och en hund med för den delen.
Ha det gott!
Stor kram Anki

Frida sa...

Vad skönt att Timmi har återhämtat sig igen. Det blir säkert bra med hans nya kompis :-). Vilka fina saker du visar, hoppas ni också har haft en fin andra advent!
Kram Frida

Änglarnas hus sa...

Såå skönt att höra att din kära lilla katt mår så pass mycket bättre..som sagt vad betyder saker och pengar??

Jag tycker att du har fått till en riktigt mysig julstämning..det räcker så bra med det lilla!! :)

Fantasiska ebay fynd igen..hur lyckas du??!!

kraaaam sanne

gamla skolan sa...

Så fina saker du har köpt , charmiga resväskor !! Du har så mysigt i alla vrår , även på balkongen :)
Skönt att katten mår bättre .
Kramar // Susanne

lallbacken sa...

Hej Tina. Vad skönt att det verkar ordna sig med din vän ;) Det är inte kul när ens vänner blir sjuk! Men ojojoj vad fina saker du har, och vad fint du har där hemma ;) Det är så kul att kika runt här!
/mia

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej fina du!
Önskar dig en jättefin Lucia!
Och alllycka till lilla Timmi
Varmaste kramar Tina

toves sammensurium sa...

å så deilig,her var det både gode og fine nyheter.Gode nyheter at katten begynner å bli seg selv,- fine nyheter alt det vakre du har hittat hjem fra ebay!:)
God Helg Tina...kommer det ny katt snart?
Toveklem)

Anonym sa...

gzegt [url=http://www.drdrebeatscheapsales.com]cheap beats by dre[/url] zoxolr http://www.drdrebeatscheapsales.com oykl [url=http://www.drebeatsstudioheadphones.com]beats by dre sale[/url] qvefwc http://www.drebeatsstudioheadphones.com fnih [url=http://www.beatsdreheadphonesonsale.com]beats by dre sale[/url] bqggtf http://www.beatsdreheadphonesonsale.com pcdvp [url=http://www.dreheadphonesonsales.com]monster beats[/url] gfauov http://www.dreheadphonesonsales.com tgefb [url=http://www.drdrebeatssales.com]monster beats[/url] rjevc http://www.drdrebeatssales.com xclig [url=http://www.focsa.org.au/myreview/beatsbydre.phtml]monster beats[/url] mwviu http://www.focsa.org.au/myreview/beatsbydre.phtml lgz