söndag 2 december 2012

Anar ljuset i tunneln....

Fick en tid hos (jour) veterinären idag, eftersom Timmi bara blev sämre...
Timmi har otrolig tandvärk och har inte kunnat äta pga smärtorna...
Jag vet ju själv hur det är med tandvärk... brrr
Han fick smärtlindrande infusion och vätska, eftersom han torkat ut och så fick han druvsocker så han ska bli piggare...
När vi kom hem slängde han sig över matskålen.. Kraken var väl utsvulten...
I morgon bitti får han tandsanering under narkos, men de de kan inte garantera att han vaknar igen efter narkosen, pga av att han är så pass gammal (15 år).
Men Timmi är en kämpe och han klarar det!!!
Han MÅSTE klara det, annars är jag nog färdig för psyket...
Det har varit en såå fruktansvärt jobbig tid nu och jag hoppas att det vänder nu..
Har gråtit som aldrig förr, med ständig huvudvärk som följd. Har ätit lugnande för att klara det hela..
Sen har jag ju ryggproblemen att kämpa med samtidigt..
Men nu ska det tänkas positivt.... :)
Timmi kommer oxå att få antidepressiva för djur, så han kan leva med sorgen efter Felix bättre...

Tackar er från hjärtat mina goa, för tröstande och uppmuntrande ord... Love u ❤


Har fyndat lite igen, både i loppisaffären och på eBay...






                 Gamla julkulor igen, en skir sjal, en liten väska och en gammal krokbräda














                                           Och en jäkla massa kottar igen.... :0)






                                            Budade hem 2 fårfällar...
                       Inte alls lika vackra som era långhåriga fällar.. men de får duga.. :)






                                       En ENORMT stor rosenkrans







                                         Här ser ni HUR stor rosenkransen är...
                                         Vinterkappan har plockats fram...






                                          Den "nya" krokbrädan på plats..







                                               Tycker den är sååå fin... :)
                          Mycket finare än den vita, som satt där innan... :)






                                        Den lilla väskan har oxå hittat sin plats...







                                   Den skira sjalen fick ta plats på elementet...







                                       Ljus-slinga i  den lilla fågelburen







            Blev så inspirerad av  Lilla Blankas fina adventstake, så jag gjorde en liknande åt mig...







                                              En annan sida av balkongen
                     Ser sååå fint ut när ljus-slingan är tänd.... ska visa det senare... :)








                                                  Min älskade Timmi....
                                  Håll tummarna ordentligt att allt går bra i morgon...

                                                              




                                           Ha en mysig 1:a advent mina fina!


19 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Tur att orsaken till att Timmi mådde dåligt hittades. Jag håller tummarna i morgon, det blir nog bra!
Så fina fynd du gjort igen, hängaren är helt ljuvlig och du har hängt så fint pynt på den :)
Ha en fin ny vecka och lycka till!
kram Tini

ROMANTIK & GAMLA SPETSAR sa...

Så skönt att höra att det går åt rätt håll...och att du fått reda på Timmis problem. Kommer att hålla tummarna HÅRT för att allt kommer att gå bra för er!!!
Älskar dina fynd!!
Krokbrädan är ju helt underbar!!
Har kommit på att jag vill ha ett gammalt fint baktråg...hmmmm...får se hur den lyckan kommer att uppnås..;))))!!!
Ha en kanonfin adventskväll goaste vännen!!
Kramisar Anetthe

Hulda sa...

Trist å lese om katten din, og om hunden. Håper han klarer seg. Forstår at du kjenner deg dårlig, var også det da vi mistet vår første hund. Tenker på deg.

LantlivsAnette sa...

Timmi kommer att klara det galant !! Då kan du slappan av sen...jag vet hur det är, man mår jättedåligt då ens älskade djur inte mår bra..
Ohhh så fina saker du budat hem..och den rosenkransen...wow vad stor o fin..
Kraaam Anette

G:a Affären sa...

Ja nu håller jag tummarna för Timmi och dig i morgon, det måste gå bra!
Tur att du har loppis och eBay som distraherar dig lite från bekymren. Hängaren är en höjdare och du har varvat de vita kläderna med annat fint, ljuvligt!

Jag tycker så synd om dig när du vill så väl och djuren hör ju till din lilla familj. Nu tårkar jag dina tårar och ger dig energi för morgondagen.

Varma kramar
Cia

Anki sa...

Håller alla tummar, det kommer att bli bra ska du se!
Jag kan inte tänka mig att vara utan min katt, han har varit sjuk från å till (urinsten) och kostat mig en förmögenhet, som längst var han inlagd på djursjukhuset i 1,5 månad, då var det illa! Nu hoppar jag högt bara han nyser:)

Sköt om dig nu så hörs vi!
Goa kramen!

Mina drömmars hus sa...

Men snälla du, nu blev det mycket för dig. Stackare. Jag håller mina tummar så hårt jag kan.
Så mycket fint du budat hem. Så snyggt med schalen på elementet.
Ta väl hand om dig.
kram
AC

Tina sa...

Vilken tur att det fanns en orsak som gick att åtgärda, tandvärk är verkligen inte kul!! Nu hoppas vi allt vad tygen håller att kissen kommer på rätt sida om livet snart igen!

Adventskram, tänker fortfarande på dig sötis!

Familjen Zaar sa...

Usch jag vill verkligen inte vara i dina kläder ! Phu, vad det måste vara jobbigt... Stackars dig ! Nu måste det bara vända !!!! <3
Härliga fynd har du gjort som vanligt ;) gillar din hängare !
Jag håller allt jag har !
Kram Anki

Tre Engler sa...

Uff... så trist med Timmi, håper det ordener seg!
For noen herlige godbiter du har fått tak i:)
Ønsker meg selv gammel Julepynt, men vanskelig å finne....
Nydelige bilder og vakkert som alltid:)
Fortsatt herlig kveld
Klem Merete

Arja sa...

Very beautifull<3

Hagbacken sa...

Håller alla tummar för dig/er, det vet du! <3

Fina fynd!

Kram på dig och tack för dina alltid så fina kommentarer :)

No34 sa...

Så fina stilleben du har överallt i ditt hem!! Gillar dina fällar, ja!!
Nu håller vi tassar tummar och tår att allt går bra med Timmi, kram Kate

Linneagården sa...

Åh, hoppas katten mår bättre. Det är så jobbigt när djuren mår lite dåligt...Vi har en hund som börjar bli till åren. Man blir ledsen bara man tänker tanken...

Den fina knopphängaren är bara för underbart charmig. Me like!

Kramen
//m

Sallys hus sa...

Hej fina du!
Jag håller tumamrna för att allt gick bra idag!
va mycket fint du köpt nu igen..
Fårskinnsfällar står på min önskelista också..
Kram katarina

Anki sa...

Hej vännen, hur gick det idag, är Timmie bättre?
Vet du, när man talar om trollen...Idag var det min tur, har suttit på djursjukhuset hela långa dan med min katt...kissandet började knasa sent igår kväll och det går fort när det börjar så jag fick en akuttid i morse! Nu ikväll är han hemma igen och jag hoppas det blir bra ett tag, puh...det är som en jävla ond cirkel...både psykiskt och ekonomiskt! Nu lullar han runt här å vet varken fram eller bak, men spinner och är jättego:)

Nu hoppas vi på det bästa va?!
Sköt om er!

Goaste kramen!

Anki sa...

Vad skönt att det gick bra, nu ska det nog funka med en liten ska du se, myysigt!
Har inte heller sovit, har tillbringat natten i badrummet med Mozart sittandes i lådan!
Är så trött nu så ögonen går i kors men ska försöka hänga i en stund till!

Kram på er!

toves sammensurium sa...

ønsker dere lykke til begge to i morgen...er ikke sikker på hvem som trenger det mest,men jeg er sikker på når det hele er over så får dere det bedre begge to!!!Prøv å slapp av,vet det ikke er enkelt!Tenker på deg vennen!
Toveklem:;)

lallbacken sa...

Hej Tina. Hoppas allt går bra för er! Det tar grymt på kropp och själ då ens bästa vän inte mår bra. Du har hittat så fina saker ;)
/mia