onsdag 5 december 2012

Akut veterinärbesök....

Här åker nerverna verkligen berg och dalbana!!!
Var tvungen att gå till veterinären eftersom Timmi blev sämre...
Trodde det värsta väntade mig, så magen rebellerade, nerverna trasiga igen och jag skakade i hela kroppen...
Det var ett stort ingrepp på Timmi i måndags och de drog 5 tänder.
Tänderna hade av karies ruttnat och det hade gått ner i tandrötterna och käken..
Veterinären sa att han haft helvetiska smärtor.
Att man knappt kan föreställa sig att hur han stått ut med såna smärtor..
Och kraken kunde inte säga mig det...

Han hade ju redan innan ingreppet ätit dåligt, så jag trodde det berodde på sorgen efter Felix..
Han har blivit sååå smal och jag trodde det var slutet nu...
Men han fick smärtstillande infusion och vätskeinfusion + tvångsmatades.
Jag måste tvångsmata honom nu, tills han får tillbaka appetiten och äter självmant.
Det måste göras eftersom de tappar appetiten helt, efter en så lång tid utan riktig näring och smärta.
Och han måste få vätskeinfusion varje dag den är veckan...

Veterinären tyckte det var en toppenide' att Timmi får en liten kompis,
så att liv och rörelse kommer in i hans liv igen.
Han behöver det...
Det kanske tar ett tag för honom att vänja sig vid det, men jag ger INTE upp den här gången...
Nu vet jag ju varför Timmi reagerade som han gjorde när Neo var här förra gången...
Med såna smärtor, skulle jag oxå ha reagerat VÄLDIGT avvisande...

Gissa om jag blev glad när Timmi faktiskt självmant åt lite när vi kom hem... :)
Nu hoppas jag verkligen att det går åt rätt håll, för mycket mer pallar inte mina nerver...

Tänk vad allt annat blir tämligen oviktigt, när ens älskling mår så dåligt...
Fick 2 paket idag, ebay-fynd...
Men kunde inte glädja mig över sakerna..
Jag visar dem i nästa inlägg...


Visar lite annat istället..

Har ju inte pyntat sååå mycket i år, men lite julstämning vill jag ha...































Svårt att fota när det är mörkt ute/inne.. Antingen blir det för ljusa eller för mörka bilder
För att inte prata om färgerna...









 






























                                                   Fönstret i vardagsrummet







                                         Mitt lillla sorgebarn... min älskade Timmi

Hoppas jag inte tröttnar ut er med skrivandet om min Timmi...
Ska ju egentligen vara en inredningsblogg..
Men han är en del av mig och hör till mitt liv..
Nu när Felix fattas, mer än någonsin...





                                        Största kramen till er, mina goa 



17 kommentarer:

sagolika sinnen sa...

Hej! Jag har läst om katterna, försökte skriva förut men det va nåt knas. Nu verkar det funka igen. Jösses stackars er, vilken omtumlande vinter! Djurens hälsa är minst lika viktig som vår, vännerna får bara inte må dåligt, så är det ju. Lilla missen. Att du ändå orkat pynta o fixa trots allt ändå. Hoppas att timmi blir bra snart!!!!!
Jag gillar dina silver spiror, väldigt mycket!!!!! Underbara.
Kram Caroline

ROMANTIK & GAMLA SPETSAR sa...

Klart du ska skriva om kissegosen!!
Man måste ju kunna dela med sig både glädje och sorg!! Hoppas så att ni får lugn och ro nu...och mår bra - båda två!!
Gokramar Anetthe

Tre Engler sa...

Så vondt å høre om Timmi.....nå som det så ut som det skulle gå bedre....
Klart du skal skrive om de som betyr noe for deg:)
Kjempe koselig å høre om, men ikke akkurat nå...
Nydelig bilder som alltid, bare utrolig herlig barnevogn med Julekuler:)
Du får tak i så mye fint....
God bedring til Timmi
Klem Merete

Familjen Zaar sa...

Tar det aldrig slut med elände för dig !? Stackars er ! Hoppas verkligen att det vänder nu !
Jag tokgillar dina änglar, va coola ! ;)
Många styrkekramar till dig !
Anki

Mina drömmars hus sa...

Stackars dig som du får åka fram och tillbaka och kastas mellan hopp och förtvivlan.
Nu får det vara nog. Hoppas det går bra med nya vännen.
Dina änglar var bara waow!!!
Kram
AC

Anne-Lie sa...

Men vännen!!!Klart vi känner med dig och Timmie,han är ju familjen!!!!Precis det där råkade min gamla katt utför,men hon blev mycket senare,men håll koll på hålen efter tänderna så de inte blir inflammerade!!!
Pussa Timmie från mig och en bamsekram till dig gumman!!!
Anne-Lie

Änglarnas hus sa...

Men gumman då :(..vilken pärs..och hur det hoppar upp och ner i ditt liv nu! Klart vi inte tröttnar..vill ju veta så vi kan stödja så gott vi kan!!

Många kramar till dig!! //Sanne

Hulda sa...

Håper det kan ordne seg helt med Timmi, godt veterinæren fant ut hva som var i veien med ham. Jeg har heller ikke vært i god form i det siste, pga søvnproblemer, men begynner å komme meg nå. :)

Lucie sa...

Jag är glad att Timmy är bra. Och jag önskar er många lyckliga år tillsammans. Lucie

Sallys hus sa...

klart du inte tröttar ut oss..
Den lille missen är ju din familj och då hör han ju lixom till bloggen...
Men visst önskar man att djuren kunde prata ibland...man har ju ingen aning om ifall de har ont någon stans...
Jag tror också du ska våga dig på att ta dit en liten vän...han kommer vänja sig...;)
vad fint pyntat du har överallt.
Kram katarina

Fågel Blå sa...

Hej stackars,Stackars Timmy, hoppas det ordnar sej,,,
*******************
Härliga bilder på ditt fina hem!
Önskar dej en fin Dag!
Och jag håller tummarna för Timmy!
Kramar Kathrine

Tina sa...

Så här blir det ju ibland, livet är ju bloggen och tvärtom...
Vilken pärs, det måste ha varit skitjobbigt för kissen!!

kramen

Alfa sa...

Håper alt ordner seg for Timmi.
Masse lykke til.
Masse juleinspirasjon hos deg;0)

Klem Alfa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas Timmi repar sig snabbt, det var ju ett stort ingrepp han fick göra. Nu ska du se allt blir bra och du kan ha lilla kattungen också. Fina bilder som vanligt, underbara toppspiror.
Kramar
AnnaMaria

toves sammensurium sa...

Fortsetter det slik ender du opp som nervevrak!Håper han kommer seg fort,og at ting normaliseres igjen...tenk så vondt han har hatt.Alt hadde vært mye enklere moderere kvinnesaken med oss ja - vi har også en av Ragdollene som ikke har spist noe og virker slapp for tredje dagen...skal følge ekstra godt med han i dag!Han var ute en stunden natt for tre dager siden,og det er veldig kaldt er,så jeg lurer på om han kan være forkjølet,men jeg har også tenkt på tennene.En katter også en del av familien og et hjem så dermed er det klart de må få komme på bloggen - Timmi er jo det vakreste du har!!!
Toveklem:)

idémakeriet sa...

Jobbigt när de små älskade fyrfotade vänner inte mår bra.
Hoppas att Timmi nu har lite mer lust att äta och att det går framåt igen.
Ha en skön helg.
Kram gerda

Anki sa...

Vännen, tröttnar inte...dom är ju vårt liv dom små rackarna!
Skönt att det går åt rätt håll med Timmie!
Här vet jag inte riktigt än, han äter ju mediciner så verkligheten visar sig när dom är slut...det är vid såna tillfällen man önskar sig en högre makt! Låter lite udda kanske för andra men det skiter jag i, han är ju mitt allt!

Min mage däremot börjar tröttna nu, jag är ju ganska stresskänslig så nu har det blivit nog, mer piller till folket;)

Så fina bilder du visar vännen, spirorna är to die for...superavis;)

Sköt om er nu och hoppas ni får en fin andra advent!
Goooa kramen till er!