fredag 23 november 2012

Tillägg....

Pratade med djurhemmet och deras veterinär och allt tyder på att Felix hade ett slaganfall.
Han var död inom de första minuterna... 

Han rosslade bara när jag tog i honom och det var den resterande luften i lungorna som trycktes ut..
Det hjälper mig..
Att veta att han inte led och att han dog här hemma i mina armar trots allt...
Men det gör fortfarande så fruktansvärt ont...
Saknar min kelgris så oändligt...


Timmi äter och dricker som vanligt..
Han iglar in sig under täcket här på soffan, men för en stund sen sökte han äntligen kontakt med mig..
Vi kelade ett tag, sen har vi lekt en bra stund...
Fast mina tårar rann nästan hela tiden...
Har ständig huvudvärk och kroppen skakar emellanåt..
Det har tagit mig hårdare än jag anat...
Men en dag blir tårarna färre...

Jag har bestämt mig för att hämta en liten kompis åt Timmi..
Han är alldeles för ensam nu...
Jag ser att han behöver en värmande vän...
Och nån han kan leka med...
Ingen kan ersätta Felix och/men det är ju inte meningen heller...


                          

Tack för era underbara kommentarer

Tårarna rinner när jag läser era ord...
Skönt att veta att man inte är "helt tossig" som sörjer så...






                                                       Min älskade Felix














                                    Det är det här jag vill att Timmi ska få känna  igen.....





Tar nog en liten paus nu...
Fast vem vet, behöver kanske nåt annat att tänka på..
Vi får se..

Kram på er, mina goa!!

24 kommentarer:

Hagbacken sa...

Å jag tycker du gör helt rätt gentemot Timmi! Du sörjer och saknar inte Felix mindre för det (eller ersätter honom på något vis)! Han har haft ett långt och lyckligt liv hos dig och kunde inte avsluta sitt liv på ett bättre sätt än i dina armar <3 Men visst är det fruktansvärt (bara förnamnet) Den dagen mina trillar av pinn...usch, vill inte tänka på det :( Lider så enormt med både dig och Timmi- tänk vad jobbigt för T som inte kan förmedla sig i ord...vad han ska undra vart bror hans har tagit vägen? Rätt eller fel, men JAG tycker INTE du gör fel i att skaffa honom en liten en att busa med-så kanske smärtan efter brodern inte blir lika stor...

Du är inte alls tossig! Blir man inte ledsen då ens djur går bort tycker jag inte man ska ha djur! Det bevisar ju bara vilken stor djurvän du är. Och djur är inte bara djur, det är en familjemedlem och en vän för livet- som ALDRIG sviker!

Ta hand om dig nu vännen, sörj honom..men försök tänk på vilket långt och fint liv han fick <3<3<3 Han kunde inte haft det bättre än hos dig <3

Kram Linda

ROMANTIK & GAMLA SPETSAR sa...

Så skönt att veta att han inte led... och fick somna in hos dig.
Klart du ska skaffa en liten vän till Timmi om du känner så... finns inga rätt eller fel!! Man gör det man känner är rätt för sig själv!
Pausa på du...och landa i allt detta.
Kom tillbaka när styrkan återkommit, och tårarna börjar ge sig.
"Tossig" är du absolut inte... bara en sann djurvän som mist en familjemedlem...och det är tungt.
Varmaste kramarna till dig goa Tina/Anetthe

FrauHummel sa...

Liebe Tina,
das tut mir so furchtbar leid für dich, den armen Felix und Timmi, der nun alleine ist und ganz viel Liebe von dir braucht! Ich darf nie an den Tag denken, der einmal der letzte meiner beiden Samtpfötchen sein wird- alleine das ist schon ganz entsetzlich. Wie muss es sein, seinen geliebten Freund sterben zu sehen?? Ich kann dir so gut nachfühlen.... Musste ich doch zusehen, wie die Mamma unserer beiden vor unserem Haus auf der Strasse überfahren wurde! Ich hab sie dann dort weggeholt, und sie ist auf unserer Loggia gestorben. Ich kann mich genau daran erinnern, dass ich mich auf den Boden legen musste, als die kleine Mietze ihren letzten Atemzug getan hat- mir wurde richtig furchtbar übel, sie hat mir so leid getan. Deine Trauer kann ich mit jeder Faser nachfühlen!
Ich wünsche dir, dass die Tränen nach und nach einem Lächeln weichen, wenn deine Gedanken zu Felix kommen. Und Timmi wünsche ich, dass er ganz schnell einen neuen Freund bekommt. Denn Felix wird es euch niemals überlnehmen, wenn ihr dafür sorrgt, dass Timmi wieder glücklich wird! Das wird er verstehen......
Ich drücke dich aus weiter Ferne und wünsche dir, dass der Schmerz nachlässt und Raum für schöne Erinnerung macht!
Herzlichst
FrauHummel

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men Tina, så lessamt. Jag vet precis hur du mår, har haft hund som vi fick ta bort. Det är vidrigt, som någon slitit en bit rakt ur hjärtat. Tycker så synd om dig vet hur lessen du är, men bra beslut mitt i allt och skaffa en ny kompis till Timmi.
Jättekram till dig vännen
AnnaMaria

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Skönt att höra att han slapp lida och att han somnade in i din famn.
Det är en jobbig tid för dej jag vet men du klarar det nog.
Timmi blir säkert glad av en kompis som han kan leka med och göra hyss ;)
Ha en så bra dag du kan.
BamseKram från lilla jag <3

No34 sa...

Vilken tur att Felix och hans bror hamnade hos just Dig..! Där han fick ett underbart kattliv!
Låt ditt hjärta få sörja, och kom tillbaka till bloggen när du är redo.. Vi väntar ju på Dig!! Kram Kate

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ÅÅÅ Tina, så vondt og trist å lese.. Du gjør det rette for Timmi, Selv om Felix aldri vil bli glemt <3 Ta vare på deg selv også, søte du!
Varm klem til deg fra meg!

Nellie sa...

Så tråkigt att höra om din och Timmis förlust! Men vilket långt och härligt kattliv han har haft med dig! Finns så många som far illa istället. En liten kattkompis blir nog bra! Blir det en liten, eller en vuxen katt? Finns så många kissar som saknar ett mysigt hem som ditt, en underbar ägare och en go kompis. Kolla katthemmen! Kramar till dig!

ängeln i vitt sa...

Varmaste kramen till dig från mig.

Pia sa...

Vad är det jag läser??? Det är ju rysligt!
Vår golden retriever fick tarmvred när vi var ute på landet i somras och led sååå att det var svårt att se på (trots att allt hände helt pötsligt, men tiden, en timme, var allt för lång för honom...)! Körde i ilfart in till stan, men ingen hjälp var till nytta. Så han fick en spruta som tog slut på allt. Så jag vet hur det känns...

Kram på dig o Timmy!

Tina sa...

Å nej så tråkigt det var att läsa om din förlust!! Inget vidare när man inte får tid på sig och kan hjälpa till...

Stor varm kram från mig!

Källeboda lantliv sa...

skickar några styrkekramar till dig ! kram jeanette kallebodalantliv

Elisabeth Elmik sa...

<3 du får försöka tänka på alla fina minnen ni har fått tillsammans,har själv ett gäng med gamla katter,den älsta är 18 år,bara tanken på att han ska gå bort är hemsk,men så är ju livet.Så man får njuta så länge man har dom i livet,kram till er alla

toves sammensurium sa...


Kjære deg Tina- vet hva du går igjennom.Selv har jeg hatt en savne-Raskoh dag,nå har det gått en mnd siden jeg måtte avlive han og når jeg hørte kirkeklokkene i dag tidlig så lukket jeg øynene og hørte han synge med,slik han pleide søndags morgen.Dette er prisen vi må betale for å ha kjæledyr dessverre...det er like hardt hver gang og det er virkelig tøft for kropp og sjel.Jeg føler så inderlig med deg,for et sjokk,og for en m¨åte det skjedde på!!!! Det med krampene etterpå når dyret er dødt kjenner jeg til - men jeg fikk stort sjokk n¨år jeg avlivet min første hund som jeg hadde i 13 år...dyrlegen var ganske ufølsom og behandlet han som "slakt" da han var død...bar han etter bena og det var så ekkelt.Han fortalte meg heller ikke hva som kom til å skje...desse krampene som går igjennom kroppen blir det enda fler av om dyret er sykt,og min første var syk.Så det var et sjokk.Og det er alltid et sjokk når dyrene plutselig blir syke,man er aldri aldri aldri forberedt!!!!Det blir lettere etterhvert men for meg alltid en vond klump,en stor rift i hjertet.Noen mangler,noen savnes.hver dag,hvert minutt!!!!Men det er verdt det - minnene er fantastiske og utallige.Tenk bare på at Felix har hatt et langt og godt liv hos deg,og når han skulle dø kunne han nesten ikke dødd på en bedre måte!Fort,nesten uten smerter.Det skal du være veldig glad for!!!Men jeg vet så inderlig hvor vanskelig det er å fokusere på slike ting når sorgen overvelder alt.Håper det går bra med dere etterhvert,spesielt når ny katt kommer i hus!!!Sender en ekstra god klem i dag Tina..tårene triller her jeg sitter og jeg sørger både for deg og meg!Life's such a bitch sometimes.....
Toveklem:)

Mina drömmars hus sa...

Men åh så tråkigt och sorgligt, jag förstår att du sörjer.
Ändå så skönt att han fick somna i din famn, varm och trygg.
Sorgen måste ha sin tid
Kram
AC

Monika sa...

Sänder en stor varm styrkekram

Monika

Sallys hus sa...

ååå men Tina!

tack för din gulliga grattishälsning...men nu trillar tårarna...
så hemskt...så fin han var...förstår att det känns hemskt!
det är ju baksidan med att ha djur...
de älskar en helt kravlöst å så slits de plötsligt ifrån en.
Men skönt ändå att han inte behövde lida....
Det är ju hemskt då man tvingas ta bort en kär vän för att de ska slippa lida.
En ny liten vän är nog en utmärkt idé..
kram gumman!
Katarina

lisashus sa...

Men ååååh, vad läser jag här!!! Så fruktansvärt sorgligt! Jag förstår precis hur du känner! Så förfärligt detta är! Våra husdjur blir ju verkligen en del av oss och vår familj! Skönt ändå att han fick somna i din famn - så fint!

Så fina bilder på dina båda katter och så gosigt de hade det!!
Jag kan bara säja att jag känner verkligen med dej och att ni säkert tröstar varandra Timmi och du!
Tröstkramar
Lisa

Norr om Köpenhamn sa...

Sänder dig tankar och varma kramar vännen!! Förstår att det är jobbigt...
En liten vän till Timmi skulle nog bli bra.

Stor kram
Ulrika

LOPPISLIV sa...

Ohhh så fruktansvärt sorgligt Tina!! Förstår att du mår dåligt, de små liven är ju ens vänner, men han fick somna in på allra bästa vis, i din famn!! Och så skönt att han slapp lida. Ni får trösta varandra du och Timmi. Massor av Styrkekramar till er- Kraaam Paula

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej fina
Varmaste kramar till dig
Förstår att det är jobbigt!
Ta hand om dig
kramar Tina!!!
Tack för att du alltid skriver så fint

Matilda sa...

Klickade in här från Sanne och blir helt tagen på sängen. Läser ditt inlägg och känner att mina ögon tårar sig. Fy för att förlora en så god vän! För det är precis vad de blir! Stor styrkekram

Lilla Blanka sa...

Största kramen till dig goa Tina!

Såå chockartat och hemskt med din fina vän...jag blir alldeles stel bara jag läser om det.

Skickar dig mina allra varmaste kramar...
Mia

Mitt vita hem sa...

Så otroligt tråkigt med din katt, vännen. :-(
Är så ledsen för din skull! :-(
Tänker på dig...

Kram Åse