fredag 23 november 2012

Till minne...

Igår, torsdag dog min älskade katt Felix i mina armar...
Känns som jag slits sönder av sorg och smärta...
Som mina tårar aldrig kommer att ta slut...

Han fick kattgodis, gick ut i köket och åt, kom sen tillbaka...ylade på ett hemskt sätt.. Jag gick fram til honom och frågade om han hittat nya toner igen...
Då ramlade han omkull, fick kramper och det bubblade ur näsa och mun...
Jag försökte allt jag kunde för att få honom att andas...
Jag tjöt, så grät jag...
Kastade på mig kläder, la Felix i en filt och rusade till Veterinären..
Höll på att kollapsa på vägen dit.. jag fick ingen luft och var nära att kräkas...
Felix var livlös, men rosslade av och till...
Bad honom att hålla ut...
Men veterinären kunde bara konstatera att han var död....
Fick kämpa med mig själv för att inte svimma av utmattning och chock...
Jag satt med honom i mina armar i nästan 3 timmar, kunde inte acceptera det
Ville inte acceptera det....
Jag visste att det skulle hända en dag i framtiden, men inte NU och inte så...

Han gick mig så ofta på nerverna med sitt ständiga ylande (pratande), det gjorde han sen han var liten..
Var alltid rädd att grannarna skulle bli störda, för han var väldigt högljudd...
Och nu har jag så dåligt samvete för det...
Men jag älskade honom och han var en del av mig...
Felix, Timmi och jag var ett team, sen 15 år...
Saknaden är sååå enorm och det gör sååå fruktansvärt ont...
Känns som jag går sönder...

Timmi är oxå helt förvirrad, han springer omkring som en tok och letar efter sin bror...
Så sakta kommer han till mig igen, han sörjer som jag...
Vet inte vad jag ska göra...
Ska jag hämta en ny katt, så min Timmi inte dör av sorg...
Eller ska jag vänta med det...
Skulle kännas som ett svek gentemot Felix, men jag vill ju inte att Timmi ska lida...
De var ju tillsammans i 15 år och älskade varandra...
Men han hade det bra hos mig och jag vet att han var lycklig...




                                    ❤     ❤      ❤




                                                                 




                                                               





                                                            




                                                       





                                                         




                                                          






                                                                




                                                            ❤





                                                          
                         




                                                            





                                                               






                                                              




                                                        






                                                                  










                                                                  





                                                                





                                                                ❤





                                                           






                                                              




                                                                 


                      Han var en riktig kelgris och kunde ligga i mina armar i timmar


                                                                   



                                                          




                                                    ❤     ❤     ❤

                                          Saknar dig så fruktansvärt, min älskade vän...

                                                               ❤    

                                                         R. I. P. 

19 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Så fruktansvärt sorgligt, får tårar i ögonen när jag läser detta, stackars dej och stackars honom,
Det måste ju ha kommit som en chock för dej,, ta hand om dej så gott det nu går, och så får vi hoppas att Fekix har det fint i sin katthimmel, jag har också haft en katt som hette Felix han blev 20 år.
Kramar Kathrine

ROMANTIK & GAMLA SPETSAR sa...

Ååå Finaste Tina!!!
Gråter nästan när jag läser... förstår så väl hur du känner!!! Har man inte haft ett djur som dött av en eller annan anledning så vet man knappt hur ont det gör!! Förtvivlan, sorg och saknad...ens bästa vän!!
Så nära som man lever sina älskade husdjur... det blir så tomt.
Jag vet när min katt (som såg exakt likdan ut som dina goa katter) dog... hörde och såg honom i ögonvrån i flera dagar efter... alla rutiner som sitter som berget. Alla små egenheter de har...usch.
Till och med att adoptera bort min älskade lilla hund för snart ett år sen var vidrigt...och hon lever ju och mår gott nu...
Förstår att både du och kissen som är kvar sörjer...men det blir bättre (som tur är ju...) och man minns de bra och underbara stunderna.
Tänker på dig... och sänder goa varma tröstkramar... och känner tryggheten att det KOMMER att bli bättre. Snart... när det första lägger sig.
Goa goa goa Tina.... styrka!!!/Anetthe

PRINCESSGREENEYE sa...

Oh, liebe Tina - das tut mir so leid !!! Ich kann Deinen Schmerz so gut nachfühlen und es gibt keinen Trost. Ausser: mit der Zeit tut es weniger weh. Es ist immer hart wenn ein geliebtes Wesen geht - aber wenn ich Deinen Text richtig verstanden hab, musste der scöne kleine Kerl nicht lange leiden - ich hoffe, dass das für Dich ein kleiner Trost ist.
Wenn Du meinen Rat hören willst: suche eine "neue" Samtpfote - auch, damit der Bruder nicht so leiden muss. Ich kann mir nicht vorstellen, dass das ein Verrat ist - schliesslich will er bestimmt nicht, dass sein Bruder so sehr leidet. Es wäre ja auch kein Ersatz sondern ein "neuer Freund" im Haus, der Euch über den Verlust hinweghilft - denn er lenkt dann ja auch ab vom Schmerz. Das bedeutet ja nicht, dass die weisse Schönheit vergessen ist / wird.
Ich wünsche Dir jedenfalls viel Kraft und die richtige Entscheidung
Jacqui

No34 sa...

Så tragiskt... Blir alldeles tårögd när jag läser:( Vi miste vår hund nyligen och det är sååå svårt att acceptera!
På gott och ont att skaffa en ny katt meddetsamma... Det blir ju ändå inte Felix ! men kanske en tröst till din andra katt! Svårt val.
En stor styrkekram till Er båda från mig, kram Kate

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Vad sorgligt att läsa om Felix.
Styrka
Och en stor kram till dej vännen.
Kram Erica

Deb sa...

My heart breaks for you and Timmy. I am so sorry to read this. It will take time to heal your heart and I can imagine the confusion of the cat left behind. Take a few days to let it all sink in and then perhaps adopt a friend for Timmy. Perhaps a younger cat would work best. I am so, so sorry for your loss. You must think about how lucky he was to have such a loving home as so many do not. His memories will help to heal your broken heart. Hugs, Deb

Helénes Lantliv sa...

Så sorgligt!
Ta hand om dig!
Kramar
Heléne

Lantliv i Norregård sa...

<3 <3 <3

Inga ord känns rätt....
Styrkekramar Malin

Anne-Lie sa...

Åååå älskade vän,så sorgligt!!!Sitter här och är alldeles blöt i ögonen....vet precis exakt hur du känner det!!!Har alltid haft djur,katter och hundar,och det här är det värsta!!!Tusen ,tusen kramar till dig i din sorg!!!!!
Anne-Lie

Familjen Zaar sa...

Huuuu så sorgligt ! Lider med dig...
<3<3<3<3<3<3<3<3<3
många kramar Anki

Rosa i huset i vitt sa...

så hemskt det måste ha varit...
så fin han var
kram Rosa

Tinis vita hem sa...

Jag hittar inte ord, vilken chock och sorg .. Tag hand om dig och Timmi,
kram Tini

Källeboda lantliv sa...

så tråkigt ! ibland är livet hårt ..men allt löser sig med tiden ..försök att ta hand om dig iallafall ..kram jeanette

Hagbacken sa...

Nee Tina! Stackars, stackars dig! Nu rinner mina tårar här på jobbet :(( Gud så fruktansvärt!!

Tycker absolut du ska skaffa en ny snabbt för broderns skull! Du ersätter inte honom för det, han kommer alltid finnas med dig i ditt hjärta!

Massor av tröstande kramar till dig!! <3<3<3

Frida sa...

STOR KRAM! Tänker på dig, har själv katt och det skulle vara otroligt tomt utan honom, så kan förstå hur du känner.
Styrkekramar från mig till dig!

Lucie sa...

Jag är så ledsen, sympatiserar med dig. Jag har också nyligen förlorat sin katt, som har varit med oss ​​i över 14 år och jag fortfarande saknar honom. Fråga inte Timmi lider hemlängtan. Mycket krafter Lucie

G:a Affären sa...

Stackars dig..och söta Felix.
Skönt ändå att det gick så pass snabbt för honom, att det sedan blev en chock för dig kan jag förstå.
Felix har säkert haft ett jätte fint liv och både du och Timmi har gett honom det bästa. Det finns mycket kärlek i dina bilder och 15 år är en lång tid och därmed en stor del av era liv, så klart det gör ont...

Ta väl hand om dig själv nu Tina, och Timmi.

Varma tröstekramar från mig,
Cia

pureshabby sa...

liebe Tina, ich drück dich mal ganz ganz fest!
Worte werden dir nicht über die Trauer hinweghelfen.
Lass es zu, weine.
Ganz langsam wirst du loslassen, nur nimm dir alle zeit die du dazu brauchst.

Ich denk an dich
Sabine

lallbacken sa...

Men stackare :( Oj vad jag känner för dig! Har förlorat våran Missen efter 17 år, och det var en katastrofal känsla. Dom säger att tiden läker alla sår. Men sorgen sitter kvar så längen man lever.
/mia